דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות תוכנה - מדוע צריכים בודקי תוכנה? 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2808 פעמים ]

הקשיבו לסיפור של חברי עמוס בר סלע. הוא אמיתי והוא קרה ממש לא מזמן.

מעשה שהיה כך היה:

בעל חברה לייבוא מוצרים למטבח פנה לחברת הייטק, וביקש שיכתבו לו תוכנת ניהול למחשב. לכאורה, שום דבר מסובך מדי. הדרישות שלו היו מינימליות. לא בגלל שהוא טיפוס צנוע, אלא בגלל שכפי שהסתבר מאוחר יותר - הוא לא ידע מה לבקש. זו היתה התוכנה הראשונה שהוא הזמין, ולא היה לו באמת מושג מה צריך להיות בה.

אבל התוכניתן לא הגדיל ראש, ולמרות תמרורי ההזהרה החליט לעשות בדיוק מה שהלקוח ביקש. היתה אווירה קלה של זילזול בלקוח, מאחר והוא לא הגיע מתחום ההייטק, והיתה הרגשה ש"אפשר לעבוד עליו", לתת לו מוצר שאינו מבריק, ושלא דורש שעות ארוכות מדי של פיתוח.

הגדיל לעשות ראש הצוות, שביקש מהתוכניתן שיערוך בעצמו בדיקות למערכות, במקום להעביר כמו תמיד לחברת בדיקות חיצונית. חיסכון בכסף, קוראים לזה. גם התוכניתן וגם המנהל שלו ציפו לקבל על היוזמה החסכונית שלהם צל"ש בסוף השנה.

לאחר שהתוכניתן עבר על התוכנה והיא נראתה לו תקינה לחלוטין, היא הוגשה ללקוח. אצל הלקוח התוכנה לא עבדה כלל, ומה שיותר גרוע, יצרה עומסים ותקעה את המחשב כולו לכמה שעות. התוכניתן נקרא בזריזות, ובאיחור ניכר, לערוך בדיקות קבלה לתוכנה שלו. הבעיה היתה, שהתוכניתן, למרות כל הניסיון העשיר שלו בפיתוח, לא היה מומחה לבדיקות תוכנה, והתוצאה היתה שהבאג לא אותר. המערכת, שהתנהגה מצוין בבדיקות במשרד, התנהגה אחרת לגמרי במשרדו של הלקוח הכועס.  הלקוח רצה לבטל הכל, אך התוכניתן החליט לערוך כמה בדיקות אינטגרציה, והבטיח ללקוח שמיד יאתר כל תקלה, כל באג וכל דבר שמפריע לזרימה של המערכת. הלקוח הסכים והמערכת חזרה לתוכניתן, שכבר היה אמור להתחיל לעבוד על פיתוח מערכת חדשה ללקוח אחר.  התוכניתן לא זז במשך כמה ימים מהמשרד שלו, ולאחר מכן חזר אל הלקוח. המערכת הפעם התנהגה למופת, אך הלקוח לא היה מרוצה כלל ועיקר.

"זה הכל???" הוא שאל את התוכניתן המותש, "אין לי פה כמעט כלום."

"יש לך פה את כל מה שביקשת", השיב התוכניתן.

"איזה חוצפן אתה, היית צריך להגיד לי שמה שביקשתי לא מספיק", התעצבן הלקוח, "עכשיו אני דורש שתחזור לשולחן העבודה, ותוסיף לי..."

וכאן נקב הלקוח ברשימת דרישות ארוכה.

התוכניתן חזר למשרדו, ושוב עבד על המערכת. כעבור שבועיים חזר אל הלקוח, כשהוא מותש, ומנסה לחשב בראשו מתי יוכל להתחיל לעבוד על המערכות החדשות שכבר המתינו לפיתוח מזה שלושה שבועות, ונדחו הצידה בגלל ההתעסקות במערכת של היבואן. המערכת ה"קטנה", אנו מזכירים לכם, שחסכו עליה בדיקות תוכנה.

הפגישה אצל הלקוח לא נחלה הצלחה גדולה. אומנם הדרישות של הלקוח מולאו, אך לא ניתן היה להציג בפניו כלום. הסיבה - המערכת שוב נתקעה. מאחר ולא ביצעו בה בדיקות אינטגרציה כדי לוודא שהחלקים החדשים במערכת מתואמים עם החלקים הישנים יותר, לא עלו מראש על הבאגים שגרמו לה להיתקע - שוב.

וכך הלאה, והלאה....

בסופו של דבר המערכת עברה לבדיקות תוכנה יסודיות של חברת בדיקות תוכנה מומחית, כל הבאגים תוקנו והמערכת היתה מוכנה.

רק שלא היה מי שישלם עליה.

הלקוח הזועם כבר לא רצה יותר כלום, לא את המערכת ולא את התוכניתן. ולא רק זה: שלושה מהלקוחות שביקשו מערכת, התייאשו מלחכות לתוכניתן (שהתעסק רק עם המערכת המדוברת של היבואן) ביטלו את דרישתם, ועברו לחברות אחרות.

לסיכום, ידידי עמוס בר סלע מובטל מזה כמה חודשים. האם מישהו מעוניין להעסיק תוכניתן מנוסה, שתמיד יעביר את המערכות שלו למערך בדיקות תוכנה מקיפות?...

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב