דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגלות את איסלנד 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 4254 פעמים ]

איסלנד היא מדינה מרתקת אבל הרבה ממה שמתרחש שם עבור רובנו, לוטה בערפל. הבה ננסה להטיל קצת אור על איסלנד עם מספר עובדות חשובות שכדאי לדעת על האי הצפוני.

הידעתם ש...למי שאף פעם לא מספיקות לו שעות האור ביום בוודאי יתרשם מהעובדה שאיסלנד הנמצאת מעט דרומית לחוג הארקטי, נהנית כמעט מעשרים וארבע שעות של אור יום בחודשי הקיץ. מצד שני, אולי הוא יתרשם פחות מהעובדה כי בחורף באיסלנד יש רק כשעתיים של אור יום. בכל זאת, השינויים החדים האלה בין אור לחושך לא מפריעים לאיסלנדים להנות מהחיים ולתיירים לקבל ימי טיול מלאים מוארים בתאורה טבעית.

איסלנד גדולה פי חמש ממדינת ישראל ויש שם בסך הכל רק שלושה פארקים לאומיים. אך אל תתנו לעובדה זו להטעות אתכם, בשל המרכיב הגיאולוגי הייחודי של איסלנד, תיירים מכל רחבי העולם באים לראות את המראות המרהיבים שיש לה להציע ובמשך שלושה וחצי חודשים בלבד של עונת הקיץ, למעלה מחצי מליון תיירים מבקרים באי שאוכלוסיתו מונה פחות מ-320,000 נפש.

טיול באיסלנד בקיץ וגם בחורף. למרות העובדה כי הרוב המכריע של התיירים מגיעים לאיסלנד בקיף. תיירות החורף באיסלנד נמצאת בתנופה. מטיילים רבים, חלקם כבר טיילו באיסלנד וחלקם לא, מגיעים בחודש החורף כדי לגלות נופים שונים ותופעות טבע כזוהר הקוטב. לא צריך להזכיר שבחורף המחירים גם נמוכים בהרבה. טיול חורף באיסלנד הוא בהחלט חוויה שונה.

איסלנד - הארץ הכי צעירה בעולם. איסלנד היא מדינה צעירה מבחינה גיאולוגית ונכון יהיה להגדיר אותה כארץ בהתהוות. מקומה הגיאורגפי היחודי על קו שבר באמצעו של רכס הרים מתחת לאוקיינוס האטלנטי, הוא גם הגורם העיקרי לפעילות הוולקנית הרבה. פעילות שבין בשאר גרמה לאיסלנד לפני כמה מיליוני שנה לצוץ מעל פני הים . עובדה לא כל כך ידועה היא, כי בין השנים 1783 ו 1784 חוותה איסלנד התפרצות של הר געש עצום בו הושמדה כמעט רבע מהאוכלוסייה המקומית. ענני אבק ואפר בעקבות ההתפרצות כיסו את שמי אירופה ואף הגיעו לחלקים של אסיה ואפריקה. בצורת ורעב כבד נפל על חלקים נרחבים של העולם. הר געש אחד אחראי למותם של אלפי אנשים ושינויים גיאופוליטיים כבירים ברחבי העולם.

אחד היתרונות שאיסלנד מפיקה מהפעילות הגעשית הרבה באי, הוא רתימת הכוח הגיאותרמי הטבעי לצורכי האדם, וניצולו להפקת אנרגיה זולה ונקייה לכל תושבי האי. אין זה פלא שהאיסלנדים הם צרכני החשמל הגדולים ביותר בעולם ביחס לשיעורם אוכלוסייה.

הידעתם שהאי הצעיר ביותר בעולם נקרא סורטסיי. אי קטנטן זה עלה מתוך הים לחופה הדרומי של איסלנד בשנת 1963 לאחר סדרה של התפרצויות געשיות. האי סורטסיי מוכרז כאזור אקולוגי מוגן וכניסה לאי מותרת רק לחוקרים, אשר לומדים כיצד חיים נוצרים על פיסת קרקע בתולית.

זהו לא הכל, יש עוד הרבה עובדות מפתיעות שכדי לגלות אותן תצטרכו לקנות כרטיס טיסה לאיסלנד ולגלות בעצמכם. 

גיא גוטרימן הוא תושב איסלנד ועורך אתר "איסלנד - מדריך ארץ הקרח והאש". מספק שירותי יעוץ ובניית טיולים מאורגנים לאיסלנד. איסלנד היא מדינה עם נוף ייחודי הכולל הרי געש, קרחונים, גייזרים, פיורדים, ואורות הצפון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב