דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרמידה ושיווק רשתי- האם זו אותה גברת בשינוי אדרת? 

מאת    [ 17/07/2007 ]

מילים במאמר: 1071   [ נצפה 6564 פעמים ]

פרמידה ושיווק רשתי האם זוהי אותה הגברת בשינוי אדרת?אנשים רבים, אשר לא חקרו את הנושא לעומק ישיבו כן ויוסיפו שלושה סימני קריאה.אנשים רבים, שעוסקים בשיווק רשתי יגידו שאלו "שטויות במיץ עגבניות" ואין קשר בין השתיים.ואני, קיבלתי טלפון השבוע ממכרה ששאלה אותי האם חברה זו או אחרת היא שיווק רשתי או פרמידה.ואני שמאמינה בכל ליבי שעל כל אדם לעבור את השיעור שלו בעצמו, לא הבעתי עמדה. רק סיפרתי, בפעם השלישית השבוע, על ההבדלים בין שיווק רשתי לפרמידה. במאמר זה, הנתון כשירות לציבור אציג את גברת "שיווק רשתי" וגם את הגברת "פרמידה".ואת ואתה הקוראים הנאורים, תוכלו לבחור לבד את השיעור אותו אתם רוצים ללמוד.שיעור מהנה ובהצלחה! 

נעים להכיר- גברת שיווק רשתי.שיווק רשתי, המוכר גם כשיווק רב-שכבתי (MLM),  החל לפני כארבעים שנה כאשר מספר חברות ייצרו מצב שבו החברה לא משקיעה את הכספים בפרסום לפני שהיא מוכרת את המוצרים שלה. במקום לשלם כסף על פרסום, הכסף חולק כתמלוגים למפיצים שלה הן על המכירות שלהם והן על המכירות של מפיצים נוספים שהביאו וצירפו למלאכה.מאז ועד היום השיווק הרשתי הולך ותופס מעמד כעסק רציני ולגיטימי, המאפשר הכנסה נוספת או הכנסה עיקרית. את מוצרי החברות הללו, שהן בדרך כלל איכותיים ובשל כך גם העלויות שלהם, לא תמצאו בחנויות. חברות שיווק רשתי, מספקות לאנשי המכירות שלהן תמיכה רחבה הכוללת מלבד ידע מקצועי ותמיכת אנשי מקצוע בעולם המוצרים הנמכרים גם ידע בנושאי שיווק והדרכה, שירותי הנהלת חשבונות ותמיכה לוגיסטית מלאה.  

פחות נעים להכיר- גברת פרמידה.הפירמידה הומצאה בדרום אמריקה, על ידי יהודים, במאה ה - 17.
בחברות פרמידה אין מוצרים. רבים מאיתנו זוכרים את אותו תעלול פיננסי מלפני כמה שנים, שהתנהל באמצעות מכתבי שרשרת נושאי כסף. אנשים שילמו סכומי כסף גדולים על מנת שיוכלו לגייס אנשים אחרים ולקבל חלק מהכסף שהם משלמים. אנשים רבים אשר נפלו לרגליה של גברת פרמידה, הפסידו את כל רכושם והיא אף זו שגרמה לקריסת הכלכלה באלבניה.כיום יש חברות פרמידה סמויות שיש להם מוצר אך הוא "רק תירוץ". הוא איננו מוצר צריכה שאנשים יקנו ללא השתתפות בעסק. סף הכניסה בחברות פרמידה הוא גבוה. דמי הכניסה הם סביב ה-1000-1500 דולר לאדם. והוא מאפשר לאדם ל"רכוש" את הזכות להשתתף במבנה, כלומר להיות מתוגמל מכספיהם של האנשים שייצרף מתחתיו. זו גם הסיבה שתמיד מי שמצרף אנשים - יקבל יותר כסף ממי שהוא צירף

נשיא ארה"ב, ביל קלינטון אמר בכנס של חברות שיווק רשתי:"אתם מחזקים את ארצנו ואת הכלכלה שלנו, לא רק משום שאתם חותרים להצלחה שלכם, אלא מפני שאתם מציעים הזדמנות גם לאחרים. עקבתי אחר הצמיחה של הענף במשך שנים, אחרי ככלות הכול הענף שלכם נותן לאנשים סיכוי להפיק את המרב מחייהם, ובעיניי זהו ליבו ועיקרו של החלום האמריקאי" 

אז למה כל-כך הרבה אנשים נרתעים מגברת שיווק רשתי , ואף מכנים אותה בשמות גנאי?
לשיטת השיווק הרישתי דבקה תדמית שלילית בשל מספר סיבות:

גברת פרמידה- אנשים רבים, בשל חוסר ידע, מבלבלים בין השתיים, ולכן משמיצים את גברת השיווק הרשתי.

הפחד מהבלתי מוכר- השיווק הרישתי שרבים הגדירוהו כצורת השיווק של המאה ה- 21 , הוא חדש יחסית, וכמו דברים חדשים רבים הוא מעורר את מפלצות הפחד אצל אנשים רבים המעדיפים לקום כל בוקר אל אותו עולם מוכר, גם אם הוא לא מייטיב עימם.המיליארדר, איל הנפט פול גייטי אמר: "אני מעדיף לקבל אחוז אחד מהמאמצים של מאה אנשים מאשר לקבל מאה אחוזים מהמאמצים שלי", גם אני, חונכתי על האמונה ש"כסף לא גדל על העצים" וש"צריך לעבוד קשה, כדיי להרוויח", לכן, מה הפלא שכאשר מציעים לי תגמול שאינו מגיע מ"עבודה קשה" אלא ממינוף, אני מפקפקת, נסגרת ומגייסת את כל התירוצים הכי הגיוניים שקיימים בשוק?

אמצעים בלתי כשרים- פעמיים קרה לי שנענתי למודעת דרושים "מנהלת הדרכה לצוות" מכיוון שיש לי את הכישורים המתאימים, ולאחר ששלחתי את קורות חיי, התקשרו אליי מחברה והזמינו אותי ל"ראיון". התעקשתי לדעת את שם החברה ואז גיליתי את התרמית - סוכנים רבים, מנסים לגייס אנשים לשורותיהם, כדי להגדיל את הכנסותיהם, משתמשים בדרכים של מרמה. באתרי אינטרנט ובעיתונים מפורסמות מודעות דרושים למנהל פרוייקטים, מנהל צוות, מנהל הדרכה וכו' עם רשימת דרישות ארוכה - שהן למעשה הזמנה למצגות/ הרצאות של חברה זו או אחרת!

שידול, נידנוד - לצערי, אנשים רבים, שוכחים את הסיבה שלשמה הוקמה חברת השיווק הרשתי ופשוט "מתיישבים על אנשים" עד שאנשים מעדיפים לעבור לצד השני של המדרכה רק לא לשמוע שוב על ה...שתי הסיבות האחרונות הן גול עצמי, לא רק למי שבוחר לנהל כך את העסק שלו!אלא לכל העוסקים בשיווק רשתי.

ניסיון אישי שלי ו/או של מכריי- כולנו מכירים אדם אחד לפחות שניסה מזלו ב"שיווק רשתי" ונכשל.מכיוון שמדובר בשיטה שהתגמול הוא על פי ביצועים בלבד, סביר להניח שמי שנכשל, לא עבד/ התמיד מספיק. אך מכיוון שחווה כשלון זה מה שנשמע ממנו על חברות שכאלה. 
אז אחת ולתמיד בוא נעשה סדר- ראיתם את הסרט אישה יפה?  זוכרים איך ג'וליה רוברטס המהממת מתחילה את דרכה בסרט, ואיך היא מסיימת?

גם גברת פרמידה וגם גברת שיווק רשתי הן גברות המזמינות אותנו להצטרף להזדמנות. 

גברת פרמידה, היא גברת שמציעה הזדמנות חד- פעמית, היא איך אומרים?...גם לא חוקית וגם לא ממש נעים להופיע איתה בציבור.היא בדרך כלל צעירה ויפה ונעלמת ב"בום גדול" בדיוק כמו שהופיעה. "אפקט סינדרלה" בשלב מסוים הקסם נעלם, ומפיצים רבים מאבדים את הנכס שבנו.מכיוון שאיננה חוקית, קיים תמיד הסיכוי שהחוק יתנקר לה. בארצות הברית למשל בטווח של שנתיים עד שלוש מהקמת החברה, בוחנת רשות הסחר הפדראלי האמריקאית את מאפייני החברות וסוגרת את כל חברות הפירמידה. בשוויץ קיימים החוקים הכי הדוקים לגבי חברות שיווק רשתי וחברות לא לגיטימיות לא יכולות לפעול שם.בשביל להצטרף אליה צריך לשלם הרבה כסף, ולהקפיד להפקיד כל חודש סכום של כמה מאות ירוקים שיהיה לה ממה להתקיים.עיקר התיגמול הוא  על צירוף משווקים, ולא על מכירת מוצרים. (ובהשוואה למקצוע העתיק בעולם- היא מתוגמלת על כמות ולא על איכות)יש משמעות למי שנכנס קודם, ולרוב מי שלמעלה נהנה, ומי שלמטה, בוכה.. היא משתמשת ביכולת הפיתוי שלה- היא תבטיח לכם הרים וגבעות של עושר. אם רק תתפתו לעשות את שהיא מבקשת! 

גברת שיווק רשתי היא גברת מכובדת בעלת ערכים! היא חייבת להיות איכותית-  בעלת מוצרים שיש בהם תועלת אמיתית לאנשים.אין משמעות לזמן ההצטרפות, המשמעות היא רק לזמן ההשקעה וההתמדה שלך, בעסק שלך.אתה קונה רק מה שאתה רוצה רק כשאתה רוצה! ואינך מחויב לשום תשלום קבוע!גברת שיווק רשתי אוהבת אותם חרוצים, מתמידים נחושים.היא מציעה הזדמנות, לעבודה, כמו כל עבודה, שבה העשייה, ההתמדה והנחישות לאורך זמן מובילות להצלחה, הן כלכלית והן ברמת המימוש העצמי.  אין טעם לשלוח אלי מיילים על מה אני חושבת על חברה זו או אחרת. דעתי היא בסך הכל דעתי, ואינה קשורה אליכם! אם בזכות המאמר הזה תשאלו יותר שאלות, תחקרו לעומק, תבדקו את הסיפורים, תבקשו חומר כתוב והוכחות. תבקשו לדבר עם אנשים רבים ככל האפשר שהמוצרים עזרו להם. תבקשו לראות איך המוצרים יכולים לעזור ולהשפיע עליכם,אני עשיתי את שלי! 

מאחלת לכם, מאחלת לכם באהבה שמה שתיבחרו יהיה הטוב ביותר עבורכם! במאמר הבא, אביא שאלון "בחן את התאמתך לשיווק רשתי"

אלוורה- כל מה שצריך בצמח אחד.מזור FOREVERhttp://www.MAZORFOREVER.com  



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב