דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברה - טרמיטים ושאר מזיקים 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 1734 פעמים ]

 

 

הדברה

כיום מקובל להודות כי אנו עדים להשלכות הניצול חסר הרסן של המין האנושי את המשאבים הטבעיים של כדור הארץ. אנו מודעים יותר מתמיד לפגיעה המתמשכת באיכות הסביבה בשם הקדמה, לשימוש בחומרים כימיים מלאכותיים הפוגעים בבריאותנו וגם במינים ביולוגיים רבים. כיום אנו זהירים מאד בהתנהלות שלנו מול הטבע, אפילו מול המזיקים המפריעים לקיומנו וגובים מחיר כלכלי ובריאותי כבד מן המין האנושי. אף על פי כן, עלינו להודות שלפעמים איננו יכולים להשלים עם הנזק שנגרם לנו על ידי מזיקים טבעיים- חרקים, מכרסמים ואחרים. עלינו לצאת למלחמת הדברה ולפעול בחוכמה ובנחישות, מתוך התחשבות מרבית באיכות הסביבה וברעילות האפשרית של חומרי הדברה.
לאילוצים האלה מודעים בחברת ציקורל הדברות הנלחמת בכל סוגי המזיקים בחומרי הדברה אשר בטוחים ככל הניתן לסביבה.

הדברת מזיקים

לעתים קרובות הדברת מזיקים היא כורח המציאות. תיקנים מתרבים בקצב אדיר. כל נקבת תיקן מטילה ביצים כ-8 פעמים בממוצע במשך חייה ובתנאים המתאימים יכולה להטיל בין 300-400 ביצים, מה שמקשה מאוד על ההדברה. התיקן הוא חרק קשוח- הוא יכול לחיות רק מאכילת דבק של כריכות ספרים ולנוע בין הביוב למטבח שלכם דרך האינסטלציה. מזיקים שכאלה יכולים להתקבץ במהירות עצומה וכאילו בן לילה הבית ישרוץ מקקים. הם פועלים בעיקר בלילה כשבני האדם נמים, מפיצים סירחון נורא ומכסים כל שטח בו הם שרצו בגללים שחורים ודביקים. כאשר הם נעים ממקום שורץ חיידקים ונגיפים מחוללי מחלות, הם נושאים אותם עמם ומעבירים אותם לפונדקאים שלהם- בני האדם. התיקנים ידועים בכושר הישרדותם - הם שורדים גם לאחר שהיה של חצי שעה מתחת למים וחיים עשרה ימים ללא ראש. הם עמידים גם כאשר הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס. יש האומרים שאם תתחולל מלחמה גרעינית המין האנושי יובס והתיקנים ישרדו. מכאן שההדברה היא הכרח, ולעיתים הדברת מזיקים בשיטת "עשה זאת בעצמך" בחומרים קונבנציונליים לא מספיקה.

קשה מאד להדביר את התיקן הגרמני. זוהי רק דוגמא אחת להדברת מזיקים בעייתית- הדברת טרמיטים היא עסק מסובך אף יותר. המומחים של ציקורל הדברות יודעים כיצד לתכנן את תהליך ההדברה, מתוך מודעות לכך שהדברת מזיקים אמנם משתלמת אך בכל זאת מסוכנת לנוכחים בסביבת חומרי ההדברה הרעילים. חשוב מאד להכיר את הביולוגיה של המזיקים ואת אורח חייהם ובהתאם לעקוץ בצורה הממוקדת ביותר, בצורה בה ההדברה תהיה יעילה אך תגרום נזק זניח לסביבה.

הדברת טרמיטים 

הטרמיטים גורמים נזק עצום לאדם. רק בארה"ב הם גורמים נזק של מיליארדי דולרים בשנה. בדומה לדבורים, נמלים וצרעות, הטרמיטים הם חרק חברותי. בקיני הטרמיטים מחולקת העבודה בקפדנות- ישנן פועלות וחיילות. טרמיטים מכונפים יכולים לצאת מן הקן ולהקים מושבות חדשות במקומות אחרים ולהטיל אלפי ביצים. במערכת העיכול של הטרמיטים חיים בסימביוזה חיידקים המסוגלים לעכל תאית וליגנין. בשל יכולתם לעכל את הנ"ל, הם מתחפרים בנקל במבני עץ ועלולים לגרום להתמוטטותם. הם מסוגלים לעכל גם נייר, בד ושטיחים ולהשתמש בחומרים מלאכותיים להקמת המושבות הנסתרות שאיתורן לשם הדברה דורש מיומנות ושיטות הדברה מתוחכמות. המושבות ממוקמות בדרך כלל במקומות נסתרים והגישה אליהן מוגבלת, מה שמקשה מאוד על ההדברה.

ציקורל הדברות מיומנים בהדברת טרמיטים. החל מייעוץ באשר למניעת התרבותם במבנים חדשים וכלה בחיסול קינים, סתימת פתחים לקינים והטמנת מלכודות. חייבים להיות מיומנים בסימני ההיכר של הטרמיטים, השונים לחלוטין מנמלים. התעלמות מהם עלולה לגרום נזק אדיר. בשלבים מתקדמים, אפילו תהליך הדברת טרמיטים שישמיד את המושבה כולה לא יועיל שכן הנזק המבני כבר נעשה. אבחון מוקדם של נגע הטרמיטים יכול להיות המפתח לפיתרון, לבקרת נזקים ולהדברה יעילה. מסיבה זו, כדאי להזמין מדביר מיומן של חברת ציקורל הדברות להדברת טרמיטים כאשר מגלים כל סימן של נזק ומתעורר חדש לנוכחות טרמיטים. 

רק הדברה מקצועית מוקדמת יכולה למנוע את התרבות המזיקים. הדברת מזיקים, ובייחוד הדברת טרמיטים היא עניין למומחים.


 

הדברה שוטפת ושירות טרום-אירועהחברה מבצעת עבודות הדברה שוטפת עבור בתי עסק שונים, ביניהם בתי מלון, מפעלי תעשייה, מפעלי מזון ומבצעת טיפולי טרום-אירוע בגני אירועים ובבתים פרטיים.
לפרטים : http://www.zikorl.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב