דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמח האלוורה- אליה וקוץ בה 

מאת    [ 17/07/2007 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 10494 פעמים ]

את צמח האלוורה מכירים כולם. הוא מוכר וידוע בזכות תכונותיו המייטיבות עם העור. כמעט כל אדם שאני פוגשת בו, יש לו סיפור על אמא/אבא סבא /סבתא שטיפלו בו בעזרת אלוורה כאשר קיבל כוויה או נשרף מהשמש. ואכן, יש סיבות טובות לכך שצמח האלוורה זוכה לכזו אהדה בציבור, להלן מספר תכונות עיקריות של הג'ל הצפון בתוך עליו של צמח האלוורה:

? חומר ניקוי וחיטוי טבעי - מונע דלקות - אנטי בקטריאלי - אנטי פיטריתי - עוזר לקרישת דם - מאלחש - חודר את כל שכבות העור - עוצר גירויים - מונע גירודים - מוסיף לחות לעור - מכיל אנזימים הגורמים לפירוק ועיכול תאי עור מתים - מספק ויטמינים, מינרלים, אנזימים וחומצות אמינו.

 והקוץ בה- האתגר

יעילותו של ג'ל האלוורה אפקטיבית עד ארבע שעות בלבד מרגע פתיחתו של העלה. בדומה לפירות שאנו מכירים כמו בננה, תפוח ואבוקדו למשל, במגע עם האוויר הוא מתחמצן ומאבד את רוב תכונות המרפא שלו. אם אכן כך הדבר, איך ייתכן שיש כיום בשוק מגוון כה רב של מוצרים שעשויים מאלוורה- החל משמפו עם אלוורה, דרך נייר טואלט עם אלוורה ועד גרביים עם אלוורה??? מוצרים רבים מתהדרים בתמונה של אלוורה ובכיתוב מאיר עניים, אם תהפכו את המוצר ותבדקו את רשימת המרכיבים תיווכחו שהאלוורה אינו מופיע בתחילת הרשימה. כל זה למה? כי מבחינה פרסומית, אין שום איסור להאדיר את אחד המרכיבים, אך על פי החוק, יש לרשום את המרכיבים בכל מוצר על פי סדר יורד מבחינת הכמות. במוצרים רבים ג'ל האלוורה מופיע לקראת הסוף, קיימים גם מוצרים בהם רשום בפירוש, אם כי באותיות קטנות- "ג'ל אלוורה לא פעיל" או "ייתכן ומכיל אלוורה".

תהליך הפקת האלוורה- הפתרונות

יצרנים רבים מפיקים את הג'ל לשתייה מהעלה כולו ולפעמים מסננים את החומרים המשלשלים המצויים בקליפה בעזרת מסנן פחם. תוך כדי הסינון מוסרת כמות נכבדה מאד של מרכיבי הג'ל הטבעיים. יצרנים אחרים מייבשים את הג'ל, ואת האבקה שנוצרה הם מוסיפים למים, מיותר לציין שעם הפיכת ג'ל האלוורה לאבקה הוא מאבד את תכונותיו הרשומות מעלה!

במשך 130 השנים האחרונות עסקו אין ספור רופאים, כימאים ורוקחים בחקר האלוורה. המטרה העיקרית היתה - פיתוח שיטה לשמר את תכונות הג'ל של העלה לאחר היחשפותו לאוויר. מאמצים רבים נעשו למצא נוסחה כזו אך לשווא. שכן הוספת כימיקלים או חימום מופרז שוללים מהג'ל חלק גדול מתכונות המרפא שלו. וכשמוסיפים חומרים טיבעיים נוגדי חימצון כמו ויטמין סי אין התוצאה מספקת. רק בתחילת שנות הששים לאחר שנים ארוכות של ניסויים, פיתח ד"ר לרוקחות בשם ביל קואטס נוסחה סודית לייצוב הג'ל שחלקים ממנה נרשמו בשורת פטנטים. הנוסחה משתמשת רק בחומרים טבעיים וחושפת את הג'ל לריתמוס של חימום וקרור קלים במשך שעות ארוכות. בסופו של התהליך מתקבל ג'ל אלוורה מיוצב בעל תכונות זהות ב- 100% לג'ל הטבעי, ועם חיי מדף של 5 שנים לפחות. הנוסחה מורכבת ויקרה במיוחד ליישום. בבדיקות מקבילות של HPLC הוכח כי תהליך הייצוב (Stabilization) הייחודי של חברת FOREVER, שומר על הג'ל מפני התחמצנות תוך ,שמירת כל המרכיבים הפעילים שבו. קואטס תיאר את הנוסחה שלו כמורכבת וקשה במידה כזו ליישום, שאפילו אם היה מפרסם את מרכיביה השונים לא היה נמצא יצרן שהיה מסוגל לעשות בה שימוש מלא ללא עזרה. במהלך השנים צצו אין ספור חיקויים למוצרים שפיתחה החברה איתה עבד קואטס, אלוורה אוף אמריקה (ALOE VERA OF AMERICA) אבל רובן המוחלט של החברות המשווקות לשוק בינלאומי - מספרן נאמד כבר באלפים - לא מסוגל להגיש ללקוח מוצר המתקרב באיכותו לזו של הג'ל הטיבעי. אין זה מפליא לכן, שחברת FOREVER המשווקת היום את המוצרים שפותחו בעזרת הנוסחה הסודית של קואטס, שולטת לבדה בלמעלה משמונים אחוז מהשוק העולמי חברה זו היתה גם הראשונה שזכתה בתו התקן הבינלאומי של המועצה המדעית לחקר האלו ורה, המאשר את איכות המוצרים שלה.

מה שהמפרסמים לא יספרו לך, אם לא תשאל!

כשניגשים לבחירת מוצרי אלוורה יש להיות עירניים!

חשוב לבדוק את הצבע, הג'ל בעלה הוא שקוף, ולכן כל ג'ל אחר שימכרו לכם מעורבב עם צבעי מאכל!בכדי להיות בטוחים באיכות המוצר כדאי לשים לב שיש את תו התקן של איגוד חוקרי האלוורה הבינלאומי, אשר ניתן רק לחברות שבמוצריהן יש לפחות 15% ג'ל אלוורה פעיל. בנוסף לכך, יש לבדוק שהג'ל לשתיה לא נסחט מכל העלה אלא הופק מהחלק הפנימי בלבד. זהו אותו חלק בו נמצאים כל המרכיבים המיטיבים של הצמח המופלא הזה ואין בו חומרים משלשלים.

אלוורה- כל מה שצריך בצמח אחד.מזור FOREVERhttp://www.MAZORFOREVER.com  



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב