דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מופעי בידור כדרך חיים 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1967 פעמים ]

 

מופעי בידור כדרך חיים

לכאורה, הפיתוי גדול:  מופעי בידור טובים - אולי הטובים ביותר, מה שמכונה 'ההצגה הטובה בעיר' מתרחשים מדי ערב בערוצי הטלוויזיה. החל משעשועונים נושאי פרסים, דרך תוכניות ריאליטי שונות ואפילו לא דווקא בתכניות המוגדרות כתכניות בידור אלא דווקא במהדורות החדשות. שם ניתן לראות ולשמוע אנשים הנותנים SHOW כל היום.

אדם זר, אילו נקלע לכאן מכוכב אחר, לא היה מאמין, כי במדינה שמאוימת בכל רגע נתון מכל עבריה והחיים בה כה קשים ותובעניים מסוגלת לייצר תעשיית בידור כה גדולה, אשר קהל נאמניה כה גדול, שטעמו כה מגוון, שהוא נכון להשקיע זמן וכסף כדי לצפות במופעים.

 

מופעי הבידור כתעודת זהות תרבותית

מופעי הבידור בישראל חושפים קשת גדולה ומרהיבה של סוגים שונים-  למשל מופעי סטנד-אפ רבים ( דומה, כי עקומת הגידול של מספר הסטנד-אפיסטים המופיעים מעל הבימות השונות נוסקת מעלה-מעלה מדי יום), קריוקי לאירועים ועוד...

די במבט בעמודים האחוריים של המוספים בעיתוני סוף השבוע כדי להיווכח בכמות המדהימה של מופעי בידור המתקיימים במקומותינו, בכל עיר וביישובים רבים. יש מבין אמני הבידור שסוגרים קופות שבועות ארוכים לפני מועד ההופעה שלהם. יש זמרים אשר עד לפני שנה רק מעטים שמעו את שמם וכבר הופעה באמפיתיאטרון בקיסריה היא אפשרות ריאלית עבורם.

תכניות הריאליטי בטלוויזיה הפכו זה מכבר לתכניות בידור כמעט בהגדרה. לחם ושעשועים להמונים, בפריים-טיים, בשידור ישיר. לראות ולהשתעשע.  חוקרי תרבות עשויים למצוא נושאי-מחקר מגוונים, שבהם ייחקר הקשר ותיבחן ההשפעה בין חדירתם של המחשב, על שימושיו השונים, לחיינו ובין  ירידת סף הגירוי והצורך המתמיד שלנו בגירויים חדשים, בידוריים, כדי לרכז את הקשב המפוזר שלנו ולאפשר לנו להתרכז במשהו - מבדר ככל שיהיה - יותר מאשר חמש דקות רצופות.

 

 מדוע אנחנו נמשכים אל מופעים מבדרים?

אסונות שונים שפקדו אותנו (פיגועים, תאונות, נזקי טבע) ואלה העתידים לפקוד אותנו ( רעידת אדמה? מלחמה?) מעצימים ומחריפים במקומותינו את תחושת החיים - הטובים? - על זמן שאול. במציאות רוויית- איומים, טבעי שיש רצון לברוח ולהתמכר אל בידור מהיר וקל, שאינו מחייב להפעיל מחשבה, ואינו מצריך עיון ודיון מעמיקים. במציאות חיינו מי לא רוצה להיתלש ולו גם לשעה-שעתיים מנסיבות חייו התובעניות, הטובעניות, ולהתאוורר בצפייה במופע בידורי?

גיבורי התרבות שלנו הם בדרנים לסוגיהם - השורדים, היורדים בגדול, האח הגדול, היפות והחנונים, בדרני הסטנד-אפ. החיים קשים אז צוחקים. החיים קשים אז מוצאים דרך נוחה להקל עליהם. אם אפשר לברוח לבידור מדוע לא לעשות כן?

כל מה שנשאר לנו להגיד לכם לסיום, הוא שתיהנו!

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב