דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפסקת עישון- כל אחד יכול 

מאת    [ 16/01/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2204 פעמים ]

הפסקת עישון

הסיגריות הן מגפה חובקת עולם. אלפי אנשים נפטרים כל שנה בארץ ממחלות הקשורות בעישון- סרטן ריאות, מחלות לב ודרכי נשימה, שבץ מוחי, סתימת עורקים ועוד תופעות שאפשר להיפגע מהן פחות אם אומרים לא לעישון. מיליונים מתים ברחבי העולם- העישון הוא אויב הציבור מספר אחד והפסקת עישון היא הדרך היחידה לשמור על עצמנו. מעל לכל, העישון גורם למוות איטי בייסורים. גם אם מתמזל מזלו של המעשן שלא ללקות במחלות קשות, העישון עדיין מאיץ את תהליך ההזדקנות. העשן מכתים את השיניים, את כפות הידיים ואפילו את קירות בתי המעשנים. הוא מפיץ ריח דוחה ומצחין העולה מן המעשן ומכל דבר בו הוא בא במגע. אנשים שאינם מעשנים אינם רוצים לבוא במגע עם מעשנים. אפילו שאיפה פסיבית של העשן שהם פולטים מסכנת את בריאותנו. בהתאם, גם המעשנים מרגישים דחויים ומנודים. כולם שומרים מהם טווח ביטחון- אם מדאגה לבריאות או בגלל הסירחון. בכל מקום מיושב בעולם אוסר החוק על עישון במקומות ציבוריים, אפילו בבארים ומועדונים.


קל מאד להתמכר לעישון, לטעם של העשן, לטקס המטופש של הצתת סיגריה בבוקר, לאחר הארוחה, לפני אירוע מלחיץ. קל מאד להשיג סיגריות. הן קורצות בכל מקום. כאשר מתרגלים לא חושבים פעמיים לפני שקונים ולא לוקחים בחשבון את מחיר ההתמכרות שעלול להאמיר לעשרות אלפי שקלים בשנה. העשן מכיל חומרים כימיים המשפיעים על מוח האדם וגורמים לתלות ממשית. כמו כל סם, הסיגריות גורמות לתענוג בתחילת הדרך. בהמשך מפסיקים ליהנות מהעישון ומרגישים רק את התסכול כשאין מה לעשן, תסכול שדוחף את המעשנים להשיג סיגריה כמעט בכל מחיר. ואמנם, כמעט כל המעשנים מגיעים לשלב בחייהם וחושבים שהעישון הוא מטרד מיותר. האם קיים דבר מזוהם יותר ממאפרה מלאת בדלים מעוכים? הפסקת עישון היא תהליך מתמשך שדורש מחויבות והתמדה.

גמילה מעישון

כל המעשנים מגלים בשלב מסוים שנמאס להם מן המטרד, מן האיום הבריאותי, מן החור בכיס. כולם חולמים על היום בו יוכלו לנשום בקלות אוויר נקי יותר ולהיפטר מן הפיח הסותם את דרכי הנשימה. חלקם נוהגים ככל המכורים. הם מבטיחים לעצמם להיגמל מחר אך אינם נגמלים לעולם. אחרים מחליטים להיגמל ופונים לייעוץ הפסקת עישון. רוב היועצים, הרופאים והמטפלים מדברים על הקושי, על הצורך לקצץ באופן הדרגתי בכמות הסיגריות שמעשנים במהלך תהליך הגמילה מעישון. חלקם מציעים תחליפים תרופתיים למיניהם, מדבקות, זריקות ותכשירים. אחרים מתמקדים באמצעים פסיכולוגיים. אבל לפעמים מסתבר שהגמילה היא עינוי. לעומת אלה, מעשנים שפונים למרכז לגמילה מעישון והרזיה תומר סקר יכולים להיפרד מן ההתמכרות תוך שעה קלה, כאשר הם שוכבים בנוחות בבגדיהם על מיטת הטיפולים. שיטת הגמילה הזו מנצלת את האנרגיה הטבעית האצורה בגוף ואת האפשרות לגייס אותה לגמילה מעישון. כמעט כל גמילה מעישון מלווה בתופעות לוואי מעיקות- עצבנות, השמנה, עצירות, חוסר איזון נפשי וגופני, קשיים בריכוז. תופעות הלוואי עלולות להכניע אפילו את הנגמלים הקשוחים ביותר שנשבעו שלעולם לא יציתו סיגריה. תהליך הגמילה מעישון של תומר סקר מחליש גם את תופעות הלוואי. מעבר לזה, כל הנגמלים הפונים למכון וסובלים מתופעות לוואי לאחר הטיפול זכאים לקבל טיפולים חוזרים העשויים להחליש ואף למנוע אותן לחלוטין.

נזקי העישון  הם רבים וכמעט ולא תמצאו מעשן שרוצה להמשיך לעשן כל חייו. זו המסקנה שכל מעשן יסיק ביום מן הימים, ומוטב מוקדם ממאוחר, לפני שלוקים במחלות כרוניות קטלניות. הפסקת עישון אינה חלום רחוק והגמילה אפשרית. תמיד אפשר לפנות לתומר סקר- המכון ש86% מהפונים אליו נגמלים לחלוטין מן הנגע הרצחני של העישון.

 

אתרים מומלצים : ייעוץ אסטרולוגי , מתקני תצוגה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב