דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוטיבציה לאימון כושר 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 3811 פעמים ]

חשבו על הכללים הבאים :

אם תחשבו נכון - יהיו לכם הרגלי אכילה נכונים.

אם תאכלו נכון - יהיה לכם את האנרגיה להתאמן נכון.

אם תתאמנו נכון - תתחילו לראות את התוצאות הגופניות, מסת השריר הרצויה, חיטוב הגוף, ושיפור ההישגים הספורטיביים.

אתם יכולים לקנות את כל תוספי המזון שתוכלו להרשות לעצמכם.יהיה לכם את כל ציוד הכושר הדרוש.תהיה לכם תוכנית אימונים מקצועית ומותאמת אישית.תהיה לכם את המנוחה הדרושה ואת כל שעות השינה שאתם זקוקים להם אבל אם לא תהיה לכם מוטיבציה חזקה לאימון אתם תראו רק אחוז קטן מהתוצאות שתוכלו להשיג משיתוף פעולה בין הגוף והמוח.

מרבית המתאמנים המצויים בחדר כושר אין להם מטרות מוגדרות והכוונה המותאמת לזמן ולאנרגיות שיש להם.לחלקם יש מטרות כלליות כגון - להתאמן חזק, להרים הרבה, לרוץ מהר, לשרוף שומנים ולפתח גוף.אבל אם תשאלו אותם כיצד הם מתכוונים להשיג את המטרות האלו - אין להם מושג!

ייתכן והם יתאמנו קשה יותר, או יעשו אימונים ארוכים יותר  ואולי ייקחו תוכנית אימונים של ספורטאים או מודלים אחרים.אולי אותם מתאמנים ינסו את תוספי המזון החדשים ביותר או כל דבר אשר יקרב אותם לעבר המטרה במהירות הגבוהה ביותר.

רובם יעשו את אותם דברים בדיוק שבוע לאחר שבוע.רובם לעולם לא ישיגו את המטרה הנחשקת בגלל אימונים לא מתאימים או בגלל תזונה לא מתאימה.מרבית האנשים מתוסכלים מחוסר התוצאות ינסו לדחוק בגופם עד שנמאס לגוף שלהם ואז מתרחשת פציעה.

אם תשימו לב לאימונים שלכם בעבר תגלו שההרגשה שלכם לגבי גופכם ולגבי האימונים היא תוצאה של המחשבות שלכם לגבי מה צריך ומה לא צריך לעשות.אותם מחשבות הן אלו שהביאו אתכם לבחור בצעדים אותם עשיתם.

מה שאתם חושבים - יוצר את חייכם.אתם אלו שבוחרים מה לעשות, איך להתאמן ומה לאכול ואף מה לחשוב.

אף אחד לא מכריח אתכם להתאמן או לאכול כמו שאתם רוצים או צריכים.אף אחד לא מכניס בכם את הרצון להתחטב, לפתח שרירים או להתחזק - זה הכל רצון שלכם.תחשבו כמה חייכם יהיו טובים יותר אם תכבשו מחדש את השליטה על המחשבות שלכם.

קחו אחריות, שנו את המחשבות ובאמצעותן תוכלו לשנות את גופכם וחייכם.

סיבות לשמור על מוטיבציה גבוה ולהמשיך להתאמן.

לשמור על החשק להתאמן חודש אחר חודש זוהי משימה לא פשוטה עבור אנשים רבים.הרבה אנשים מתאמנים בגלל פחד או רגשי אשמה.הם מפחדים להיות חולים או להשמין אחרים מתאמנים בגלל לחץ חברתי או מערכות יחסים.אחרים מתאמנים להסתיר קשיים ותסכול אולי הפרעות אכילה או דימוי גוף נמוך או הערכה עצמית נמוכה ומצבים לא סגורים בחיים.

לעומת זאת - רבים מתאמנים כדי להרגיש נהדר ומכל הסיבות הנכונות - הם יודעים שכוח זה דבר שבא והולך וגם הנעורים.אבל להיראות ולהרגיש במיטבם בכל גיל זה דבר מהנה ואפשרי.הם יודעים שלדחוף את הגוף חזק מדי או לעיתים קרובות מדי מוריד את המוטיבציה להתאמן.חשוב להקשיב לגוף ולדעת מתי לתת לו להתאושש ולהפחית עצימות.להתאמן זה משהו שאנחנו עושים למען הגוף ולא נגדו.לעבוד למען הגוף זה משהו מהנה ובריא ומשאיר אתכם עם אנרגיות טובות.להתאמן נגד הגוף משאיר אתכם מתוחים, עצבניים ולעיתים במצבים של אימון יתר.להתמקד במלחמה נגד הגוף יוציא לכם את הכיף מאימון כושר ויתרונותיו.אחד הדרכים להישאר בעלי מוטיבציה גבוהה היא לצפות לאימון.אם נשמור על הסיבות למה אנחנו עושים מה שעושים ונצפה לאימון יהיה לנו הרבה יותר קל.

אם נמיר את המטרה הכללית של להתחטב, לפתח שרירים ולהתחזק במטרה של להרגיש טוב אנחנו נהיה על המסלול הנכון.

אם תשאלו ואם להיות גדול חזק וחטוב יגרום לי להרגיש טוב יותר? אם זה כך זה רק לזמן קצר כי ההרגשה המלאכותית הזאת תצטרך להיות מתוחזקת בכסף, זמן, אימונים קשים יותר ובקרוב החשק יירד או שתגיע פציעה או שניהם.

חשוב לשמור על חיים גם מחוץ לאימון כושר.מוטיבציה לדברים אחרים ותחומי עניין נוספים אפילו אם הפעילות הגופנית היא מרכיב חשוב בחייכם.פעילות גופנית יכולה לעזור לכם להיראות ולהרגיש מצוין.להיות חזקים יותר, גמישים יותר ובעלי סיבולת גדולה יותר ולחיות את החיים בצורה טובה יותר ובאנרגיות מצוינות.

התבוננו בכל הסיבות שגורמות לכם להתאמן כרגע ושמרו על אלו שיהיו טובים לכם גם בעוד 5,10,15 או 20 שנה מהיום והיפטרו מהשאר.האימונים והחיים שלכם הולכים להשתנות.

 

אביעד ברקמן, הינו מאמן כושר אישי מומחה ובעל ניסיון רב. מאמן בכפר המכביה משנת 2006 והבעלים של Fit2day - חדר כושר פרטי לאימון כושר אישי בגבעתיים. מתמחה באימוני כוח לספורטאים ונוער, ובליווי תהליכי ירידה במשקל - אימוני כוח תומכים, אימוני סיבולת לב-ריאה וקואצ'ינג איך להתמיד וליהנות מפעילות גופנית תוך שילובה בחיי היום-יום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב