דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורות חיים - בגישה שונה 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 1224   [ נצפה 2904 פעמים ]

ק ו ר ו ת  ח י י ם

נאמרו דברים רבים ונכתבו אינסוף מדריכים בנושא כתיבת קורות חיים. רובם מדברים על אותה תבנית מסוימת לפיה "צריכים" מחפשי העבודה לכתוב את המסמך. האמת היא - שאין תבנית לכתיבה אידיאלית של קורות החיים, אלא כל מקרה לגופו.

כמו בכל תהליך שיווק ומכירות מוצלח, בכדי למכור את המוצר שלכם, אתם צריכים לייצר לו ערך מוסף שמבדיל ומייחד אותו משאר המוצרים המתחרים - כאן המוצר הוא את/ה.

בכדי לייצר לעצמך את הערך המוסף מול המתמודדים האחרים על התפקיד, ולבסוף לקבל את המשרה שרצית - דרושה גישה אחרת בהפקת קורות החיים.

פרזנטציה

סטיב ג'ובס אמר פעם: "עיצוב הוא לא רק איך שהדברים נראים ומרגישים, עיצוב הוא איך שהדברים עובדים", זה נכון גם לגבי קורות החיים שלכם - העיצוב הויזואלי צריך להיות אטרקטיבי, רלוונטי ובהרמוניה עם התוכן והמבנה הטקסטואלי. העיצוב הויזואלי במסמך קורות חיים של מהנדס תוכנה לא יהיה זהה לזה של מעצבת אופנה. כל אדם, על פי מקצועו, יעדיו, והסגנון היחודי שלו/שלה.

יש כאלה שמאמינים בעיצוב סטנדרטי של קורות החיים, אך סביר להניח שמי שמוסר קורות חיים בעיצוב סטנדרטי, משאיר רושם של אדם סטנדרטי, ובכדי לגרום למעסיק להתמקד ולזכור את קורות החיים שלך מבין כל המאות שהוא כבר קרא, שאף/י לייחודיות ולא לסטנדרטיות. אם קורות החיים שלך יגרמו למעסיק להגיד לעצמו "וואו" ברגע שהוא/היא התחילו לקרוא אותם, סיכוייך להיות מוזמן/ת לראיון העבודה גדלים באופן משמעותי מול המתמודדים האחרים על התפקיד.

רלוונטיות

מחקרים בנושא מראים כי המעסיק הממוצע משקיע כ-5 שניות על כל קורות חיים לפני שהוא מחליט אם להמשיך לקרוא אותם או לא. במידה והמעסיק החליט להמשיך לקרוא את קורות החיים, הוא יקדיש עד כ-60 שניות בממוצע בכדי לעבור על כל המסמך. הנתונים הללו מדגישים את נושא הרלוונטיות.

התכונות החיוביות שלך וההישגים שלך בהקשר לתפקיד אליו את/ה פונה, צריכים להיות מודגשים ואולם כל שאר התכונות והמאפיינים המקצועיים שלך, טובים ככל שיהיו, אשר אינם קשורים לתפקיד, צריכים להיות מעומעמים. מידע תעסוקתי רלוונטי, יספק למעסיק תמריץ להמשיך לקרוא את קורות החיים שלך ולהתרשם מכל מערך התכונות המקצועיות שלך.

אינטראקטיביות

ישנם אינספור חידושים בתחום טכנולוגיית המידע שיכולים לספק לקורות החיים שלך ערך מוסף וייחוד שיווקי. אחד החידושים הללו הוא תיק עבודות אונליין המגבה את קורות החיים בתוכן נוסף, מדיה בצורות שונות, מכתבי המלצה ועוד.

תיק עבודות אונליין שובר את המסגרת הטריויאלית של כל קורות חיים והופך אותם למוצר מושך ובעל אלמנטים אינטראקטיביים. תיק העבודות מקושר בתוך קורות החיים כך שהמעסיק יכול לבחור האם ברצונו לדעת עליך עוד ו/או לצפות ולהעריך את ההשיגים שלך באופן ויזואלי ובחווית משתמש זורמת.

העזר באנשי מקצוע

בכדי למקסם את האפקטיביות של קורות החיים בהיבטים של תוכן שיווקי, פרזנטציה, רלוונטיות וערך מוסף, רצוי להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בכתיבת קורות חיים. מהלך זה אשר בדרך כלל כרוך בהוצאה כספית מינורית, יוכל לספק לך קורות חיים מקצועיים אשר יגדילו באופן ניכר את סיכוייך להצליח ולהיכנס לתפקיד שרצית.


ת י ק  ע ב ו ד ו ת

"תראה לי את התיק שלך", מבקש המראיין ולא, הוא לא מתכוון לתיק המנהלים האופנתי שזה עתה רכשתם במחיר מציאה בקניון. אין לו שום כוונה לחטט בין המסמכים או לערוך בדיקה ביטחונית - הוא פשוט מעוניין להתרשם מהביצועים שלכם. 

התיק אותו עליכם לשלוף במקרה הזה הוא תיק עבודות מקצועי (portfolio) המציג עבודות נבחרות שלכם. 
ישנם כמובן תחומים ספציפיים בהם נהוג לגבות את הרזומה בתיק עבודות - גרפיקאים, עיתונאים, מעצבים, צלמים, דוגמנים ואומנים מצטיידים בתיק עבודות, שחושף רקע, סגנון אישי, מבטא ניסיון ומספק למראיין הוכחות ויזואליות ליכולות ולכישורים שהוצגו ברזומה.

בתיק עבודות שווה להשקיע! זכרו, אתם זה מה שיש בתיק שלכם! תיקים מעניינים, מקצועיים מעידים על אישיות מעניינת ומקצועית שעומדת מאחורי התיק ומאחורי הרעיונות שמוצגים בתיק. במקרים מסוימים יבקשו מכם להציג את התיק עוד לפני שזומנתם לפגישה והתיק הוא זה שיקבע אם תעברו לשלב הבא, ראיון עבודה פנים מול פנים או שתקבלו את התיק בחזרה בצירוף מכתב סירוב מנומס. 
 
תיק עבודות לא מתקתקים. אל תדחו את סידור התיק לרגע האחרון, אלא גבשו מראש קונספט, בחרו היטב את החומרים, עבדו על העיצוב והפרזנטציה ואפילו מסרו לאנשים לצורך התרשמות והערות. 

לעיתים תכינו תיק עבודות בעקבות בקשה של המראיינים להציג תיק עבודות, אך רוב הסיכויים שכבר יש לכם תיק עבודות מפואר או לפחות שלל עבודות שתשמחו להציג – כאן בדיוק מתחילה הבעיה. עליכם לברור בקפידה מה לשלב בתיק עבודות מבין העבודות שהכנתם במהלך הלימודים או בעבודות קודמות. 

כיצד מחליטים מה נכנס לתיק ומה נשאר בחוץ?

מגבשים קונספט ראשית כל, מיינו את העבודות שלכם ובחרו את העבודות הטובות ביותר, מהן אתם מרוצים, אותן עבודות שאתם גאים להגיד בפה מלא שהן שלכם. לאחר מכן, חשבו האם להציג עבודות לפי נושאים, לגבש קונספט לתיק עבודות או פשוט לסדר את התיק בסדר כרונולוגי. 
כיצד מחליטים זאת? לפי המשרה אליה אתם מגישים מועמדות. יתכן שהמראיינים ביקשו מכם מראש להציג עבודות בקונספט מסויים או אם אתם כתבים וניגשים למשרה של כתב אקטואליה, רצוי שתציגו כתבות שכתבתם בנושאים חדשותיים ואם אתם מעצבים ומגישים מועמדות למעצבי חלונות ראווה – רצוי לבחור עבודות שמציגים עיצובים שמתקשרים לנושא של חלונות ראווה.

אל תדחסו עבודות לתיק רק כדי להראות שעשיתם הרבה במהלך השנים – כל מה שעשיתם כתוב ברזומה. זכרו, שברוב המקרים למראיינים לא תהיה הסבלנות הדרושה לעבור בעיון על כל התיק, לקרוא את כל הכתבות או להתעכב על כל עבודה ועבודה ולכן יש ללכוד את תשומת ליבם על ידי סידור העבודות בצורה ברורה, בולטת, כשכל עבודה עליה הם יניחו את העין תהיה מעניינת וראויה להצגה בתיק העבודות. כך תבטיחו שגם בדפדוף חפוז בין העמודים, המראיינים יתרשמו מכם מספיק בשביל לזמנכם לראיון עבודה או להעביר אתכם לשלב הבא.

חותם אישי עוד הצעות לסידור תיק העבודות: עבודות בעלות טביעת חותם אישית. אם אתם חשים שיש לכם ייחוד, הציגו עבודות שמשקפות אתכם בצורה הטובה ביותר. מצד שני, מראיינים רבים מחפשים גמישות וגיוון ולכן כדאי בנוסף, לשלב עבודות מסוגים שונים.

תצוגת תיק העבודות אף היא חשובה. הקפידו לשלב את העבודות בפולדר מסוגנן או בתיק לא כבד מדי, שקל לעיין בו ולא צריך לשלוף מתוך ניילונים את העבודות אלא ניתן לראות אותן בעיון חפוז. אתם יכולים לציין תאריכים או נושא או להוסיף כל מלל קצר שנראה לכם רלוונטי. אל תשכחו לציין את הפרטים שלכם בתיק העבודות, רצוי בעמוד הראשון ולשלב בתיק העבודות העתק מקורות החיים כדי שהמראיינים ידעו מי אתם וכך יזכרו את שמכם או את פרטי קורות החיים וידעו לשייך את השם לתיק העבודות.

הכינו מספר עותקים לתיק העבודות למקרה שאתם ניגשים למספר ראיונות עבודה באותו יום או שהתבקשתם להגיש תיקי עבודות בכמה חברות. תמיד אספו אליכם בחזרה את תיק העבודות, אלא אם כן התבשרתם מראש שתצטרכו להשאיר העתק של התיק שלא יחזור לידיכם ואז כדאי לשאול אם ניתן פשוט לצרף העתקים מצולמים של העבודות המקוריות.

תיק עבודות וירטואלי גם הוא מקובל – ניתן לשגר עבודות במייל לצורך התרשמות או לשלוח לינק לאתר (אם בניתם אחד) שמכיל מגוון עבודות שלכם. אפשר לצרוב עבודות על דיסק ולהגיש או כל פרזנטציה אחרת שנראית לכן מכובדת ומתאימה ומקובלת, כמובן, על המראיינים.

לצורך הכנת תיק עבודות תמיד אפשר להיעזר באנשי מקצוע, אך פעמים רבות המראיינים מחפשים את האני שלכם וידעו לזהות מתי הוא הושפע מאנשי מקצוע שהובילו אתכם לקו מחשבה צפוי. ניתן לשאוב רעיונות והשראה מתיקי עבודות של אחרים, אבל חשוב שתיק העבודות באמת ישקף את מי שאתם ואת הניסיון והידע שרכשתם במהלך הזמן. אל תשכחו לעדכן מדי פעם את תיק העבודות בעבודות חדשות.

אם בעת ראיון עבודה התבקשתם לספר על העבודות השונות בתיק – אל תתבלבלו. עברו שוב ושוב לפני הראיון על התיק, למדו את העבודות, זכרו מתי עשיתם כל עבודה או למה התכוונתם בכל עבודה. נסו להדגיש טכניקות מסוימות או אלמנטים שבאים לידי ביטוי בעבודה – אם למשל, המראיינים מחפשים בתיק ידע בתוכנות או בטכניקות.

KORO.co.il - כתיבה שיווקית ועיצוב גרפי של קורות חיים | בניית תיקי עבודות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב