דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בעבודה סוציאלית 

מאת    [ 25/01/2011 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 3109 פעמים ]

תואר ראשון בעבודה סוציאלית הוא תואר ראשון אשר מושך אליו אנשים בעלי אוריינטציה טיפולית המעוניינים לתרום לחברה ולסייע לפרטים בה במגוון תחומים. התואר עוסק במגוון רחב של תחומים חברתיים ומעניק לסטודנטים ידע עשיר ביותר באיתור בעיות, ייעוץ, טיפול, מציאת פתרונות, קשרי רשויות ועוד. תואר ראשון בעבודה סוציאלית הוא תואר מעשי אשר בסופו הבוגר יוצא עם עבודה ומקצוע. אין תארים רבים כאלו, מה שהופך אותו למבוקש למרות הקושי הרב והדימוי של העובדים הסוציאליים בחברה הישראלית.

במסגרת תואר זה מוקדשות שעות רבות להתנסות מעשית טיפולית בתחנות הסיוע השונות ולמילוי דוחות ובירוקרטיה, בדיוק כפי שתראה העבודה לאחר הלימודים. כיוון שתואר ראשון בעבודה סוציאלית הוא תואר עמוס הן מבחינת לימודים והן מבחינה רגשית אנשים אשר הולכים ללמוד אותו חייבים להיות בעלי חוסן נפשי. אין זה פשוט לראות בכל יום אנשים נזקקים או פגועים, משפחות הרוסות ומקרי סעד ולחזור הביתה לחיים רגילים. במסגרת תואר ראשון זה יש ללמוד כיצד לשמור על החוסן הנפשי לצד פיתוח אמפתיה רבה.

תכני הלימוד בתואר ראשון בעבודה סוציאלית כוללים לימודי פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מבוא למשפט, לימודי רווחה, יחסים בין אישים בקבוצה, היבטים כלכליים של עבודה סוציאלית, לימודים ספציפיים על סוגיות שונות בחברה ועל עבודה עם אוכלוסיות שונות (נוער בסיכון, אלימות, התמכרות, עולים חדשים וכדומה) ועוד. כאמור, הלימודים הנ"ל נעשים תוך שילוב עבודה מעשית והדרכה צמודה של הסטודנטים הן במקום ההתמחות והן באוניברסיטה או במכללה.

בוגרי תואר ראשון בעבודה סוציאלית יוכלו להשתלב במגוון רחב של מסגרות. על הבוגר יהיה להירשם בפנקס העובדים הסוציאליים ולאחר מכן יוכל למצוא עבודה לפי התמחותו ועניינו האישי. בין המסגרות אשר מעסיקות עובדים סוציאליים ניתן למנות את המוסד לביטוח לאומי, לשכות הרווחה ושירותים חברתיים, בתי חולים, בתי ספר, חברות ממשלתיות, במוסדות פסיכיאטריים, שירותים וקליטת עליה, בתי אבות, בתי כלא, תחנות ייעוץ לנישואין ולמשפחה ועוד.

לרוב, העבודה הראשונה של בוגר תואר ראשון בעבודה סוציאלית תהיה במגזר הציבורי, שם יש ביקוש מתמיד לידיים עובדות, אך במרוצת השנים אין מניעה לעבור למגזר הפרטי וכן להמשיך ללימודים מתקדמים בתחום ואף לפתוח קליניקה פרטית.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב