דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קו מכונות קפה 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 3680 פעמים ]

 

כיום הפכו מכונות קפה להיות מראה נפוץ במשרדים, מקומות עבודה וגם בבתים פרטיים. כבר לא מדובר במוצר יוקרה לעשירות העליון בלבד כי אם במוצר יום יומי ומקובל המשפר את איכות החיים והפך לנחלת הכלל. מכונות קפה הנן מכשיר שביר ועדין באופן יחסי מה שהופך אותן לרגישות לוונדליזם ואפילו לטיפול לא מקצועי. לפיכך המקומות בהם הן מותקנות מוגבלים לאיזורים בהם ישנה עין "אחראית" המוודאת כי המכונה אינה זוכה ליחס אגרסיבי, לא נגנבת ולא סובלת מוונדליזם.

נוח להתקין מכונות קפה במשרדים שם העובדים לא יעיזו לפגוע במכונה או כמובן בבתים פרטיים שם בני המשפחה בלבד עושים שימוש במכונה. אך מה קורה במקומות בהם רוצים לספק קפה להנאת המבקרים אך חוששים מתופעות של הרס המכונה? המדובר במקומות "חצי ציבוריים" כגון חדרי המתנה (מוסך, רופא שיניים וכו'), משרדים שונים המקבלים קהל (משרדי ממשלה למשל), עיריות וכיו"ב.

במקומות אלו קיימים מספר אינטרסים: ראשית מעונינים להעמיד מכונת קפה לרשות המבקרים להנעים את זמנם ולהפוך את שהייתם במקום ליותר נעימה ורגועה. מאידך חושש בעל המקום או האחראי מפני וונדליזם שיבוצע במכונה היקרה והעדינה, שימוש מוגזם ובזבזני בחומרי הגלם היקרים (קפה וחלב) והרס המכונה תוך זמן קצר. בנוסף לאלה חושש בעל העסק מתביעה במקרה של נזק שיגרם למבקר בשל כוויה או פגיעה אחרת שתיגרם לו מהמכונה.

בנוסף לאלו תמיד ישמח בעל המקום או האחראי ליצור הכנסה נוספת למקום בו מוצבת המכונה ולו בכדי לכסות את עלויות חומרי הגלם, החשמל ועלות המכונה.

פיתרון לצרכים אלו בא בדמות מכונות קפה השייכת לקו מכונות קפה המתחזק ומנוהל ע"י ספק חיצוני. בשיטה זו המתקין מביא מכונה שבבעלותו למקום. המכונה בנויה ע"פ רוב במבנה מוקשח ועטופה במעטה מתכתי המונע וונדליזם. קבלת הקפה אינה בחינם כי אם תמורת תשלום של שקלים בודדים לכל כוס. תחזוקת המכונה כמו גם מילוי חומרי הגלם מבוצע ע"י בעל קו המכונות ועל חשבונו. מתוך הפידיון החודשי משלם בעל המכונה לבעל העסק "שכר דירה" עבור המכונה והוצאות החשמל שלה. יתרת הסכום משמשת לכיסוי הוצאות התפעול, חומרי הגלם והתחזוקה החלים כולם על בעל קו המכונות.

מה הופך קו מכונות קפה לריווחי ומה לא

עלות המכונות עצמן הוא המרכיב החשוב ביותר בעיסקה ויש לשכלל את עלות החזר ההון במחיר כל כוס וכוס היוצאת את פתח המכונה. בכדי שקו מכונות קפה יהפוך רווחי יש להתקין את מכונות הקפה במקומות בהם הסיכוי להרס המכונה (ולאחר מכן הצורך בתיקונה היקר) יהיו מינימאליים. בתי ספר למשל אינם מקום טוב להתקנת מכונות קפה. מאידך, משרדי ממשלה, בהם מתקינים את מכונת הקפה בסמוך לעמדת השומר הנם מקום מאוד מבוקש.

יש לוודא מראש כי במקום ההתקנה עוברים מספיק מבקרים אשר ביכולתם לרכוש את הקפה במחיר הדרוש. לשכת הסעד או עמותה לנזקקים לא תהיה ככל הנראה מקום מומלץ להתקנה.

ודבר אחרון אליו יש לשים לב הוא עלות שכה"ד החודשי עבור מיקום המכונה: יש להסביר לבעל המקום כי המכונה בעצם משדרגת את העסק שלו ועל כן עליו לגבות שכר דירה מינימאלי. במקרה של שכר דירה גבוה כידאיות העיסקה מוטלת בספק.

 

מומחה ליזמות עסקית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב