דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת גינות: תשתית גינה היא הבסיס להצלחת הגינה 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 3303 פעמים ]

כשבידינו תכניות עבודה של הגינה הכוללות את השנויים הטופוגרפיים, מיקום השבילים, האזורים המרוצפים, הפרגולות, בריכת הנוי ושאר האלמנטים נפנה לתהליך הקמת הגינה ופיתוח השטח.  צמחים זקוקים לאדמה טובה, למים ולשמש.  למיקום שלהם בגינה וכמות השמש אליו יחשפו יטופל בתוכנית הצמחייה.  תהליך הקמת גינות מטפל באספקת אדמה טובה בעלת מבנה טוב המקל על השתרשות הצמחים ועל אספקת מינרלים החיוניים להתפתחות הצמחייה.  חשוב לדאוג לאספקת מים לכל צמח בכמות הדרושה ומאידך להבטיח שלא ייווצר עודפי מים על ידי ניקוז המים אל מחוץ למגרש או לבורות ניקוז ייעודיות.  השלבים העיקריים בהכנת תשתית הגינה הן:

יש לנקות את השטח ולסלק חומרי בנייה ופסולת; אם התגלה מצבור של פסולת בניין רצוי לפנות אותו ואת האדמה שבאה אתו במגע. 

יש לרסס את העשביה בחומרי ריסוס ססטמיים. כהכנה לריסוס אפשר להשקות את השטח לעידוד צמיחת העשבים הרב שנתיים, משום שעשבים בעלי עלווה ישפרו את ספיגת חומר ההדברה, וכך ישפרו את יעילות התהליך.

בתהליך הקמת גינות חשוב לדאוג לשכבת אדמה המיועדת לשתילה בעובי של 80 ס"מ לכל הפחות. אם יש צורך לייבא אדמה, רצוי שהיא תהיה ממקור טוב ושהיא תתאים לאדמה המקורית.

קרקע המיועדת לשתילה צריכה להיות בעלת הרכב טוב, יחס מים ואוויר נכונים, ועשירה בחומרים אורגניים, כדי לאפשר התפתחות מיטבית של השתילים. הקומפוסט הוא יסוד חיוני בהשתרשות הצמחייה ומשפר את הצימוח שלו. את הקומפוסט מפזרים על פני הקרקע (30 ליטר לשטח של 5 מ"ר), ובעזרת מתחחת מצניעים אותו בקרקע.

לצורך הטיפול בגובה פני השטח יש להכין תכנית טופוגרפיה ולשכור בעל מקצוע שברשותו ניסיון בעבודה בכלים מכניים בגינות פרטיות. לפי התכנית הוא יפסל את הקרקע וייצור גבעות, עמקים, מסלעות וקירות תמך.

הניקוז בגינה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הקמת גינות. יש להבטיח שמי גשמים יזרמו מהגינה והלאה, לא ייקוו בשטח הגינה ולא יחדרו למרתף או ליסודות הבית. גם צמחי הגן אינם יכולים לשהות זמן ממושך במים עומדים, ולכן מומלץ ליצור שיפוע מהבית אל המקום הנמוך במגרש, ומשם אל מחוץ למגרש.

השלב האחרון של הטיפול בקרקע לפני פרישת מערכת ההשקיה והשתילה הוא יישור עדין של הקרקע.לסיום, צמחים זקוקים לאדמה עשירה במינרלים ובעלת הרכב טוב ולאספקת מים לפי דרישות המים שלהם. בנוסף, בתהליך הקמת הגינה חשוב להרחיק את המים מהבית כדי להבטיח שלא יחדרו אל יסודות הבית.

 

דיויד ברוס מנהל משרד אדריכלות נוף המספק שרותי עיצוב גינות נוי. לחברה מפעילי כלים בעלי שנות ניסיון רבות מעסיקה עובדים בעלי ניסיון מוכח בהקמת גינות, בניית פרגולות, ריצוף עץ ופרזול מתכת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב