דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: מתי מבצעים? 

מאת    [ 03/02/2011 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3260 פעמים ]

בדק בית ניתן לבצע בזמנים שונים. המטרות של בדק בית משתנות והאופי של הבדיקה עצמה איננו זהה: הוא מתאים את עצמו – או שיש להתאים אותו – לזמן שבו הוא נערך ולמטרה לשמה הוא נערך. מתי, אם כן, מבצעים בדק בית?

לפני הבנייה

עד כמה שהדבר נשמע מוזר, ניתן לבצע בדק בית אפילו לפני שהונחו היסודות לבית החדש שאותו אנחנו מתכונים לקנות. בדק בית קדם בנייתי נועד לוודא מספר דברים. ראשית הוא נועד להבהיר לקבלן המבצע שיש מי שמבקר את עבודתו ומפקח עליה. בדיקה מקדימה של התוכניות יכולה למנוע שגיאות בבניה עצמה ומאפשרת ללקוח לעקוב אחרי כל שלב בתהליך הבנייה.

עם היסודות

ישנן חברות בדק בית שמציעות שירותי פיקוח על בניית בתים. במקרה זה עבודתה של החברה מתחיל עם הנחת היסודות ועם פעולת הבנייה הראשונה שנעשית. מדובר בפיקוח מקצועי מצד הלקוח על תהליך הבנייה כולו. כך יכול הלקוח להיות בטוח שהעבודה מתבצעת בצורה הנכונה. הוא יודע שיש בעלי מקצוע שמפקחים על עבודת הבנייה והוא יודע שהתוצאה תהיה בהתאם.

תוך כדי בנייה

לפעמים הלקוח מרגיש במהלך הבנייה של ביתו החדש שהדברים אינם מתנהלים כמו שצריך. יכול להיות שהוא מרגיש שמשהו לא בסדר, שהעבודה מתקדמת לאט מדי, שהדברים לא נעשים כפי שתוכנן, שאיכות הבנייה איננה תואמת את מה שהובטח לו. הוא שוכר את שירותיה של חברת בדק בית כדי לקבל תשובות על כל השאלות הללו. במקום לסמוך על הקבלן הוא נעזר באנשי מקצוע שיוכלו לגלות אם הדברים נעשים כראוי או שיש לבצע שינויים מיידיים בתהליך הבנייה ובדברים שכבר נבנו. חברת בדק בית גם מסייעת לו בשלב הזה להתמודד עם קבלן שאולי יצא משליטה ואולי אף פעם לא יה באמת בשליטה.

בסוף הבנייה

ייתכן והלקוח הניח לתהליך הבנייה לעבור בלי הפרעות אבל כעת, שעליו לקבל לידיו את הבית הוא רוצה לבדוק מה הוא מקבל. לכן הוא מזמין בדק בית לפני מסירה כדי ללמוד מה המצב האמיתי של הנכס שהוא מתכוון להשלים את הרכישה שלו. בדק בית מאוחר שכזה הינו חשוב מאד כיוון שכך אפשר להגיש לקבלן רשימת תיקונים נדרשים לפני שהוא מקבל את הכסף שלו ונעלם – אולי – מהעין. במידה והלקוח לא רוצה שהקבלן יתקן את הליקויים הוא יכול להשתמש ברשימת הליקויים כקלף בתהליך של משא ומתן עם הקבלן על התשלום הסופי.

לפני קנייה

כאשר ניגשים לקנות בית משומש כדאי מאד לבצע בדק בית כדי לדעת מה מצב הבית שאנחנו קונים. במקרה שכזה הלקוח יודע בדיוק מה הוא קונה ומהם הדברים שעלולים לגרום לבעיות בבית החדש. עם רשימת התוצאות ביד אפשר לנהל משא ומתן על המחיר הנדרש או לדרוש תיקונים שונים לפני רכישת הבית. אפשר גם, כמובן, להימנע מקניית בית שבדיקה מקיפה מגלה בו בעיות רבות מדי.

בדק בית תקופתי

גם מי שכבר גר בבית משלו יכול להיעזר בשירותי בדק בית כדי לדעת אם ישנן בעיות שאותן יש לפתור לפני שהן יתפתחו ויסתבכו. כך, במקום להתמודד עם תוצאות של פיצוץ בצנרת, לדוגמא, אפשר לטפל בצנרת טיפול מונע שיחסוך בעיות רבות בהמשך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב