דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמעות הקעקוע 

מאת    [ 31/01/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 5501 פעמים ]

 

הקעקועים מאז ומתמיד נתפסו כמנהג פולחני/טקסי  בקרב תרבויות שבטיות.  לרוב הקעקועים סימלו את זכות מעבר אצל נערים מתבגרים ומעברם לחיק המבוגרים. תהליך הקעקוע הכואב אילץ את הנערים לגייס את כל גבורתם ואומץ הלב שלהם ,לעבור את התהליך המכאיב, ולהוכיח למבוגרים שהם ראויים להיכנס לחברת הגברים. גם נערות מתבגרות קועקעו, בדרך כלל  כסמל פוריות  וכאות למוכנות לנישואין. טקס הקעקוע עצמו מאד סמלי ויש בו הרבה אלמנטים פולחניים כגון דם (בתהליך הקעקוע  המודרני נחסך אלמנט זה...) וכאב הבא לעורר את האלמנט הרוחני באדם דרכו הוא מתקשר אל עולם הרוח והאבות הקדמוניים.

קעקועים ככלל, ורגע הקעקוע בפרט נתפסים אצל מתקעקעים רבים כחוויה רוחנית מיסטית חזקה מאד. מבחינות רבות  "הפקרת" הגוף בידי אדם אחר, המקעקע, לצורך העניין היא לא עניין פשוט כלל ועיקר ונדרש אמון רב וכימיה בין השניים בכדי להפוך את החוויה למושלמת. אין דבר אישי יותר מאשר להרשות לאדם אחר להשאיר בך סימן נצחי.  

בתרבויות  שבטיות עתיקות כמו גם בעת המודרנית, לדם יש משמעות עמוקה ביותר, הוא נתפס כנוזל החיים ובעל מקום מרכזי במנהגי הפולחן השונים. כאב אותו חשים המתקעקעים הוא לא משהו נפרד מהחוויה, רוב האנשים לא מנסים להסתיר את כאבם ולא מוכנים לוותר עליו. קעקוע ללא כאב הוא לא קעקוע...

העולם המודרני המנוכר גורם לרבים לחפש משמעות בחייהם. להבדיל את עצמם מן הכלל ת"כ שיוך לקעקועים שלהם משמעויות ספציפיות בין אם הן כלליות או אישיות. הגלובליזציה גרמה לכך שסמלים של תרבות מסוימת יכולים להיות מקועקעים בכל מקום ע"פ העולם, גם על ידי אנשים הרחוקים מאד מאותה תרבות ושהיו רוצים לנכס להם את המשמעות הנגזרת מאותו הסמל.

הסמלים המקועקעים כבר אלפי שנים אוגדים בתוכם משמעויות דתיות, פולחניות  וקסומות. אנו חשופים לעשרות סמלים וסימנים על בסיס יומי, נדמה כאילו אנו כבר לא שמים לב אליהם. בתקופות עתיקות יותר היו לסמלים ולסימנים כוחות חזקים מאד ולא הקלו ראש בכוחם. רבים היו מקעקעים קעקועים על גופם במקומות מסוימים סמלים ספציפיים ששימשו אותם להגנה או ריפוי ממכאובים מסוימים.

גם בתקופתנו אין זה נדיר שאנשים מביעים רצון לקעקע סמלים או סימנים מסוימים שהם מאמינים כי הם יביאו להם מזל או רפואה. כוחו של המוח וכוחה של המחשבה הם עצומים, הרבה פעמים נראה שאכן ישנו שינוי לטובה במצב הרפואי/תודעתי של אדם שקעקע סימן שהוא מאמין שמטיב עימו.

אז מה הסימן שלכם?....

 

שחר סוקול בעליו של רדיקל טאטו סטודיו לקעקועים ופירסינג דיזינגוף סנטר ת"א 03-6296511




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב