דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כימיקלים העוזרים הפרטיים שלנו 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 1813 פעמים ]

 

ישנם כל מיני דברים סביבנו אשר קיבלו שם רע, זאת למרות שהם נמצאים בחיינו ואפילו מקדמים אותם, משפרים את איכות חיינו ומועילים לנו והם אחד הגורמים המשמעותיים להארכת תוחלת החיים. חלק מהדברים לדוגמא שאנשים בשנים האחרונות אוהבים לדבר בגנותם ולא דווקא בצדק הם כימיקלים. רבים נהיים חולים רק מלשמוע את המילה. אך האמת היא שהם חלק מהדברים שקידמו את החיים האנושיים. ולעיתים אפילו מצילים חיים. דך לדוגמא תרופות, חומרי ניקוי וקוסמטיקה המכילים חומרי טעם וריח, או טיפול בשפכים המאזנים בין הסביבה לתעשייה. 

למען ההיגיינה ונגד מזיקים

בכדי להגן עלינו מפני חיידקים שונים נעזרים בחומרים שונים. כל למשל, אנו מנקים את הבית בעזרת חומרי ניקוי המכילים כימיקלים; מנקים את גופנו בעזרת סבון, שמפו או משחת שיניים;  אנחנו מסירים את הלכלוך מבגדינו באמצעות כיבוסם עם אבקת כביסה וכך הלאה. בכל החומרים הללו יש כימיקלים שהופכים אותם ליעילים להגנתנו.

גם במלחמה במזיקים מסוגים שונים אנחנו נעזרים בחומרים כימיקלים. כך לדוגמא, חומרי הדברה מסוגים שונים המסייעים לנו לשמור על סביבת מחייה נקייה יותר ולהוריד את רמת החרדה של אנשים מסוימים המפחדים להיתקל בג'וק. עוד לדוגמא, אם חלילה ילדנו המתוקים נדבקו בכינים בגן ולעיתים גם אנחנו בעקבותיהם, כדאי להשתמש בקוטלי כינים מסוגים שונים כדי למגר את התופעה כמה שיותר מוקדם ונמנע מהם ייסורי גירודים.

נוסף לכך, המלחמה במזיקים אינה רק לטובת האדם. גם לסביבה החיצונית יש צורך בהגנה. הגינה שלנו, בעיקר אם היא גינת ירק או פרי, ויותר מכך שטח חקלאי זקוקים לחומרים המגנים על הצומח מפני מזיקים שיפריעו לו או יהרגו אותו. גם בעלי החיים שלנו הסובלים מקרציות או פשפשים זקוקים לעזרה מחומרים שונים.   

למען החיים

אך הכימיקלים אינם טובים רק למניעת מחלות ולהגנה על הבריאות, אלא שגם אם במקרה מישהו חלה, סביר להניח שהוא יסתייע בתרופות שונות שנרקחו במעבדה בתהליכים כימיים. תרופות אלא יעזרו לו להחלים ובמקרים מסוימים אף יצילו את חייו. גם במקרה זה, הדבר נכון אף לבעלי החיים שלנו שלעיתים זקוקים לטיפול רפואי או מניעתי.

ואם בהצלת חיים עסקינן, באחד מהאסונות שהתרחשו בשנה האחרונה, אף אחד לא ישכח מהר את אסון השריפה בכרמל, גם במקרה זה הכימיקלים באו לעזרתנו. חומרים שונים המיועדים לכיבוי שריפות ומניעתם הם הסייעים העיקריים לכבאי האש ביבשה ובאוויר. בלעדיהם, יהיה קשה מאוד להתגבר על שריפות בעיקר בסדר גודל כמו שהיה בכרמל.   

 להוספת צבע וריח

לא הכול הוא עניין של חיים ומוות. לפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה מעט עניין וגוון בחיים. כך למשל נשים וגברים רבים אוהבים לשנות את מראם ובעיקר את התספורת וצבע השיער, בכדי לעשות זאת הם משתמשים בצבעי שיער ומחמצנים מסוגים שונים, המכילים כימיקלים. בנוסף, גם בריחות אנחנו רוצים להתרענן, בעזרת בשמים ודאודורנטים שונים, אנו מונעים ריח לא נעים ומוסיפים ניחוח לחדר.

לסיכום, כימיקלים הם לאו דווקא דבר שלילי. יתרה מכך, כימיקלים הם אפילו דבר חשוב ויעיל. במאמר זה הראנו מעט מהדוגמאות הקיימות.

 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב