דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרקיזות: בכל מקום, בקרוב אצלך? 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2727 פעמים ]

שא עינך וראה, הבט סביב ושים לב. בכל מקום שמבטך אליו פונה אולי תראה מרקיזות פורחות בחצרות ובבתים. אולי זה רק דמיון חולף, אולי זה חזיון שבא אלי מהעתיד, זה לא משנה. עוד ועוד מרקיזות פורחות בעיר ובכפר כמו כלניות אחרי הגשם הרביעי, כמו רקפות באמצע החורף, כמו חצבים בסוף הקיץ, כמו קוצים בכל מקום ובכל עונה.

האם זה שכל-כך הרבה מרקיזות מנקדות את רחובות עירנו? מה יכול להיות רע במיני סוככים שכאלה? כשאר הם מעוצבים בטוב טעם, כאשר מי שבוחר אותם עושה זאת מתוך מחשבה ועם תשומת לב למינימום של אסתטיקה של המרחב הציבורי, הרי שמדובר בתוספת נאה לנוף האורבאני. נקודות צבעוניות ששוברות את שגרת הבטון האפור והמדרכות הדהויות. יותר מדי מעשיות יש ברחובות הערים שלנו, יותר מדי פונקציונאליות משמימה שמזכירה תמיד את איש העסקים שאותו פגש הנסיך הקטן במסעותיו בין הכוכבים. כאשר מישהו כבר טורח ליצור עיצוב שונה הרבה פעמים מדובר בעיצוב צעקני וצרחני שמחריש את העין עד שכבר עולה בנו געגוע לאפרוריות הרגועה והמשעממת. אבל מרקיזות מציעות לנו משהו אחר. מרקיזה מעוצבת היטב מציעה לנו בידוק את קורטוב הצבע הנחוץ לנו ברחובה של עיר. כאשר האדם מן הישוב מתקין מרקיזה מעוצבת היטב, לא צעקנית מדי ולא מכוערת מדי, כתם צבע פורח לו באפרוריות האורבאנית ומעט שמחה מתגנבת אל הלב העייף.

כתם צבע אחרי כתם צבע, פורחים להם סוככים ברחבי העיר. פלוני רואה ששכנו התקין מרקיזה והיופי משובב את ליבו והוא נדבק בשמחה משונה. הוא אץ אל חנות סמוכה שבה נמכרים דגמי סוככים ובוחר לו מוך המגוון הגדול מרקיזה אחת ויחידה שאותה הוא ממהר להתקין במרפסת הצופה על הרחוב. חולף לו אדם מהורהר ברחוב ולפתע נתקלות עיניו במרפסת ובכתם הצבע שנוסף לו והנה רחב לבבו. הוא מחליט שגם בכניסה למשרד עורכי הדין שלו הוא יתקין מרקיזה נאה לעין כדי שהלקוחות הבאים אליו וצער העולם מכביד על כתפיהם יזכו לקורטוב של שלווה בזכות המראה הנאה של הכניסה למשרדו.

וכך ממשיכה מגיפה נהדרת זו. חנות אחרי חנות ובית קפה אחרי בית קפה, מרפסת אחרי מרפסת ובית אחרי בית עסק; עוד ועוד מרקיזות מותקנות, עוד ועוד צבע נוסף לעיר. כמעט ונדמה שאנחנו חיים בתוך תוכו של סרט בשחור ולבן שלפתע מגלה את הצבע והצבע מתפשט בו כמו סומק על פניה של נערה נבוכה, כמו גלים ובני גלים שמתפשטים על פני האגם לאחר שאבן פגעה במים החלקים כראי. סוככים צצים ברחבי העיר ומנקדים אותה בכתמי צבע פה ושם. כתם צבע מצטרף אל כתם צבע ועיר אפורה הופכת לה לעיר ים תיכונית צבעונית ומזמינה שגורמת לכל הולכים ברחובה של עיר לחשוב ולו לרגע קט שהנה הם עברו כבמטה  קסמים לעיר אחרת בארץ רחוקה וצבעונית וקסומה.

האם יום אחד נרגיש געגועים לאותן ערים אפורות שבהן חיינו לפני שפשט בהם הגל הצבעוני של סוככים מעוצבים? האם יימאס לנו יום אחד מכל הצבעוניות הזו? מי יודע מה צופן בחובו העתיד. לעת עתה אפשר פשוט ליהנות מההווה המתמלא בצבע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב