דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמ א 38 בנייה מחודשת ובטיחותית 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 1792 פעמים ]

תוכנית המתאר הארצית 38 עברה כחוק בשנת 2005. החשש לרעידת אדמה בארץ גרם למדינת ישראל להתעורר ולחוקק חוק שעוזר לכל אותם מבנים רעועים וישנים לחזק עצמם מפני הסכנה. תמ"א 38 בעצם עוזרת לכל אותם מבנים לחזק עצמם מבלי שהצטרכו להוציא על כך כסף. היזמים אשר לוקחים על עצמם את הפרויקט לא מקבלים כסף אך מקבלים פרסום באתר תמ"א 38 ובנוסף לוקחים זכויות על הבנייה המחודשת, דבר שיכול לגרום לעסק של היזם להפוך למוכר ומשגשג מבעבר.

אז מה הבעיה אשר עומדת בפני יישום חוק תוכנית המתאר הארצית 38? ובכן, ישנם כמה בעיות כמו:

מתן האישורים הארוכים כאשר בפועל התוכניות לחיזוק המבנים צריכות להיעשות כמה שיותר מהר ויפה שעה אחת קודם. בעיה נוספת בקיום החוק תמ"א 38 הוא מתן הביטחונות כלפי הבנק למימון הפרויקט. משמע, הקבלן שלוקח על עצמו את הפרויקט לחדש מבנה ישן בהתאם לחוק תמ"א 38 מקבל זכויות על הבנייה המחודשת, ומכיוון שמדובר בזכויות בנייה ולא בזכויות על הקרקעות עצמן קשה יותר לתת ביטחונות לבנק לשעבוד.

התמריץ הכלכלי שמוענק בתוכנית תמ"א 38 אמנם גדול אך איננו מספיק. התוכנית הינה תוכנית פריסה ארצית, כלומר, קשה יותר לבדוק אם פרויקטים אכן מתנהלים כשורה ובהתאם לתקנון של תמ"א 38. 

באין בחינה מקומית על נושאים כמו: צפיפות אוכלוסין, תשתיות, חנייה וכדומה יכול להיות מצב בו מבנה השתנה באופן שמנוגד לתקנון, ישנה את צורתו ויפריע למבנה סמוך וכך תהיינה צפיפות רבה מדי באזור.

על מנת לקצר את זמן קבלת האישורים בכדי להתחיל את הפרויקט החליטה הועדה שאם עד היום היה צריך לפנות למפקח על בתים משותפים על מנת לכפות אישור של ביצוע תמ"א 38 וזאת בכדי לקבל היתר בנייה, כיום יהיה ניתן לפנות למפקח גם לפני קבלת היתר הבנייה על מנת שיוכל כבר לאשר את התוכנית לשיפוץ המבנה.

לכן, קמה ועדה אשר עוסקת בסוגיות הללו של תמ"א 38 ומגיעה על מנת לפתור אותם. ועדת הפנים והגנה לסביבה התכנסה על מנת להקל את הקשיים שיש בחוק תמ"א 38 כמו לדוגמא: עד כה יכול היה המפקח לכפות על תמ"א 38 דיירים שלא מעוניינים לחזק ולשפץ את בתיהם רק אם תוספת הבנייה שמוצעת איננה עולה על שליש מהשטח הקיים, אך כיום המפקח יכול לאשר על ידי רוב של שני שליש מהדיירים גם דירות נוספות ששטחן עולה על שליש מהמבנה.

פיתרון בעיות אלה הם רק חלק קטן מתוך רשימה של דברים אשר יכולים לזרז באופן משמעותי את הוצאתם של אלפי פרויקטים לדרך על מנת שדיירים שגרים במבנים לא בטיחותיים יוכלו לשפץ את ביתם ולישון בשקט. מבנה בטוח יכול להציל חיים ואת התוכנית לשיפוץ המבנה שלכם כדי להתחיל כבר עכשיו.

 

תמ"א 38 GoTMA38 | אתר שידוכים בין קבלנים לועדי בתים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב