דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות וחסרונות באבקת חלבון 

מאת    [ 21/01/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 8096 פעמים ]

מבוא

אבקת חלבון בצורתה הנפוצה ביותר (Whey Protein) מגיעה בצורה של אבקה, בדליים הנעים בין 900 גרם ל 4.7 קילוגרם.
אבקת החלבון נפוצה בקרב ספורטאים, מזון לתינוקות, אנשים המאושפזים בבתי החולים אשר אינם יכולים לאכול מזון מוצק, ואוכלוסיות מיוחדות הדורשות התייחסות מיוחדת בתזונה היומית שלהן.
מנה (סקופ) של אבקת חלבון תכיל בדרך כלל כ-22 עד 25 גרם חלבון, הדבר תלוי ברובו בגודל המנה וב-% החלבון באותו המוצר.
אבקת חלבון אינה מזיקה, וישנן אוכלוסיות שלמות בעולם המדע, הטוענות שאבקת חלבון נקייה יותר מבשר, המכיל אנטביוטיקה וחומרים משמרים, כמו כן בריאה ומומלצת יותר ממזונות מעובדים כחלק מהתזונה המערבית.


יתרונות באבקת חלבון:

1. אבקת חלבון מגיעה בטעמים מגוונים, החל משקולוד, וניל ותות (הטעמים הסטנדרטים) עד לטעמים כמו קפה מוקה, פינה קולדה, טופי כרמל ועוד. כספורטאי, קשה מאוד להכניס ב 5-6 ארוחות את אותם המזונות באופן קבוע, על פני זמן ממושך. מקורות החלבון מבוססים ברובם על בשרים, דגים, מוצרי חלב וביצים, אך נדרש לעיתים לגוון ואבקת חלבון מביאה את הפיתרון האידאלי.

2. באבקת חלבון בדרך כלל סך הקלורי הוא נמוך לעומת "המתחרים" (חזה עוף, דגים ועוד). מנה של אבקת חלבון תכיל בדרך כלל כ 120-150 קלוריות ותספק כ 22-25 גרם חלבון. אם אתם בדיאטה, אבקת חלבון אולי תהיה פיתרון נוח ויעיל לצאת קצת משיגרת הדיאטה ולקבל חלבון בעלות קלורית נמוכה יחסית למזונות מוצקים (אין להתבסס על אבקת חלבון בתזונה היומית, מסיבות רבות. הסיבה העיקרית היא ויטמינים ומינרלים, אותם אתם תקבלו רק מתזונה במצב צבירה מוצק (או ממולטיויטמין, אבל על כך לא נרחיב במאמר זה)).

3. אבקת חלבון זולה יותר ממתחריה. קופסה של טונה עולה כיום כ-4 שקלים ל 20-25 גרם חלבון, והטעם? לא מזהיר במיוחד. סקופ של אבקת חלבון נע בין 3.5-4 שקלים וכמו שהוזכר בסעיף מספר 1, טעים הרבה יותר ומגיע עם רמות נמוכות של כספית, שלא כמו בטונה.

4. אבקת חלבון אינה מצריכה זמן הכנה והתעסקות מיותרת. שמים את האבקה בשייקר, והמוצר מוכן לשתייה תוך 10-20 שניות.


חסורות
באבקת חלבון:

1. לא בדיוק חסרון, אך אבקת חלבון אינה מעלה במסת השריר כמו שהאוכלוסיה חושבת. המוצר אינו מכיל סטרואידים ולא עושה פלאים. אבקת חלבון נועדה להשלים את מנת החלבון היומית הנדרשת, בעיקר לספורטאים ולאנשים המתקשים להגיע ללפחות 0.8-1 גרם חלבון לק"ג משקל (ספורטאים באזור ה 1.8-3 גרם חלבון לק"ג, תלוי בשאר הדיאטה ובסוג הפעילות בה הם עוסקים).

2. אבקות חלבון יכולות להכיל ערכים שיקריים על התווית שלהן. כדי להימנע מכך, יש לבחור בחברות אמינות המיוצרות בארה"ב (לא בסין, קנדה ורחבי אסיה). לדוגמה: אבקת חלבון בשם דיימטייז (Dymatize), חברה בשם API (כשרה) או חברה בשם ISS (אי אס אס) יתנו לכם את הערכים המצויינים על התווית. אפשר גם למצוא בדיקות מעבדה באינטרנט על המוצרים הללו ולראות שהם אמינים ומיוצרים בתקנים ובסטנדרטים הגבוהים בעולם, במפעלים בארצות הברית, ובין היתר מאושרים ע"י משרד הבריאות הישראלי (והאמריקאי).

3. לעיתים אנשים לוקחים יותר אבקה ממה שהם באמת צריכים, הדבר יכול להזיק למערכות הגוף, אך במינונים מאוד גבוהים כאשר מדובר במעל ל 4-5 גרם חלבון לק"ג משקל (ניתן למצוא על כך מחקרים ב www.pubmed.com).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב