דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מוניטורים לאולפן הקלטות - מוניטורים אולפניים 

מאת    [ 18/01/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3290 פעמים ]

מוניטורים אולפניים קובעים באופן משמעותי ביותר את הסאונד באולפן הקלטות ביתי או מקצועי. כמובן שיש גורמים נוספים שמשפיעים על סאונד באולפן שלך (אקוסטיקה, גודל החלל, כרטיס קול, כבלים ועוד), אבל מוניטורים לאולפן זו אחת הרכישות החשובות שתבצע!

יש מספר אלמנטים שצריך לתת להם תשומת לב לפני שבוחרים מוניטורים לאולפן. אחד מהם הוא גודל החדר מול גודל המוניטור. בשביל לקבל תדרי בס נמוכים ברורים ונוכחים נצטרך מוניטורים גדולים יחסית. מוניטורים עם וופר של 5 אינץ' לא יוכלו לספק לנו בסים כאלה. יחד עם זאת - יש לשים לב לגודל החדר. מוניטורים אולפניים גדולים מידי בחדר אולפן קטן מידי, יתנו תדרי באס שהחדר אינו יכול להכיל. התוצאה תהיה סאונד בוצי עם עודף בסים בתדרים שהחדר מגביר (גלים עומדים). על כן בחדרים קטנים מומלץ להסתפק במוניטורים קטנים יותר, שאמנם יתנו פחות בס, אבל בסך הכל התוצאה שיספקו מוניטורים אלה באולפן תהיה מדוייקת ונעימה יותר.

נהוג להבחין בין רמקול איכותי לבין מוניטור אולפני בכך שמוניטור אמור לספק תוצאה "שקופה" בעוד שרמקול ביתי אמור ליפות את הצליל באופן שיחמיא למוסיקה. כשאנו פועלים באולפן הקלטות אנו מעוניינים בסאונד כמה שיותר נאמן למקור וכמה שפחות מיופה... הבחנה זו היא אכן נכונה, אך יחד עם זאת יש הבדלים גדולים בסאונד בין מוניטורים שונים. עלינו לבחור מוניטורים לאולפן קודם כל מכיוון שאנו אוהבים את הסאונד שלהם. אנו לא רוצים לשבת ולהקשיב במשך שעות ל-מוניטורים אולפניים שאיננו אוהבים רק משום שהם נחשבים "שקופים" או "נכונים". 

יש לקחת בחשבון ש-מוניטורים אולפניים איכותיים זהו עסק יקר, ובאופן עקרוני מוניטור יקר יותר אכן יספק תוצאות מרשימות יותר, כאלה שגם אוזן לא מאומנת תוכל לקלוט. ליוצרי מוזיקה מתחילים באולפן ביתי, מומלץ להחיל מ-מוניטורים אולפניים זולים יותר ולשדרג בהמשך למוניטורים טובים יותר. מחירי מוניטורים לאולפן מתחילים מ-1500 שקלים ואילו מוניטורים אולפניים איכותיים ימכרו בסכומים גבוהים פי כמה וכמה.

האם ניתן לוותר על מוניטורים לאולפן ולהסתפק באוזניות איכותיות (אשר עשויות להיות גם מעט זולות יותר?). התשובה היא לא! אוזניות אולפניות יכולות להישמע טוב אבל תמונת הסטראו בהן תמיד מוגזמת. בנוסף עבודה אינטנסיבית עם אוזניות אינה בריאה לאוזניים ויכולה להוביל לאובדן שמיעה! אוזניות אולפניות טובות יכולות לשמש כנקודת ייחוס נוספת ל-מוניטורים אולפניים אך בשום אופן לא להחליף אותם!

עוד על מוניטורים אולפניים ניתן ללמוד במסגרת קורס לימודי סאונד ליוצרים ב-LFO.

קנית מוניטורים לאולפן? מזל טוב! עכשיו איפה להציב אותם? מומלץ לקנות סטנדים מקצועיים ולהציב עליהם את המוניטורים, כאשר על הסטנדים להיות כבדים ויציבים ככל האפשר. אם תציב מוניטורים אולפניים על סטנדים לא יציבים, המוניטורים יזיזו את הסטנדים כשהם מפיקים סאונד - ותמונת הסאונד שתתקבל תהיה מטושטשת יותר, בעיקר בתדרים הנמוכים.

LFO הוא המרכז ללימודי האולפן הביתי. בבית הספר מתקיימים קורסים בסינטזה ועיצוב סאונד, לימודי קיובייס, קורס סאונד והפקת מוסיקה באולפן הביתי. http://www.edu.lfo.co.il/ LFO מייצרים פלאגינים סינטיסייזרים וירטואליים ותוכנות אודיו מקצועיות לתעשיית המוסיקה העולמית תחת השם MUSICROW http://www.mcrow.net>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב