דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הדרך להימנע מראש מגירושין? 

מאת    [ 16/01/2011 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 2506 פעמים ]

מהי הדרך להימנע מראש מגירושין? / מאת יואב ברנזון

 

 

הטעות הנפוצה של מרבית המתגרשים

 

חלק גדול מדי מהזוגות שמתחתנים - מתגרשים. מדובר בשיעור כה גבוה המעיד על טעות מאוד בסיסית באורח המחשבה ובמערך הציפיות של נשים וגברים כאחד.

 

בסופו של דבר, מרבית הזוגות שמתחתנים - מתחתנים מתוך ציפייה שהזוגיות תלבלב ושהם יצליחו להיות זוג טוב, אוהב בעל מערכת יחסים יפה ומשפחה בריאה ומאושרת.

 

 

 

העסקה השלמה היא קשה מאוד לביצוע

 

העניין הוא שבמציאות האמיתית להגיע למצב של זוגיות נפלאה, תקשורת זוגית מצויינת, שיתוף פעולה בחיי היום יום, הורות מאוחדת ומלוכדת וילדים מחונכים ובריאים - העסקה השלמה הזאת היא קשה מאוד למימוש.

 

חשוב להבין, שמרבית האנשים אינם מסוגלים לממש בפועל את הנוסחה היפה והשלמה של הזוגיות הבריאה והמתאימה. אנשים רוצים לחשוב שהם מסוגלים - אבל בפועל הם אינם מסוגלים. בדיוק כפי שמרבית האנשים אולי היו רוצים לחשוב שהם יכולים להיות עשירים מאוד אבל בפועל מרבית האנשים חיים בצמצום וברמת חיים רגילה ובסיסית. או בדיוק כפי שמרבית האנשים אולי היו רוצים לחשוב שהם יפים, אסטטיים ומטופחים אבל בפועל מרבית האנשים אינם דוגמנים אלא חיים באסטטטיות רגילה ואולי אפילו פחות מכך.

  

 

 

עיסקה יחסית היא אמיתית יותר

 

מלכתחילה, מרבית הזוגות שמתחתנים מכוונים למטרה גבוהה מדי ולכן גם קשה מאוד לביצוע. המטרה שמרבית הזוגות מצפים לה דורשת כל כך הרבה - עד שקשה מאוד לרוב הזוגות להגיע אליה ולממש אותה לאורך זמן.

 

זו הסיבה שבסופו של דבר מרבית הזוגות מתגרשים. הם מתגרשים כי הם מאוכזבים מרמת הביצוע, מרמת התפקוד, מדרגת המחוייבות, מהתוצאה הסופית בשטח. הם אמנם מכוונים, מצפים ומקווים לזוגיות השלמה והמושלמת אך רובם אינם מצליחים להגיע אליה ואז הם מתגרשים. הם מתגרשים מאכזבה ומציפיות גבוהות מאוד.

 

 

 

הגדירו מראש את היחסיות של הקשר

 

קשר יחסי הוא קשר שמניח מלכתחילה שקשה מאוד להגיע לזוגיות שלמה ומושלמת. שיש להתחשב בפגמים ובחסרונות ההדדיים של בני הזוג ולנסות להגיע לקשר אמיתי שמבוסס על מה שבאמת יש ולא על מה שיכול להיות.

 

בקשר יחסי בני הזוג כנים יותר לגבי היכולות שלהם. כל אחד בוחן מה הוא באמת מסוגל לתת לאורך שנים בקשר ולא מה הוא חושב שהוא יכול לתת. במרבית המקרים, אנשים מגלים שהם יכולים לתת אחד לשני דברים מסויימים בלבד. אם בונים קשר זוגי על מה שבאמת ניתן לתת - ניתן להצליח בעסקה הזוגית ולהימנע מגירושין ומאכזבות. אם מתעקשים על העסקה השלמה - זה לעולם לא יעבוד ולכן הגירושין הם סוג של כתובת על הקיר שכמעט בלתי אפשרי להחתמק ממנה.

 

 

וטיפ לסיום: כדי להשיג את העסקה הזוגית המושלמת והשלמה יש לתת כל כך הרבה, עד כדי כך שמרבית האנשים אינם מסוגלים פשוט להגיע לרמה הזאת ואינם מסוגלים לתת מעצמם ולהקריב מעצמם כל כך הרבה. למשל, בחורה שמנה מאוד שיוצאת עם בחור חתיך ונחמד רוצה שהוא גם יהיה אבא לילדיה, גם יהיה מאהב מושלם, גם יימשך אליה וגם יהיה חבר שניתן לדבר איתו שיחות נפש עמוקות. כדי שזה יקרה, עליה לתת מעצמה באותה המידה, לרזות שלושים קילו, להיות חתיכה, להיות נחמדה וחביבה ולהיות מושכת בכל מצב. במרבית המקרים, היא לא תוכל לעמוד בכך למרות שהיא רוצה בכך, ולכן מערכת היחסים שלה תמיד תאכזב אותה כי היא עצמה מאכזבת את עצמה ואת רמת הציפיות שלה.

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב