דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזרנים במאה ה-21 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2028 פעמים ]

 

מזרנים וחשיבותם - שלא תיתפסו ישנים

השינה מהווה חלק משמעותי מחיינו. מחקרים הראו כי שינה טובה תורמת לתפקודים יומיומיים טובים יותר ולבריאות תקינה יותר. כולנו מכירים את התחושה של שינה על מזרן שאינו מתאים לנו - אנו מתהפכים מצד לצד, העורף תפוס, הגב כואב, אי נוחות כללית. כאן טמונה החשיבות שבבחירת המזרן המתאים עבור הצרכים שלנו, ובהשקעה לטווח ארוך בלילות רבים של שינה מלאה ומספקת. בטרם קניית מזרן חשוב לבדוק היטב את היצע השוק והמחירים. לאלו הסובלים מבעיות בריאותיות שונות כדאי להתייעץ עם הרופא או האורטופד ולקבל המלצות לסוגי מזרנים, שיהיה מומלץ לכם לרכוש. חשוב לזכור לא להזניח את גופם של הילדים בכל הנוגע לבחירת מזרן - גם גופם הקטן והשברירי זקוק לתמיכה אורטופדית המהווה צעד משמעותי בשמירה על בריאותם ומניעת בעיות עתידיות. לעיתים אנו סוחבים גרורות אורתופדיות שאיננו מודעים להן, עד שהן לא מתפתחות לכדי אובייקט משמעותי בחיינו. ואז בניתוח לאחור, אנו מצליחים לעלות על הבעיה, ולהפנות אצבע מאשימה למזרן הישן והקלוקל. אז בטרם תתנו לסינדרום הזה להכות בתימהון גם את אורח חייכם, בואו נעיין בסוגים שונים של מזרנים, שעשויים לתת מענה, שיקדים שינה ערבה למכה.

סוגי מזרנים

נדון ראשית בסוגי המזרנים הקיימים בשוק. הפופולארי והקלאסי ביותר הוא מזרן הקפיצים - ככל שיש יותר קפיצים רמת הגמישות של המזרן עולה. הגמישות חשובה להענקת תמיכה טובה בגוף ושינה ללא כאבים. גם קוטר הקפיצים והריפוד משחקים תפקיד חשוב בהתאמה של המזרן לצרכי השינה. מזרני ספוג מדברים יותר לאלו שחשובה להם רמת הקושי של המזרן. במזרנים אלו רמת הקושי מתחלקת לשלושה סוגי ספוג בסדר קשיחות עולה - ספוג לבן, סגול וכחול. קיים כעת בשוק מגוון רב של מזרנים מחומרים מתפתחים יותר כגון לטקס - מקורו של הלטקס טבעי והוא חומר מוקצף ואלסטי. דרגת הקושי של מזרני לטקס נקבעת לפי הוספת גומי אוויר - ככל שיש יותר מחומר זה המזרן יותר קשיח. חומר נוסף ופופולרי הוא הויסקו - החומר פותח בסוכנות החלל האמריקאית ומתרכך במגע עם חום הגוף. בצורה זו מתבצע פיזור לחץ מושלם של הגוף על גבי המזרן ומתאפשרת תמיכה אורטופדית במפרקים ובמנח הגוף הכללי. מזרנים אלו מגיעים במגוון גדלים ובבדי חיפוי שונים. המזרנים העשויים מהחומרים המתפתחים יותר משלבים גם אמצעי כוונון לישיבה, חצי שכיבה ושכיבה מלאה. ישנה חשיבות רבה לבחירת הגודל המתאים והבד אשר ממנו עשוי המזרן. כאשר יש לשים דגש על נידוף זיעה ולחות, למניעת הצטברות בקטריה וריח רע.

מזרן טוב - מזרן לחיים

מזרן טוב הוא השקעה כספית משמעותית ולכן חשוב להקדיש מאמצים לשמירה על מצבו התקין. למטרה זו ניתן להשיג מגנים במגוון גדלים המתאימים לכל סוגי המזרנים ועשויים מחומר נושם אך כזה שאינו מאפשר מעבר רטיבות למזרן. כדאי לזכור כי מרבית החברות המתמחות במזרנים מציעות תקופת ניסיון לבדיקה של המזרן ותעודת אחריות למספר שנים.  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב