דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללים עסקיים ותקשורתיים 

מאת    [ 16/01/2011 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2267 פעמים ]

תארו לעצמכם אדם המשתתף בטורניר קלפים ואינו יודע את הכללים. מיד תזהו אותו כעוף מוזר, שהסיכוי שלו לנצח אפסי. הוא ככל הנראה יספיק לעצבן את שאר המשתתפים ולעכב אותם לפני שייזרק החוצה.

כל קבוצה של אנשים בכל מסגרת שהיא חיה ופועלת על פי כללים שנקבעו מראש.  הכללים קובעים מה מותר ומה אסור וכך הם שומרים על סדר, מאפשרים לנו לתכנן ויוצרים ודאות רבה יותר.

כל אחד מאתנו  חיי ופועל בכמה מסגרות שונות במקביל בכל שלב בחייו. בחלק מהמסגרות הכללים מוכתבים מראש, כגון מסגרת לימודים, צבא, תנועות נוער, עבודה בארגון גדול ועוד.

אם נעיף מבט אל תחומים אחרים נגלה, כי האנשים הבקיאים בכללים ובחוקים הם  המצליחים ביותר. רואי חשבון לומדים ספרים שלמים של תקנות וכללים, והמוצלחים שבהם הם אלה המצליחים למצוא פתרונות שיחסכו כסף לחברות מבלי להפר את כללי המיסוי. אנשי נדל"ן מבריקים הם אלה הבקיאים בכל תקנות הבנייה ומצליחים לנצל סעיפים והיתרים שונים לעשיית רווח כלכלי.

בדרך כלל כל הכללים נגישים וזמינים לכל אחד, וכל שעלינו לעשות זה להקדיש זמן ללמידתם. אין פספוס גדול יותר מפעילות במסגרת ללא בקיאות בכללים, שהרי עולם העסקים דומה למשחק, והכרת כללי המשחק היא תנאי הכרחי לניצחון.

המסגרות האחרות, בהן אין מוכתבים כללים, הן אלה שבהן אנו צריכים לייצר את מערכת כללים. שתי המסגרות החשובות ביותר הן המשפחה והעסק שלנו. אין ספק שאלה המסגרות המשפיעות ביותר על חיינו, ובהן אנו מבלים את מרבית שעות היממה. ההצלחה או הכישלון בחיי המשפחה וניהול העסק הם המשפיעים העיקריים על איכות חיינו ואושרנו. אולם, במקרים רבים אנו לא מצליחים לשמור על התא המשפחתי או העסקי, ווהא מתפרק לנו מתחת לידיים. אחד המפתחות העיקריים להצלחה במסגרות אלה הוא קביעת כללים התנהגותיים ותקשורתיים ברורים ומחייבים עבור כל בני המשפחה או העובדים בעסק.

בעולם העסקים בכלל, ובעסקים משפחתיים בפרט, חשוב שתהיה מערכת כללים מפורטת ומדוקדקת, שתגדיר מרחב רחב מאוד של עשה ואל תעשה בניהול העסקי. ההמלצה הראשונה, עם כניסתו של דור המשך (או בן משפחה אחר), היא לחתום על חוזה העסקה בו יהיו מפורטים כל החובות, הזכויות ותחום האחריות שלו. חוזה כזה יוצר בהירות בין הצדדים ומונע חילוקי דעות עתידיים יש לאפשר למצטרף להביע את רצונותיו ועמדותיו ולא להגיש לו את החוזה כמשהו מוגמר המשרת רק את מייסד העסק.

מערכת כללים נוספת צריכה לכלול את צורת ההתקשרות בין בני המשפחה המנהלת את העסק. רצוי לקבוע ישיבה שבועית בה מועלות בעיות ודילמות, ניתנים דיווחים שוטפים אל מול היעדים השונים ונקבעת המשך תכנית עבודה. הכללים התקשורתיים יכולים לכלול, לדוגמה, מה מותר ומה אסור להגיד ליד העובדים או הלקוחות, כיצד פותרים דילמות וקונפליקטים ומהי הדרך לקבלת החלטות בחברה.

ניתן כמובן לצור מערכת כללים גם עבור התנהלות פיננסית, תמחור, ניהול משא ומתן ועוד. ככל שיהיו יותר כללים מפורטים וברורים הם ישמרו על בעלי העסק והעובדים כאחד. אם לאיש המכירות בחברה יהיו כללים ברורים לגבי כמה הנחה הוא יכול לעשות, מהם תנאי התשלום שניתן לתת לכל סוג של לקוח וכל כמה זמן הוא צריך לצור קשר עם הלקוח תהיה העבודה שלו בהכרח יעילה יותר, וכמות הטעויות תצטמצם.

לסיכום, הכללים הם מערכת של מוסכמות שנועדו לשמור על סדר, ליצור יעילות ארגונית ולספק ביטחון. אם כל אחד מאתנו ישכיל לגבש מערכת כללים מפורטת הן בתא המשפחתי שלו והן בניהול עסקיו יוכל לשפר את דרכו להשגת יעדיו. החשוב ביותר הוא, שכל אחד מאיתנו ישמור על הכללים וכך נהיה חברה טובה יותר המאפשרת צמיחה ורווחה.


 

בהצלחה


יקי דה לוי הוא מאמן לחיים ולעסקים. בעל תואר שני, MBA, במנהל עסקים. מנכ"ל יהלומים ואנשים ומפתח מודל אימון היהלום. לפרטים נוספים על יקי דה לוי ועל מודל אימון היהלום בקרו באתר: http://www.diamondcoaching.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב