דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור אופני כושר 

מאת    [ 27/01/2011 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 4272 פעמים ]

בשל המגוון הגדול של אופני כושר הקיים כיום, הרי שכל מתאמן יכול למצוא לעצמו בקלות את סוג האופניים והאימון המתאימים לו. במאמר זה נסקור סוגים עיקריים של אופני כושר הנפוצים בשוק, ונסביר מה מאפיין כל סוג.

 

באופן כללי, אופני כושר מתחלקים לשני סוגים עיקריים – מכניים וחשמליים. במכניים, הפשוטים יותר, נכללים מכשירים המיועדים לרכיבה רגילה ללא דרגות קושי מתוחכמות, כאשר רצועת חיכוך או רפידות בלימה הן הקובעות את עוצמת ההתנגדות בעת הדיווש ולוח הבקרה מציג כמות נתונים בסיסית ומוגבלת לגבי האימון. עם סוג זה של אופני כושר נכללים אופני הספינינג הפופולריים, ואופני כושר ביתיים.

 

אופני כושר חשמליים, לעומת זאת, מציעים מגוון של תוכניות אימון, דרגות קושי ומסלולי רכיבה שונים, כמו גם צג נתונים דיגיטלי עשיר במידע לגבי האימון (קלוריות, מרחק, דופק, מהירות סל"ד וכדומה). בשל כך אופני כושר חשמליים הם גם יקרים יותר, ונפוצים לרוב בחדרי כושר ומועדוני בריאות מקצועיים.

 

בתוך שתי קטגוריות-העל הללו כלולים סוגים שונים של אופני כושר. כל סוג מתאים לקהל יעד שונה ומשמש למטרה אחרת:

 

§   אופני כושר ניצבים – אלו אופני כושר המזכירות בצורתם אופניים רגילות. מורכבים משני גלגלים דקים יחסית, כידון ולוח בקרה באמצעותו ניתן לשלוט על נתוני המרחק, הדופק ורמת קושי הפידול. המתאמן רוכב עליהם כשגבו זקוף.

 

§   אופני כושר רכונים – אופניים בעלי משענת גב, עליה נשען המתאמן בעוד רגליו מדוושות לפנים. אופני כושר מסוג זה מיועדות למתאמנים מבוגרים וכן לאנשים הסובלים ממשקל יתר ובעיות גב שונות.

 

§   אופני ספינינג – אופני כושר שצורתן מזכירה אופני רכיבת שטח, כאשר המתאמן רכוב קדימה מעל כידון הממוקם נמוך יותר מגובה כסא הרוכב. מכשיר זה דורש עבודת דיווש קשה יותר והפעלה מאומצת של שרירי הגב והבטן, ולכן אינו מתאים למתאמנים מתחילים או לבעלי בעיות גופניות.

 

§   אופני כושר לידיים (נקראים גם "אופן לידיים") – אופניים מיוחדות המופעלות באמצעות הידיים ולא הרגליים, ומספקות אימון לשרירי הזרועות, הגב והכתפיים. אופני כושר מסוג זה מיועדות לאנשים שהינם מוגבלים בתנועה או בעלי נכות כלשהי.

 

לסיכום, מגוון אופני הכושר השונים המוצעים כיום, הן לשימוש בחדרי כושר והן למכירה לשימוש ביתי, הוא רב ביותר ולעיתים אף מבלבל. כל מי שמעוניין להתחיל להתאמן ברכיבה אך אינו יודע באיזה סוג של אופני כושר לבחור, מומלץ שיתייעץ בנושא זה עם מדריכי ומאמני כושר – אם בחדר הכושר בו הוא מנוי ואם באופן עצמאי או דרך החברה ממנה הוא רוכש את המכשיר. אלה יוכלו להתאים לכל מתאמן אישית את אופני הכושר המתאימים לו.

ציוד כושר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב