דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפלקסולוגיה: עבר, הווה או עתיד? 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3192 פעמים ]

כאשר קוראים באינטרנט על לימודי רפלקסולוגיה מגלים משהו מעניין. רפלקסולוגיה מתגאה בשורשים עתיקים, מושכת אנשים מעוניינים בתחום שמתפתח בהווה ועושה שימוש בידע מדעי מתקדם לצד אותם חוכמות עתיקות שמהן היא שואבת. האם רפלקסולוגיה היא שריד מהעבר? האם היא תחום של ידע מודרני? האם היא העתיד של האנושות?

לימודי רפלקסולוגיה מבוססים קודם כל על תורות עתיקות שהיו ידועות לכל מיני תרבויות ברחבי העולם. כאשר לומדים לימודי רפלקסולוגיה נהנים מידע שהיה ידוע כבר למצרים הקדמונים כמו גם לתרבויות הגדולות של אמריקה הקדם קולומביאנית. אין בכך שום דבר מפתיע: מאז ומעולם האדם הבין שהגוף הינו שלמות אחת וחלקים של הגוף פועלים מתוך השפעה הדדית זה על זה. הקשר בין הנפש ובין הגוף היה ידוע לתרבויות רבות בהיסטוריה וסוגים שונים של רפואה עתיקה התבססו על הבנת הקשר ועל הניסיון לשאוב מהקשר ההדדי הזה את היכולת לטפל בבעיות רפואיות שונות. התפיסה שכף הרגל היא מעין ראי של כל הגוף השתמרה בתרבויות שונות דורות על גבי דורות. לא היה צורך בשנים על גבי שנים של מחקר כדי להבין שכמו שכף הרגל נושאת כל הגוף כך גם יש לה השפעה על כל חלקי הגוף – התפיסה היסודית של לימודי רפלקסולוגיה.

אך לימודי רפלקסולוגיה אינם רק שיחזור של העבר הרחוק. לימודי רפלקסולוגיה כוללים הרבה יותר מארכיאולוגיה של ידע או שחזור של ידע עתיק. כל מי שבחן ולו פעם את הדברים שנלמדים בכל מקום שמציע לימודי רפלקסולוגיה מקצועיים ורציניים ייווכח שגם תחומים של המדע המודרני אינם מוזנחים והם תופסים מקום מרכזי בתוך תוכם של לימודי רפלקסולוגיה. פיזיולוגיה ואנטומיה מהווים בסיס חשוב למי שמעוניין להיות מטפל בעזרת רפלקסולוגיה. גם תחומים כמו אתיקה רפואית מודרנית או כלים שונים של דיאגנוזה שפיתחה הרפואה המודרנית אינם מוזנחים במהלכם של לימודי רפלקסולוגיה. למעשה הרפלקסולוגיה אותה לומדים בימינו התפתחה במאה הקודמת והתבססה לא רק על הידע העתיק אלא גם על התיאוריות המדעיות החדשניות ביותר. רפלקסולוגיה משלבת בתוכה את הידע הישן עם ידע החדש ובמידה מרובה היא תחום מודרני במהותו הרבה יותר מאשר תחום עתיק. רפלקסולוגיה כיום ממשיכה את המסורת של הידע שנשמר מהעבר הרחוק אבל היא פועלת בכלים מודרניים, בסביבה מודרנית ומתוך השתלבות במציאות המודרנית.

ופה אולי נעוצה הבשורה של לימודי רפלקסולוגיה: העתיד מבוסס על שילוב מתמיד של העבר ושל ההווה. כאשר בוחנים את התחומים המתפתחים לתועלתו של המין האנושי מגלים מיד שהתחומים המבטיחים ביותר הם התחומים שבהם נוצק תוכן חדשני אל כלים ותיקים. השילוב בין הישן והחדש, בין הידע של הדורות הקודמים והידע הנצבר בימינו הוא זה שמאפשר את יצירתו של עתיד, של אופק חדש. אי-אפשר ליצור ידע יש מאין – הידע תמיד מבוסס על מה שהיה ידוע בדורות הקודמים. מצד שני אי-אפשר לשקוע בעבר ולהיות לכודים בו – הידע צריך להתקדם ולהתפתח ללא הרף כדי שהוא יהיה רלבנטי לתקופה שבה אנו חיים. לימודי רפלקסולוגיה מאפשרים למי שבוחר בתחום הזה לשלב בצורה מיטבית את הישן ואת החדש כדי ליצור גוף ידע חדשני שאינו מפסיק להתפתח אבל גם איננו מאבד את השורשים שלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב