דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרפאת שיניים - להגיע ללא חשש 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2564 פעמים ]

החשש מרופא השיניים וההימנות מהגעה למרפאת השיניים הינם פחדים נפוצים. הפחד נעוץ עוד בימי הביניים, כאשר אז אפילו הספר יכול היה להיות רופא שיניים שלך. למעשה, כל אחד יכול היה להיות רופא שיניים, בלי לעבור הכשרה כלשהי וטיפולים נעשו ללא הרדמה ואלחוש המקום, למעט כוס משקה אלכוהולי שניתן לסובל מכאבים לאחר הטיפול על מנת לחטא את המקום. נראה כי מאז ועד היום התחום עבר דרך ארוכה למקום שבו נמצא היום.

רופא שיניים – ללא כאבים

 עם השנים נכנסו שיטות רבות להפחתת הכאב של המטופל. בזמן טיפול השיניים ניתן להזריק חומרים לאלחוש המקום עד כדי אי תחושת השן הכואבת. בטרם הזרקת החומר המרדים, יש רופאים שמורחים משחה מאלחשת על המקום הכואב בכדי שהזריקה תכאב פחות, עושים זאת עם מטופלים צעירים, משום שהם קצת יותר חרדתיים מהמטופלים המבוגרים. מרפאות שיניים רבות, במיוחד אלו שמטפלות בפציינטים צעירים מספקות טיפול תחת גז צחוק המוכר בשמו נייטרוס אוקסיד. גז הצחוק מפיג חרדות והמטופל אינו שקוע בטיפול עצמו וחש מן תחושת ריחוף. הגז מוזרם בתחילת הטיפול באופן מבוקר והדרגתי וגם מופסק באופ הדרגתי. היתרון הגדול הינו שכאשר הגז נפסק גם התחושה של הריחוף מופסקת וניתן לחזור ולנהוג ללא חשש. יתרון נוסף הינו שהטיפול בילדים הפך להיות הרבה יותר קל מרגע שהילד תחת השפעת גז הצחוק, שהינו בטיחותי ולא נשקפת סכנה למטופל.

הביקור אצל רופא השיניים

כיום לרופא השיניים יש כלים רבים להתמודדות עם הכאב של המטופל. אמנם הטיפול עדיין יכול להיות לא נעים, אנשים לא אוהבים את ההרגשה שמחטטים להם בפה, אך הטיפול הפך להיות חוויה שניתן לעבור ולפעמים מרפאת שיניים לא מעלה קונוטציות שליליות. למעשה, רופא שיניים הינו בעל תפקיד מאוד חשוב בחוויה שעובר הפציינט. ככל שהרופא יהיה יותר סובלני ואמפטי, כך הלקוח יהיה יותר נינוח ורגוע בטיפול ובמקרה כזה נמצא ששני הצדדים מרוויחים. רופא שיניים צריך להיות במידה מסוימת מוכשר בתחומו ובעל התעודות המתאימות אך חשוב גם שתהיה לו גישה לאנשים, משום שאז יחזרו לטיפול באם יתעורר צורך ואף ימליץ לחבריהם. ידוע שאין המלצה טובה כמו המלצה מפה לאוזן.

איך בוחרים במרפאת שיניים?

מי המטופל? זה מקום טוב להתחיל, אם מדובר בילדים או במבוגר. במידה ומדובר בפציינט צעיר, רצוי לבחור מרפאת שיניים שבה יש רופא וגם אורתודנט שמתמחים בטיפול בקהל צעיר יותר. מירב הסיכויים שבמרפאה כזו גם יימצא טיפול של נייטרוס והצוות הרפואי כולו יוכל לתת יחס מתאים ללקוח הצעיר. באותה מידה, אם מדובר בלקוח חרדתי עדיף יהיה לו להגיע לטיפול במרפאה בה מטופלים ילדים, משום שבד"כ במקום כזה תהיה לו הרגשה נוחה ורגועה יותר. מאידך, כאשר מדובר בלקוחות מבוגרים יותר, הבחירה פחות חשובה, משום שאז תוכל להתאים כל מרפאה בה עומד רופא מומחה בראשה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב