דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפוטנציאל האמיתי של שיווק באינטרנט 

מאת    [ 16/07/2007 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2462 פעמים ]

בעל חנות ספרים קטנה בצפון, שחדלה מלהיות רווחית זה מספר שנים, החליט לסגור את העסק. בנו, איש היי-טק בן 30, רצה לעשות מאמץ אחרון להחייאת החנות והחליט לבנות אתר אינטרנט שדרכו יהיה ניתן למכור ספרים לכל תושבי הצפון. כיום, נמכרים באתר אלפי ספרים בשבוע ללקוחות בכל רחבי הארץ.

סיפור זה מסכם על רגל אחת את הבשורה שהביא איתו האינטרנט: עסקים קטנים יכולים להפוך לענקיים באמצעות שיווק נכון באינטרנט. עד אמצע שנות ה-90, בעלי העסקים הקטנים היו מוגבלים בתחרות עם העסקים הגדולים. בניגוד לרשתות הגדולות, חנות ספרים מקומית לא יכלה להרשות לעצמה פרסום מסיבי בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה.

הרגלים ישנים...

למרות היתרונות במעברן של חנויות לעולם הווירטואלי, ישנה קבוצה לא מבוטלת של לקוחות המעדיפים את חווית הקנייה המוחשית, בה ניתן לראות ולהריח את המוצר לפני הקניה, לשלם במזומן ולקחת את המוצר מייד לאחר התשלום

.....הפסים מן העולם

מחקרים מוכחים כי הצרכנים עוברים עכשיו את המהפכה האינטרנטית שלהם. המהפכה הגדולה ביותר ככל הנראה של המאה העשרים ואחת:. ההבדלים בין קנייה בחנות ווירטואלית לקנייה פיזית יטשטשו וכמעט ייעלמו, בשנה האחרונה נעשו מאמצים כבירים מצד בעלי האתרים להפוך את הקנייה הווירטואלית לנעימה יותר.

חידושים של השנה האחרונה:

- רוב אתרי הסחר כיום עומדים בתקנים קפדניים המאפשרים קנייה בטוחה ושקטה.
- אתרי הספרים מאפשרים הצצה לפרקים הראשונים של הספר
- מספר אתרים מאפשרים משלוח לפתח הבית בתוך 90 דקות מרגע ההזמנה.
- נפתחות עוד ועוד חנויות בעולמות ווירטואלים, דוגמת Second Life, שם נמצא מוכר 'אנושי' שמסייע ללקוחות.
- בנוסף, בימים אלו מפתחים ציוד שיאפשר בעתיד למשש ואף ולהריח את המוצרים באמצעות האינטרנט.

"אם אתה לא שם אתה לא קיים"

אתר האינטרנט Mustop שפותח בחילת שנת 2000 הביא עמו בשורה חדשה: 'חוויית קנייה ייחודית אשר תאפשר לקהל הישראלי קנייה פשוטה ויציבה באתרי סחר מעבר לים', השירות היה הראשון שאפשר בעצם קניה באתרים שהגבילו את השירות שלהם ליעדים בתוך ארה"ב ואירופה. למרות המערכת הנוחה, קהל הגולשים לא היה מספק, האתר לא התרומם, והיה על סף סגירה בסוף 2001. לאחר שנתיים נוספים בהם האתר נעלם, רכשה אותו חברת נטוויז'ן והחלה בשיווק מסיבי של האתר בפורטל נענע שבבעולתה. מאז
הפך האתר לשם שני לקניות בחו"ל ומשרת עשרות אלפי לקוחות רשומים.


בעלי עסקים רבים השכילו לראות את הפוטנציאל הגלום באינטרנט, שגנב מדפי-זהב את הסלוגן "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", אולם מפספסים את היכולת החשובה ביותר שגלומה באינטרנט: חשיפה לקהל יעד חדש והרחבת מעגל הלקוחות.לאחר ההשקעה הרבה של זמן וכסף בבניית האתר, חבל שהאתר 'יתפרסם' רק בכרטיס הביקור שלכם.
נכתב ע"י אסף פז מחברת
וובדיז - בניית וקידום אתרים

מתמחה בקידום אתרים ושיווק במדיית האינטרנט.

פורסם לראשונה באופטימייז



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב