דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות בניה -המעבר לבניה ירוקה 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2744 פעמים ]

חברות בניה –המעבר לבניה ירוקה
כיום יותר ויותר חברות בניה נכנסות לתחום שהוא במיוחד בישראל יחסית בתולי, בניה ירוקה.  בנייה ירוקה או יש המכנים אותה בנייה בת קיימא מתייחסת לבניה מחומרים ממוחזרים, או בניה תוך כדי התחשבות בסביבה. ניתן לאמר בפה מלא ש"ירוק"  הוא הטרנד החדש של המאה ה-21. במיוחד היום שכולם מדברים על החור באוזון שהולך ומתרחב, על אפקט החממה שמשפיע על התחממות כדור הארץ ויש אין ספור ארגונים הקוראים לשמור על הסביבה ואף כנסים בינלאומיים הדנים בנושאים הבוערים בתחום איכות הסביבה,  לחברות הבניה אין מנוס מלבנות בצורה ירוקה.
בעשורים האחרונים חומרי הבניה וטכניקות הבניה השתנו על מנת למקסם שימוש באנרגיה ובד בבד מזעור הנזקים לאיכות הסביבה. ראשית כל כמו כל שינוי הכל מתחיל מהראש, קברניטי חברות הבניה צריכים קודם כל לחשוב ירוק ואחר כך יוכלו ליישם זאת ביתר קלות.
חברת בניה שרוצה להפוך לירוקה חייבת להבין כי שיטות וחומרים מסויימים מתאימים יותר לאזור גיאוגרפי טופוגרפי שונה ממשנהו. קרי, קירות עבים עם מסה תרמית יוכלו לעזור בבידוד בתים באזורים חמים במיוחד וצחיחים.תוכנית הבניה והחומרים המשמשים  בעת בניית הבנין צרייכם להתאים לאתר הבניה הספציפי.
חומרי הגלם הממוחזרים יכולים להגיע לחברות הבניה ע"י שלושה דרכים:
פסולת תעשייתית- שימוש בחומרי בנייה ממוחזרים לא רק חוסך משאבים יקרי ערך אלא אף מגביר את תעשיית המיחזור. דוגמא אחת לחומר שניתן למחזרו על נקלה הינו האפר. בתהליכיים תעשייתים לאחר שריפת הפחם בתחנות כוח פחמיות האפר הנותר מסולק למזבלות. שאריות אפר המעורבבות עם חול וחצץ יכולות להחליף כ-35% ממלט פורטלנד המשמש לעשיית בטון. באופן כללי מה שנקראת פסולת בתעשיה אחת יכול להיות בעל ערך בתעשיה אחרת.
פסולת צרכנית – אם כי ישנה מודעות גבוהה למחזר ולהפריד בין סוגים שונים של פסולת, אשפה היכולה להוות שימוש עבור
חברות בניה אשר נמצאת בכל מקום ורק צריך להיות שם כדי לאסוף אותה.
פסולת ייצור – שאריות שנותרו בתהליך ייצור של חברה, לרבות מוצרים שהפכו לסוג ב ונדחו ע"י חטיבת בקרת איכות של חברה מהוות מקור גלם ממוחזר מתקבל על הדעת . עם זאת, כיום מרבית הפסולת או שאריות של עץ או כל חומר אחר עוברים תהליך שריפה והופכים לפסולת תעשייתית.
 
•      חומרי בנייה רבים זמינים בצורה ממוחזרת:
 מתכות - פלדה ואלמנטים אלומיניום לבניין ניתנים למיחזור בצורה גבוהה.  בין 50-70 אחוזים של אנרגיה וזיהום הנגרם על ידי ייצור הפלדה יכול להימנע על ידי מיחזור פלדה.  אלומיניום Remelting מונע עד 85 אחוזים של אנרגיה וזיהום של ייצור האלומיניום.
 פלסטיקה - למרות שרוב הפלסטיק ניתנים למחזור, התהליך הוא לעיתים לא פשוט.  סוגים שונים של פלסטיק חייבים להיות מופרדים, משימה יקרה ועבודה אינטנסיבית.  מיחזור פלסטיק עדיין לא אפשרי מעשית עבור חומרי בניין, שכן הם בדרך כלל בשילוב עם תוספים, ציפויים או חומרי צבע.  
 זכוכית - זכוכית  בתהליך של Remelting מציע פתרון של חיסכון באנרגיה ומניעת זיהום.  כתוצאה מכך, מיחזור קטן של מוצרי בניין זכוכית מתרחשת.
מוצרי בנייה וקרמיקה - בטון מיחזור, חימר, וחומרים דומים אחרים הוא קשה, אבל לא בלתי אפשרי.  מוצרי בנייה נמחצים לעתים קרובות  ואז, נעשה שימוש חוזר עבור שיפוץ כבישים ומדרכות.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב