דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות אייקי קרב מגע ימי ניב 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 2356 פעמים ]

 אודות קרב מגע עמי ניב 

קרב מגע עמי ניב היא אומנות קרב ישראלית המחנכת נגד אלימות רחוב.
השיטה פותחה במהלך שנות ה 90 על ידי עמי ניב אשר ראה צורך חיוני לחנך את תלמידיו נגד אלימות פיסית ומילולית ורק לאחר מכן ללמד את החניכים כיצד להגן על עצמם נגד אלימות רחוב.

שיטת קרב מגע עמי ניב היינה שיטה חינוכית אשר מדגישה עקרונות של כבוד עצמי, כבוד להורים למאמן וכבוד לזולת יחד עם צניעות וסובלנות. ערכים אלו מודגשים באימונים ומשמשים את החניכים גם בחיי היום יום. בשלב מתקדם כשהפנים התלמיד ערכים אלו, יוכל החניך לקבל הבנה עמוקה יותר של שיטת קרב מגע עמי ניב בפרט ואומנויות לחימה בכלל. בנוסף ראה עמי ניב צורך בעמותה שתיתן חסות לאומנויות לחימה שונות הקיימות בארץ אך לא גדולות מספיק להכרה ארצית או הקמת עמותה משלהן.

מבחינה תפיסתית נבדלת קרב מגע עמי ניב משאר אומנויות הלחימה בכך שהיא משלבת חינוך להרמוניה ,שלוות נפש וסובלנות, יחד עם היכולת להתמודד מול מציאות הרחוב העכשווית הדורשת בשעת הצורך אגרסיביות וטכניקה יעילה. שילוב זה דורש מהמאמן להכין את החניך ברמה טכנית, נפשית ופיזית להתמודדות ברחוב מול תוקף אחד או מספר תוקפים עם כלי נשק חם או קר.
טכניקות ההגנה וההתקפה הנלמדות בקרב מגע עמי ניב בנויות מתנועות טבעיות לאדם, תנועות סיבוביות וקוויות המשלבת מכות ידיים ורגליים עם נעילת מפרקים והטלות. בשלב מתקדם שמה קרב מגע עמי ניב דגש על כך שכל תרגיל יסתיים כשהתוקף מנוטרל על הקרקע והמתגונן מוכן להמשך קרב מול תוקף או תוקפים נוספים.
כמו כן, נלמדים בקרב מגע עמי ניב טכניקות של שימוש בכלי נשק קרים כגון: מקל קצר או ארוך, אלה וסכין וכן על לימוד התגוננות מפני כלי נשק אלו.
בשלב מאוחר יותר, נלמדות טכניקות הגנה נגד כלי נשק חמים כגון: אקדח ורובה. יעילות כל תרגיל נמדדת בעיקר ביכולת ביצוע התרגיל של חלש מול חזק או ילד מול מבוגר.
האימונים בקרב מגע עמי ניב מתמקדים על ארבעה תחומים: שיפור היכולת הטכנית, שיפור היכולת הגופנית, שיפור היכולת הנפשית והדמיות (סימולציות) שלוב של שלושת התחומים יחד.

מבחינה טכנית, המטרה באימון היא להביא את התלמיד ליכולת ביצוע תרגיל באופן לא חשיבתי (אינסטינקטיבי) ובכך לקצר את זמן התגובה ושתגובה זו תיתן פתרון יעיל למצבים שונים ברחוב. כדי לשפר את היכולת הגופנית, המוטורית והקורדנטיבית, מתאמנים התלמידים על מיומנויות אקרובטיות בנוסף למיומנויות שונות ובסיסיות לשיפור הכושר הגופני הדרוש לכל תלמיד. שיפור היכולת הנפשית בא לידי ביטוי באימון התלמיד להתמודד מול מצבי לחץ ובכך לשמור על קור-רוח בזמן שבו הוא נדרש להגן על עצמו בזמן אמת.

ולבסוף, שילוב של יכולות אלו יחד מתורגלות בתרגילי הדמיה (סימולציות) שונים, המקבילים למצבים שבהם עלול החניך להיתקל בחיי היום יום. אימוני ההדמיות מביאים את התלמיד ליכולת התמודדות עם מצבי לחץ תוך כדי שליטה עצמית ומענה יעיל ומהיר מול התקפות שונות ברחוב.

 

במהלך האימונים בשיטת קרב מגע עמי ניב, ייחשף החניך באופן הדרגתי (בהתאם לרמתו המקצועית), למספר נושאים אשר יעצבו את אופן לימודיו, הגנה עצמית המלמדת את החניך להתגונן בפני התקפה אחת (הגנה, התקפה וסיום). קרב פנים מול פנים ,לימוד החניך רצף של הגנות והתקפות המתפתחות לקרב, בשלבים מתקדמים מלמדים את החניך להדרכה והוראה בכל תחומי הצבא, האבטחה ואכיפת החוק.
אומנויות לחימה נוספות, פתיחת אופקיו של התלמיד לסגנונות קרב שונים ונקודת ראייה רחבה יותר של  קרב מגע עמי ניב כאומנות לחימה.

צבא, אבטחה ואכיפת החוק, לוחמה בטרור, אימון מתקדם של לוחם להתמודדות עם מצבים מורכבים כגון פעילות חבלנית, חילוץ בני ערובה במבנים סגורים, אוטובוסים, רכבים או מספר תוקפים עם נשק חם. במצבים אלו דרוש שיתוף פעולה של מספר לוחמים ושילוב של טכניקות מתקדמות ואסטרטגיית לחימה הן של הלוחם היחיד והן של הצוות בתחום הצבא, אבטחה ואכיפת החוק.


שיטת קרב מגע עמי ניב קבלה הכרה בינלאומית בנובמבר 1999 על ידי האיגוד העולמי לאומנויות לחימה "World Union Martial Arts Federations" ומאז החל עמי להפיץ את תורתו ברחבי הארץ והעולם הן בתחום אומנות הלחימה והן בתחום הלוחמה בטרור, צבא, אבטחה ואכיפת החוק המוצגת לאנשי יחידות מובחרות ולכוחות הביטחון השונים בארץ ובעולם. 

 עמי ניב - מייסד שיטת אייקי קרב מגע בארץ ובעולם.
תואר שני בסוציולוגיה ומנהל הספורט.דאן 9 קרב מגע, ג?יו ג?יטס ואייקידו
מאמן ויועץ בכיר בתחום האבטחה ואכיפת החוק.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב