דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דקים - דק מעץ טיק 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 826   [ נצפה 3438 פעמים ]

כשמחליטים על בנייה של דק מעץ בחצר, לפעמים - מרוב שפע הסגנונות, מגוון הווריאציות וכמות האפשרויות שיש לשוק להציע – אפשר לחלוטין ללכת לאיבוד! עם כל זאת, המטרה - היא ללא צל של ספק - ברורה. כולנו רוצים דק כזה, שיהיה מצד אחד, מרהיב ביופיו ואיכותי בתכונותיו, כזה שיגרוף המון מחמאות, והרבה שריקות התפעלות, מכל אחד שיכנס אלינו לחצר... מצד שני, אנחנו גם מעוניינים שההוצאה הכספית שבדבר תתאים אלינו לכיס, ולא תגרור אחריה טלפונים טורדניים ממנהל הבנק...

השוק היום מציע מגוון נרחב ביותר של סוגי עצים עבור דקים. לכל אחד יש את החסרונות והיתרונות שלו, ולפעמים מרוב ההיצע קצת קשה להחליט מה יותר מתאים ומה פחות. העצים הפופולאריים עבור דקים (לפחות עד כמה שזה נראה כאן בארץ) הם עץ האיפאה ועץ האורן, ניתן אפילו לאמר, די במידה שווה. הבעייתיות אבל היא שעץ האיפאה, כמה שהוא נחשב חזק, עמיד ואיכותי – כך הוא גם מתומחר די יקר מבחינת מחיר. עץ האורן מנגד – נחשב אמנם זול וידידותי להתקנה, אבל לא הרבה אנשים מתחברים למרקם שלו ולצבע המשתנה (דק אורן נוטה לשנות את צבעו זמן קצר לאחר ההתקנה, בעקבות תהליך חיטוי מקדים שהוא עובר נגד מזיקים, מצבע חום עמוק לצבע ירקרק, ולא הרבה אנשים אוהבים זאת), וגם מבחינת עמידות, דק האורן, הרבה יותר רגיש לפגעי מזג אוויר ולנזקי סביבה, מאשר כל דק אחר.

עץ נוסף שמתחיל לטפס דרכו מעלה בסולם הפופולאריות של עולם הדקים - הוא עץ הטיק. הטיק אינו גדל בארץ, מקורו במדינת בורמה, ונהוג לייבא אותו משם באופן מיוחד – מה שגם באופן אוטומטי, מעלה משמעותית את מחירו. המחיר הגבוה, הוא אולי, עקב האכילס היחידי של דק הטיק, שכן, חוץ מכך, הוא בעל כמה יתרונות בולטים ומובהקים:

  • ראשית, האיכות הבלתי מתפשרת של העץ. עץ הטיק, בדומה לעץ האיפאה – מקורו באזורים טרופיים גשומים, ולכן כמו דק איפאה הוא בעל עמידות גבוהה לתנאי מזג אוויר, כושר התמודדות גבוה עם נזקי סביבה, ומובטח שיחזיק מעמד לאורך שנים, מבלי צורך ביותר מדי השקעה של זמן וטיפול.
  • מראהו של עץ הטיק הוא חלק אחיד ואיכותי. צבעו - בעל גוון עמוק של חום שוקולד, והוא לא נוטה לפתח "עיניים" ושאר עיוותים או פגמים בעץ, להבדיל מסוגי עצים אחרים.
  • עץ הטיק, נחשב אולי ליוקרתי ביותר מבין כל סוגי הדקים, הרבה יותר אפילו מדק האיפאה. הוא מיוחד, הוא ייחודי – מה שאומר שלא תמצאו אותו בהרבה מאד בתים. במובן מסוים, הוא אפילו נחשב לסוג של סמל סטאטוס, ויכול להעיד על מי שהתקין אותו בחצר – כבעל ממון והרבה מאד טעם טוב.
  • למרות העמידות הגבוהה של עץ הטיק והחוזק שיש לו, הוא אינו קשיח במרקם שלו כמו עץ האיפאה – תכונה שבהחלט מקלה על העבודה עימו ועל ההתנהלות בזמן תהליך ההרכבה.
  • דק מעץ טיק, כמעט שאינו מצריך טיפול ותחזוקה. הודות לתכונותיו הטבעיות של העץ השומרות עליו עמיד וחזק – כל שנדרש זה לשמן את הדק אחת לכמה חודשים (עד שנה), והדק נשאר יציב וחזק, כביום שהותקן. יותר מזה – היות וצבעו בקושי דוהה, הוא כמעט שאינו דורש צביעה. מה שכן – כדי לתחזק את דק הטיק, יש צורך בחומרי שימון ייעודיים לסוג העץ הספציפי הזה, ולא כל שמן לדקים מתאים.

לגבי התקנה של דק מעץ טיק – כאן המלאכה היא די זהה להתקנה של כל דק עץ רגיל:

  • בתחילה, נדרשת בניית התשתית. אם מדובר בתשתית במפלס אחיד: משטח אדמה ישר, ריצוף או משטח בטון - התשתית מוכנה לעבודה, ואפשר לבנות עליה יסודות. אם לחילופין, מדובר במשטח של דשא או במשטח אדמה שאינו ישר – יש קודם ליישר את השטח, ליצוק שכבת בטון, ורק אחרי כל זה, ניתן להתחיל במלאכת בניית היסודות.
  • בשלב השני, שהוא שלב בניית היסודות (העמודים התומכים), אין צורך, ואפילו לא מומלץ להשתמש בעץ טיק. ניתן להשתמש בקורות עשויות עץ לבן פשוט רגיל – ברוחב של עד 10 ס"מ ובמרווחים שלל בין 50 ל – 60 ס"מ.
  • השלב השלישי, הוא שלב הנחת משטח הדק. כאן כבר, כמובן, השימוש בעץ הטיק הוא ברור ומתבקש. את קורות המשטח יש להניח זו לצד זו בצפיפות ובצורה, בהתאם למה שסוכם עם מתקין הדקים, וכמובן שאת הברגים יש לחזק בין הקורות, ולעמודים התומכים, כדי למנוע תזוזה ולהקנות יציבות.
  • השלב הרביעי - הוא שלב אופציונאלי, ונתון לבחירה - אבל שווה בהחלט שילקח בחשבון: צירוף של אלמנטים נוספים מעץ שישתלבו מבחינה עיצובית עם הדק, וישוו סגנון אחיד לגינה (מומלץ מאותו סוג של עץ - כלומר גם כן מטיק, אבל זה כבר נתון לשיקול בעל הגינה שכן עוד אלמנטים מעץ טיק פירושם עוד הוצאה כספית...) בין האלמנטים שניתן לשלב עם הדק: פרגולה, גדר, אדניות עץ וכיו"ב.

זהו! תתחדשו! דק הטיק שלכם מוכן! בטוח שתיהנו מכל רגע ורגע לצידו. בטוח שגם הוא יסחוף אחריו המון קריאות התפעלות ומבטי קנאה. דק טיק, אמנם קצת יקר במחיר, אבל ללא שום צל של ספק -  שווה את ההשקעה. הוא דק איכותי, הוא דק שילווה אתכם במשך שנים רבות, ואם עשיתם חושבים, והחלטתם לבחור דווקא בו – אז שיהיה בהצלחה!

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד. בין התחומים המופיעים באתר : בניית דק I פרגולות I סוככיםשיפוצים I


המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב