דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמר למתחיל בשיווק רשתי - רב שכבתי - MLM 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 2576   [ נצפה 3193 פעמים ]

 

ללא ספק תחום ה-שיווק רישתי /רב שכבתי /MLM או בקיצור שר"ש, הינו התחום הטעון והמדובר ביותר כיום בענף השיווק והמכירות. אם עד היום טרם פנה אליך חבר או מכר וסיפר לך כי הוא גילה דרך גאונית לפרוש צעיר, כנראה בזמן הקרוב זה יקרה.

 

אנו נמצאים עתה ממש, בעיצומה של המהפכה השיווקית הגדולה ביותר של המאה ה-21.  קיימים כיום יותר מ-20,000,000 מיליון מפיצים בארה"ב ובעולם, במעל 70 מדינות.  החברות המובילות מגלגלות מחזורים של 2-5 מיליארד דולר בשנה וחברות במועדון  של ה-"500 פורצ'ן".

 

כמעט בכל ישיבת שיווק, השם שיווק רישתי מוזכר כאופציה לשיווק המוצר ולחיסכון בפערי התיווך.

אולם, שיווק רישתי הינו הרבה מעבר לדמיון אותו מדמים אלו אשר  התבוננו בו עד היום מהצד בהרמת גבה..

מדובר בתחום הנלמד כיום באוניברסיטאות בארה"ב ולימוד מעמיק על התעשייה ניתן למצא בספר חובה שיצא לאור ע"י איגוד לשכות המסחר, מאת ריצ'ארד פו עורך המאגזין  succsess הגל הרביעי- הוצאות איגוד לשכות מסחר  

 

במאמר קצר ותמציתי זה, אנסה להאיר כמה נקודות קריטיות לאחר מחקר מעמיק ועיסוק בענף  לצד המרשתים הגדולים בארץ ובעולם (אהרון שוסטר, ליאורה נחימוב ורבים אחרים), לשפוך מעט אור אובייקטיבי על התחום ששינה למיליוני בני אדם את החיים..

מאמר זה אינו מלמד כיצד להצליח או לפעול כמרשת, זאת תוכל לקרא בהרחבה באתר או בספרים המומלצים.

 

המאמר מדבר אליך..המרשת הפוטנציאלי..בכדי שתוכל לקבל החלטה מלומדת על הענף ולא הגיגי רוח וסיסמאות מלהיבות שהנך עומד לפני גל אשר בוודאי ישא אותך מעלה מעלה אל מחוזי העושר האילהי.

 

אם זאת אכן מטרתך, תוכל להגיע לכך, אך תצטרך לעבוד קשה מאוד לשם כך...אך בדרך לעושר, ישנם הרבה תחנות לא פחות מעניינות.

 

אלו אשר לא התעשרו משיווק רישתי זכו להכנסה פאסיבית של כמה אלפי שקלים בחודש אשר פתחה להם פתח לאפשרויות חדשות בחיים וחוסר תלות במקום העבודה, אחרים היכרו חברים שלא היו מכירים לולא התחום, אחרים פיתחו מודעות עצמית לתכונות שמעולם לא ידעו שקיימות בהם. במילים אחרות, בתחום המיוחד של השיווק הרישתי אתה עומד לפגוש מישהו מיוחד- את עצמך!

 

בכדי להשקיט את מחשבתך ואת דעותיך אשתדל לענות מיד על מספר הנחות יסוד שהנך וודאי שואל עד כה:

 

  • ש: האם ישנה כאן הזדמנות עסקית אמיתית? ת: כן ישנה..ואם תרצה, כנראה הגדולה ביותר בחייך!
  • ש: האם הצלחה בינונית בתחום נותנת חופש - ת: כל מי שעוסק בתחום 3-5 שנים הגיע לכך, רק מי שפרש הפסיד.
  • ש: האם צריך למכור? ת:לא מדובר במכירות של מוצרים כי עם בשיתוף החוויות האישיות שלך מהם והצגת ההזדמנות העסקית וחיבור אנשים אחרים לרעיון של הקמת רשת וקנייה עצמית של מוצרי צריכה ישירות מהחברה.
  • ש: האם יש לתחום תדמית מסויגת ? ת: כן, אך גם לאחר האוניברסיטה 90% אינם ממשיכים בתחומם ולא כל עורכי-הדין גומרים את החודש, שיווק רישתי אינו שונה! (אל תסתכל על אלה שלא הצליחו ופרשו מוקדם-תתחבר לאלה שהתמידו.)
  • ש: האם זאת פירמידה? ת: לא, הפירמידה הוצאה מהחוק כיוון שאינה חוקית והורסת את הכלכלה אישית והמדינית.

 

 

ארבעת עקרונות הברזל שצריכה כל חברה להכיל:

 

  1. יציבות החברה לדורות- בדוק יציבות ואמינות.
  2. איכות המוצרים-לא ניתנים לחיקוי ובאיכות על אשר יוצרים חוויה רגשית.
  3. מומחיות הבעלים-עסק עם חזון מבוסס על פילוסופיית חיים שניתן להתחבר אליה ולחבר אחרים.
  4. השיטה System חברה אשר יצרה מנגנון הנעה שכל אחד יכול להצליח, לא רק המוכשרים והכוכבים.

 

 

ממה עליך להיזהר ומה יכול ללכת לא כשורה ?

 

 

הבטחות שווא בכדי לצוד אותך לחברתם: ראו הוזהרתם. (תסמונת ההתעשרות המהירה)

 

החברות החדשות אשר נכנסות לישראל השקם וערב מנסות לפרוץ בין לילה ע"י גימיקים שונים, ע"י הבטחות של מערכות אוטומטיות המבטיחות לך שאתה לא תצטרך לעשות כלום והכסף יכנס כיון שיצרפו עבורך מועמדים ויכניסו אותם לארגונך.

חברות חדשות צדות נפשות רבות בערמתם בדרך זאת באופן שפוגע בתעשייה ובאנשים עצמם ועד כדי הדימוי העצמי של אלו שהצטרפו. שאל את עצמך אם אתה בכלל יודע לקרא תוכנית עסקית לפני שאומרים לך שאחת טובה מהשנייה. בעיקרון קשה מאוד לקרא תוכניות אלו.

ההצלחה בשיווק רישתי היא תוצאה של התמדה, יש לשרוד את השנה הראשונה.

 

 

 

האם להצטרף לחברה חדשה או ותיקה ?

 

האם תצא לחצות את אוקיינוס חייך עם סירת דייגים או תעדיף לעשות זאת מעל אוניית נוסעים ענקית כאשר בראשה רב חובל בעל ניסיון אשר עבר כבר את סערות הים הקשות ויודע להביא אותך יחד עם יקירך לחוף מבטחים??

אל תשכח שהנך עומד לצאת למסע הזה עם אנשים רבים סביבך ולא תרצה לאכזב אותם. בחר לך בחברה ותיקה שהוכיחה הצלחה עולמית ובראשה מרשתים מנהיגים ותיקים שאפשר לסמוך עליהם.

 

 ישנם שמועות שאנשים מצטרפים ועוזבים מהר.

 

רבים מצטרפים לשיווק הרשתי מתוך התלהבות ומתוך הבנת הרעיון של שיטת השיווק המיוחדת, אך אינם מוכנים להשקיע די זמן בלימוד והפנמת הדרך שלהם בבניית הרשת.

מסתבר שה-24 השעות הראשונות והשבועיים הראשונים של המרשת החדש יקבעו האם הוא עושה את העסק באופן מקצועי או חובבני, ע"פ קריטריון זה גם יהיה התגמול הכספי.

מדובר בעסק בעל עקומת לימוד הדורשת את  זמן הבשלות שלה, בשנה הראשונה יש לערוך 3 מפגשים בשבוע לפחות, למרשת אשר עושה את העסק במישרה חלקית.

מעבר לכך מרשתים אשר אינם פונים למספיק מועמדים מתייאשים מהר מחוסר ההצלחה, במקום לעבוד בשמחה עם מצטרפים חדשים. במידה ופונים למספיק אנשים, תמיד יצטרפו כמה, ואיתם עובדים.

אלו שפורשים אחרי חודשיים שלושה לא נתנו לעצמם את ההזדמנות ללמוד את העסק ולגלות מה הוא דורש באמת ומה הפסידו. חבל.

 

 

זה לא המוצרים, זאת לא התוכנית העסקית וכיוון שזה לא פירמידה, לא משנה מתי תכנס...אז מה זה כן?

 

מסתבר שכמו בכל עסק גם בארגון הנבנה בשיטת השיווק הרשתי, הגורם האנושי הוא הקובע, בעבודה לצד המרשתים גדולים, בחקירה ולימוד התחום פגשתי בארגונים המצליחים מרשתים שכבר מזמן אינם צריכים לעבוד, אך יש בהם חזון ואמונה בדרכם ורצון ביליתי מתפשר לתת לאחרים את המתנה שהם קיבלו.

מרשת אמיתי אינו מסתכל עליך כאל מקור פרנסתו הבא בלבד, הוא מצליח להתנתק מנקודה זאת ולעזור לך להגשים את מלוא הפוטנציאל שלך.

מרשת אמיתי הוא אדם שמסתכל על אנשי עבודה ואנשי עסקים קונבנציונאליים כמו עכברים במרוץ בתוך מבוך, ברוב המיקרים המרשת המקצועי לא מבין כלל מה גורם לאנשים לקום כל בוקר עם שעון מעורר במקום ביקיצה טבעית...ולשם הוא מעוניין לקחת אותך.

בחר חברה אשר בה אנשים כאלה.

 

 

מוצר ייחודי, איכותי ומתקלה-לא תיתכן תחרות עתידית.

 

כמו שתואר בתחילת המאמר, בחברות ה-MLM המובילות בעולם תוכל למצוא את המוצרים והחידושים הטובים ביותר בעולם, בחברות כמו Sunrider, Niken, Mway, Newskin, הרבלייף קיימים בהחלט מוצרים מעולים שלא ניתנים לחיקוי.

(אם מוצר ניתן לחיקוי כמו מוצר טכנולוגי זה או אחר..ארגונך יתפרק כאשר יכנס מתחרה), כאמור בשיטת השיווק הרשתי/ MLM  אנו יוצרים רשת של אינטרס מובנה של צרכנים. כל אחד ואחד בארגון הוא משתמש אישי במוצרים של החברה ומשתף את הרעיון של התוכנית העסקית עם מועמדים חדשים וכן הלאה.

 

 

כיצד להצליח בשיווק רישתי?

 

מסתבר שאין דרך אחת, אולם עליך לעבוד אך ורק בחברה שדוגלת בשיטה (system) אחת המוגנת בעזרי שיווק המתורגמים לעברית אשר הוכיחו עצמם בכל הרשתות בחברה.

הגורם להצלחה יהיה תמיד ההתמדה שלך לשרוד גם אחרי שאחרים יעזבו את העסק.

המרשתים הגדולים בעולם יצרו שיטות המשווקות בכל החברות, אם אין לחברתך שיטה המוגנת במוצרי שיווק כמו אתר אינטרנט CD, וכולם עובדים על פיה..לא תצליח!

בכל מחיר-אל תנסה להמציא שיטה ודאג שלא ימציאו בארגונך שיטה.

 

אתה עשוי למצוא עצמך בנבכי השיווק הרשתי מטייל כמו "עליסה בארץ הפלאות" כאשר אין לך כלל מושג מאין באת ולאן אתה הולך..במידה ואתה כבר במצב שכזה..עלה למעלה לאפליין המצליח בעל הדרגה הבכירה ביותר בארגונך ובקש עזרה. אל תתבייש.

 

 

 סיכום:

אלו נקודות כלליות בלבד, הדרך להצלחה היא עבודת צוות עם ה-upline שלך, והתמדה של שנה לפחות. כל מה שתפגוש בדרך וכל מה שלא חלמת שיכול לקרות כתוב בספר של ענקי התעשייה, המרשתים העולמיים מארק יארנל ורנה ריד ירנל: "שנתכם הראשונה בשיווק רישתי."

 

בהצלחה במסע לחופש ולהצלחה,

מאת: אודי יוגב, האקדמיה לאומנות המכירה בישראל www.salesman.co.il

 

 

אינפורמציה חשובה נוספת :

 

  • ספר חובה ויכניס אותך למסלול הנכון לפני הצעד הראשון: שנתך הראשונה בשיווק רישתי.(איני מבין כיצד ניתן כיום להצליח בלעדיו).
  • ספר ניטרלי על השיטה מפי רוברט קיוסקי-מחבר אבא עשיר אבא עני:

אודי יוגב - מאמן צוותי מכירות להשגי שיא. מרצה, יועץ וליווי מקצועי של צוותי מכירה. מנהל האתר "האקדמיה לאומנות המכירה" : www.Salesman.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב