דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי רפואה סינית 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2305 פעמים ]

רפואה סינית: מהי?

רפואה סינית החלה להתפתח בחצרות הקיסרים בסין לפני למעלה מ-5000 שנה. בעיקרה מתבססת הרפואה על שיטות דיקור, הזרמת אנרגיה וטיפול בצמחי מרפא. במשך שנים רבות נחשבה הרפואה הסינית וטיפול צמחי מרפא סיניים לתורה שעוברת במסורתיות מאב לבן. חדירתה של רפואה אלטרנטיבית למערב החלה במאה ה-17 ומאז התפתחה והתפשטה למדינות רבות.

מטפל ברפואה סינית מתבסס על פילוסופיה עתיקה, שרואה ברפואה מערכת שלמה שנועדה לטיפול מנע – בו מחזקים את הגוף על מנת שלא ייחלש ויכלא למחלות כאלה ואחרות. בשנים האחרונות החלה להשתלב הרפואה הסינית במרפאות הרפואה המערבית וכיום טיפול אלטרנטיבי נחשב למקובל ומוכר כיעיל.  

רפואה סינית: האדם, הטבע והאנרגיה

רפואה סינית רואה באדם חלק ממכלול שלם שיצרו היקום והטבע. הפילוסופיה העתיקה טוענת שבעולם בו אנו חיים קיימות אנרגיות שזורמות במסלולים קבועים ומאוזנים. אם אדם מסוים חש ברע וסובל מכאבים, סימן שמסלולי האנרגיה בגופו (מרדיאנים) נחסמו מבחינה אנרגטית. החסימה נוצרת מגורמים שונים (חוסר שינה, לחץ, תזונה לקויה, חולשה, בעיות תורשתיות, מצבים נפשיים) והיא שגורמת לתחושת חוסר הנוחות. לפי הרפואה הסינית, על גבי גוף האדם נמצאות נקודות רבות המציינות מוקדי אנרגיה וזרימה. תיאורית איתור הנקודות נלמדת בקפידה ומהווה בסיס חשוב מאוד לאבחון ולטיפול יעיל.

רפואה סינית: שיטות אבחון

רפואה משלימה ומטפלים אלטרנטיביים משקיעים מאמץ רב בשלבי האבחון. שלב האבחון חשוב לפחות כמו שלב הטיפול והוא נעשה בכמה דרכים אפשריות. בראש ובראשונה נערך למטופל תשאול מקיף הסוקר את מצבו הרפואי, היסטוריית הגוף, המחלות, התחושות הנפשיות, הרגלי התזונה ואורח החיים. ברפואה סינית נהוג להשתמש באבחונים נוספים שאינם מתבססים על שיחה ורבלית, וביניהם הסתכלות מעמיקה על הלשון, בדיקת מקצבי הדופק בגוף, איתור רגישויות לחום וקור, לחיצות ועוד. שיטת האבחון היא שקובעת את דרך הטיפול ומכאן החשיבות לדיוק שבה. אבחון לקוי יוביל לטיפול לא יעיל ולכן מוקדשת תשומת לב רבה לאבחונים.

רפואה סינית מטפלים ושיטות טיפול

שלב האבחון הוא שקובע את שיטת הטיפול. נהוג להבחין בין כמה שיטות עיקריות, כאשר בדרך כלל לכל מטפל ברפואה סינית יש התמחות בתחום מסוים. אחת מהשיטות המקובלות ביותר היא דיקור סיני שנעשה באמצעות מחטים עדינות שמונחות בנקודות חסימת האנרגיה בגוף. שיטה נוספת היא תזונה סינית או טיפול בצמחי מרפא, שנעשית באמצעות תמציות, צמחים יבשים או קפסולות בהרכבה מוקפדת. שיטת טיפול נוספת נקראת טווינא, והיא למעשה שיטה של לחיצות והפעלת כוח על נקודות מרכזיות במסלולי האנרגיה.

גיא סגל, מטפל ברפואה סינית רחוב שבט 25 תל אביב רחוב שרת 8 (מול הדואר),עפולה 073-7368207 052-8064646




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב