דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה - לאכול נכון ולאכול בריא 

מאת    [ 24/01/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3585 פעמים ]

דיאטה נשמעת עבור רבים כמו סבל מתמשך שכולל התנזרות מאוכל, תחושת רעב תמידית וארוחות מזעריות. ההיפך הוא הנכון: דיאטות לא אמורות לעשות אתכם רעבים - הן פשוט כוללות סוגי מזון אחרים, בריאים יותר עבורכם. תזונה נכונה היא נושא שנכנס לתודעה בשנים האחרונות, והרבה אנשים למדו לאכול באופן בריא.

אז איך עושים את זה? איך אפשר לפתוח בדיאטה שלא תעלם מיד אחרי שהגענו למשקל הרצוי? כדי לעשות זאת, עלינו להפוך את הדיאטה לאורח החיים הקבוע שלנו. אם נסגל לעצמנו את הדיאטה ונאכל בריא באופן קבוע, נוכל גם לשמור על הדיאטה. איך עושים זאת?

תזונה נכונה אומרת כן לשומן

תזונה נכונה ברוב המקרים מכוונת לשריפת שומנים. למרות זאת, זה לא אומר שעלינו להימנע מאכילת שומנים. ההפך הוא הנכון: שומנים מסייעים בתפקוד מערכות בגוף ובספיגת ויטמינים ומומלץ לצרוך שומנים איכותיים המופקים מהצומח. זכרו שהסכנה היא בעודף שומן ולא בשומן עצמו.

פירות וירקות - לא רק בשביל הדיאטה

דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא אכילת פירות וירקות. הדבר חשוב לא רק במסגרת דיאטה, אלא בכלל כדי לקיים אורך חיים בריא. מעבר לתרומתם למערכות שונות בגוף בדמות סיבים תזונתיים, פירות וירקות גורמים לתחושת שובע. הם עשירים בויטמינים ומינרלים שחשובים לפעילות התקינה של גוף האדם ולאורח חיים בריא.

תזונה נכונה דורשת חלבונים - גם למי שלא מתאמן

חלבונים חיוניים לבניית שרירים ורקמות גם לאנשים שלא מתאמנים, ולכן תפריט דיאטה נכון ויעיל יכלול 15% חלבונים. ניתן למצוא חלבונים במוצרי חלב למיניהם, בבשר ובדגים ובמוצרים אחרים שמקורם מהחי.

חלבונים פרצו לתודעה בשנים האחרונות בשייקים ששותים מתאמנים לאחר אימוני כוח. החלבונים חיוניים לבניית השריר ולכן, לאחר אימון בו מפעילים את השריר, החלבונים עוזרים לבנות אותו. קיימת טענה לפיה כמות החלבונים שאדם צורך באופן רגיל מספיקה לבניית השריר, אך הנושא עדיין לא הוכרע חד משמעית.

תזונה נכונה היא גם הרבה פחמימות

פחמימות הן חלק עיקרי מאבות המזון. תזונה נכונה דורשת ש- 55% מהתפריט היומי יהיה מורכב מפחמימות, ולכן יש חשיבות רבה בבחירת הפחמימות שאתם אוכלים. סוג הפחמימות המומלץ הוא מקמח מלא, שנקרא גם פחמימות מורכבות, שמתפרקות לאט יותר בגוף.

הפירוק האיטי של הפחמימות גורם לתחושת שובע לאורך זמן רב יותר מפחמימות פשוטות, מה שיגרום לכם בסופו של דבר לאכול פחות. ניתן למצוא פחמימות מורכבות במגוון מאכלים - לחם מחיטה מלאה, כוסמת וכדומה.

והכי חשוב - לשתות מים

הכלל הבסיסי של תזונה נכונה הוא שתיית מים. דיאטות מסוגים שונים תמיד ימליצו להרבות בשתייה, ובצדק. המים מנקים רעלים ופסולת מהגוף ודרושים לפעילות של כל תא בגוף. אם אתם עושים כושר - זכרו שעליכם לשתות יותר כדי לפצות על המים שתאבדו באימון.

שבע ארוחות קטנות ביום

קיימת סברה לפיה אכילת שבע ארוחות קטנות ביום אפקטיבית יותר מאכילת שלוש ארוחת גדולות ביום. ויש היגיון בדבר - כשאנחנו אוכלים ארוחות קטנות לאורך כל היום, סביר שנהיה פחות רעבים ולא נתפתה לנשנושים. בנוסף, ארוחות קטנות יקלו על פעילות מערכת העיכול.

דיאטה מאוזנת שתישמר לאורך זמן צריכה להיות מורכבת מכל אבות המזון, וכפי שפירטנו כאן - לכלול פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים. דיאטות אחרות, שמתבססות רק על חלק מאבות המזון, אמורות להיות זמניות ולא כחלק מאורח חיים או תזונה נכונה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב