דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים ספק תוכנה מתאים 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 840   [ נצפה 2207 פעמים ]

בחברות רבות במשק ישנה דרישה לפיתוחים של כלים ומערכות ייעודים לכל עסק , חברות שאינן מתמחות בפיתוח תוכנה נדרשות למצוא ספקי תוכנה  שיבצעו את העבודות הללו מחוץ לחברתם .

מנגד השוק מוצף בעידן זה בכמות עצומה של מפתחים וחברות קטנות אשר מגייסות עבודה ומוזילות מחירים מענקיות התוכנה הנמצאות כיום בשוק .

לפי תחילת הצלילה שלנו כיצד נבצע מטלה זו בצורה טובה ביותר ארצה להעמיד דברים על דיוקם , בחברות התוכנה הגדולות ישנם הוצאות נלוות אשר מגדילות את העלויות אך מנגד מאפשרות להם אורך נשימה  ארוך טווח בהמתנה לפרויקטים ומכרזים גדולים , בחברות הקטנות הנושא בעייתי ובד"כ יבוצע שיווק אגרסיבי לצורך גיוס עבודה מהירה וקלה .

אמינות :

מאוד קשה לבחון נושא זה אלא אם כן ישנן המלצות על בית העסק , חשוב לבקש לפחות ממליץ אחד או שתיים אשר תוכלו להתקשר אליו ולשאול לגבי פרויקטים שנעשו , לפעמים זה נשמע לא אמין אך ספק אשר אין לו רשימת לקוחות מרוצים יהווה חשד לחוסר אמינות .

יש לבקש ולראות פרויקטים לדוגמא , בפרויקטים אלו חשוב לבדוק האם הם אכן עובדים בייצור לא כאלו אשר מאוכסנים בשרתי החברה ולא בשימוש אלא רק להדגמה .

עלות :

במידה והפרויקט מוערך כחודש עבודה של מפתוח בודד , יש לקחת בחשבון עלות של מפתח שעובד על הפרויקט ובמידה ומתקבלות הצעות נמוכות בצורה קיצונית , הנושא מחשיד ויש להימנע מכניסה להרפתקה זו שבד"כ גם לא תסתיים .

בנושא העלות חשוב לקחת בחשבון כי הספק אמור לתת כמה חודשים של בדיקות ותיקוני תקלות , הרבה ספקים נותנים הצעות מפתות כאשר חלק זה לא נלקח בחשבון ולאחר העברת המערכת ללקוח מתגלים באגים ואז מתחילה החגיגה .

היה והתקבל מספק מסוים הצעת מחיר הגבוהה בצורה גדולה משאר הספקים שווה לא להתעלם ולנסות להבין מדוע הערכת עבודה זו גבוהה, לפעמים ישנן פינות שאחרים יעגלו ואילו ספק איכותי יכול לשים לב ולמנוע אי נעימויות בעתיד , שווה לצלצל ולנסות להבין מדוע.

תיאום ציפיות  :

הרבה חברות פונות אלינו לאחר שספק שלהם פשוט עזב במהלך הפרויקט , התחילו לעבוד יחד ובשלב כל שהוא פשוט נכנסו לסכסוך.

הרבה פרויקטים לא מגיעים לסיומם וזאת בשל אי התייחסות הן לספק והן ללקוח לתיאום ציפיות וסגירת כל הפינות תרם תחילת העבודה .

שלב זה היא אחד החשובים לפי תחילת העבודה , יש להבהיר ולתעד את כל ההתחייבויות של הספק והלקוח , שלב זה פשוט מונע בעיות עתידיות בעיקר בעולם פיתוח התוכנה אשר הינו מסועף וכל שינוי יכול להעלות את תכולת העבודה של הפרויקט .

מומחיות :

נסה לבחון את הספק לגבי המומחיות שלו בתחום הדרישה, ספק שאינו מכיר את תחומו, בוודאות יאריך את זמן הפיתוח וגרוע מכך מאוד יכול גם לא לספק את המוצר. לפיכך יש לבחון בצורה טובה כמה שניתן ע"י בקשת דוגמאות , במידה וניתן להעלות שאלות מקצועיות, צפייה בקורות חיים, קבלת ממליצים ועוד ....

 

תודעת שירות :

הרבה ספקים מבצעים מגוון רחב של פרויקטים ומועמסים בעבודה מתוך ראייה כי לאחר סגירת חוזה ותחילת פיתוח הלקוח נמצא בכיס שלהם ולפיכך לא יעזוב בצורה מהירה, בגישה זו ניתן לגייס הרבה פרויקטים אך לגבי מתן שירות טוב ואיכותי לכל הלקוחות נראה כי החברה לא תוכל לעמוד .

לפיכך יש לנסות ולהיזהר כמה שניתן לספקים אלו, יש לציין כי ניתן לצאת בכל שלב ולהחליף ספק במידה וישנה בעיה, קבלת קוד מקור במידה והדבר ניתן בכדי להמשיך פעילות מול ספק אחר .

 

קוד מקור :

הקוד אשר נכתב לתוכנה הינו של הלקוח עצמו ולפיכך חשוב לדרוש זאת ולשמור זאת לאורך כל הפיתוח , חשוב שתהיה שקיפות מלאה לאורך כל הפיתוח, קבלת קוד המקור של התוכנה, במידה ונעשה עיצוב אצל הספק יש לקבל את קבצי המקור כגול PSD  או FLASH   גם לצורך עתידי של שינויים, יש לדאוג לתיעוד כמה שניתן לקוד ובמידה וישנה דרישה של החלפת ספק יש לקבל חפיפה אמינה וטובה של הקוד לספק אחר.

 

אפיון :

חשוב ללמוד את הדרישה ולבצע אפיון מפורט לדברים , יש להעביר לספק מסמך אפיון מלא אשר מסביר את תכולת העבודה, כך גם הלקוח יוכל לדעת בדיוק מה הוא צריך  ומה לדרוש ולספק הנושאים ברורים וניתנים להערכה מדויקת .

 

אני מאוד מקווה שסעיפים אלו יעזור לכם בבחירת הספק ויעלו שאלות לפני קבלת ההחלטה, כתבה זו מגיעה מדרישה של לקוחות וניסיון העבר מלמד כי אחוז מאוד גדול של פרויקטים לא מגיעים לסיומם, דבר הדורש צמצום ע"י אחריות מקצועית של ספקים ובמקביל לקוחות חכמים שמודעים בדיוק מה שהם צריכים .


בברכה, 
מזרחי איתי, מנהל צוות פיתוח, 
נייד : 0522541122
מייל: ittaym@item-soft.com 
אתר : http://www.item-soft.com >




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב