דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לי להכניס מכונת קפה לעסק 

מאת    [ 13/01/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2691 פעמים ]

 

 

לצערנו רבים פותחים עסק ולאחר מספר חודשים נאלצים לסגור מחמת גירעונות כספיים , ובמהלך  ההתנהלות הם מחליטים להזמין מכונת קפה כדי לשפר את הריווחיות, ברוב המקרים זה לא עובד והריווחיות מהקפה לא תחזיק עסק  בסדר גודל קטן עד בינוני , נבדלים מזה עגלות הקפה ובתי הקפה המוכרים כמות גדולה של פולי קפה מעל 30 ק"ג קפה לחודש . בממוצע הרווח לכוס קפה עומד על 7 ש"ח לקפה הפוך כמובן ללא התחשבות בהוצאות הנלוות למכונת הקפה כגון הוצאות השירות והתחזוקה .   80 הכוסות קפה הראשונים ישמשו לכיסוי הוצאות תפעול המכונה , וכל כוס קפה נוסף הינו רווח לעסק. כל אדם יתרגם את מספר הכוסות היומי המינימלי שהוא צריך למכור כדי להיות ריווחי. לדוגמא עסק העובד 20 ימים בחודש יצטרך למכור 4 כוסות קפה הפוך ביום כדי לכסות עלויות של מכונה מקצועית פלוס השירות הכלול. עסק ריווחי המעוניין להתבסס על הקפה יצטרך למכור כ 2000 כוסות קפה בחודש , לשם דוגמא כ100 כוסות ביום .

לשם כך יש לשקול האם כמות האנשים העוברים או היושבים במקום מספיקה כדי לגרום לקניה של כוסות קפה לפחות 4 כוסות קפה הפוך ביום כדי לכסות את עלות הציוד החודשי, אחרת כדאי לשקול רכישת מכונת קפסולות שלרוב מכונת קפסולות טובה המחוברת למרכך מים, יכולה לספק את התוצאה המבוקשת עבור מכירה של כ- 20 כוסות קפה .  אולם לרוב זמן ההכנה של קפה הפוך במכונת קפסולות בסדר גודל קטן עד בינוני עורכת כ 60 שניות ויש  לקחת זאת בחשבון, מול כ 30 שניות במכונת קפה מקצועית, כמו כן ניתן להכין במכונת קפה מקצועית מספר כוסות קפה במקביל וללא ירידה בלחץ הקיטור.

 

אולמות אירועים ועסקים נוספים הנותנים את שירות האספרסו חינם ללקוחותיהם, נהגו להשתמש במכונת קפה מקצועית , הברמן מכין את כוסות האספרסו ומגיש לאורחים, כיום התפיסה מעט השתנתה ,  וישנם חברות הממליצות על שילוב מכונות אספרסו אוטומטיות המאפשרות ללקוחות להפיק כוס אספרסו בלחיצת כפתור. ראשית הלחץ מהברמן יורד, והאורח נהנה מהחוויה לבחור אחד מבין סוגי המשקאות המוצעים. אומנם בדרך כלל האיכות של האספרסו גבוהה יותר במכונת קפה מקצועית, אך ניתן להגיע לאיכות גבוהה גם במכונת אספרסו אוטומטית בעיקר אם מקפידים על תחזוקה נכונה של המכונה, והחלפת סכיני המטחנה בזמן.

 

משרדים רבים הכניסו את מכונת האספרסו כחלק מחבילת הפינוקים המוצעת לעובד, שנהנה ממגוון משקאות במקום העבודה. למשרדים קטנים ההמלצה לרכוש מכונת אספרסו המבוססת על קפסולות, לא רק שהעלות נמוכה יותר, גם חווית הקפה גדולה יותר. למשרדים גדולים נהוג להציע מכונת אספרסו אוטומטית, או שילוב של מספר מכונות אספרסו המבוססות על קפסולות, תלוי כמובן במבנה המשרד, כמות המשרדים ועמדות הקפה.

 

 יוסי נגר


שותף בחברת קפה- אספרסו ארטקפה


http://www.artcafe.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב