דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין גלגולים קודמים לחוסר פוריות לפי שיטת ניאו-פסיכולוגיה 

מאת    [ 11/07/2007 ]

מילים במאמר: 797   [ נצפה 3370 פעמים ]


ישנם סוגים רבים של אבחנות רפואיות לאי פריון.
האבחנה מתבצעת בדרך-כלל לאחר שבני הזוג קיימו יחסי מין מלאים ללא אמצעי מניעה במשך שנה ברציפות ללא התעברות. בשל הגדרה זו כ-10% מכלל הזוגות יאובחנו כסובלים מאי-פריון. ב-10% מהמקרים הסיבה לאי-הפריון אינה ידועה ונקראת בלשון המקצועית אי-פריון אידיופטי.
הרפואה הקונבנציונלית מתייחסת לצד הפיזי כדי לקבוע אבחון וטיפול בהתאם.
אישה או גבר שמוצאים את עצמם פתאום בתוך "סרט" שבו הם לא יכולים להרות מתמודדים עם המון גורמים נוספים מעבר לאבחון ולטיפול הרפואי. שגרת החיים משתנה וביקור אצל רופאים ומטפלים מסוגים שונים נהפך לחלק משמעותי בחיים. אנשים שמעולם לא הכרנו מעורבים בפרטים אינטימיים של חיינו, אומרים לנו מה כדאי לנו לעשות, מה לאכול, כמה לרזות, מה לעשן וגם להישאר חיוביים ולא להיות בלחץ.
מצב זה יכול להימשך לאורך תקופה ארוכה ומלווה במגוון רחב של רגשות, רובם שליליים ונובעים גם מהמצב הפיזי וגם מההשלכה שלו על שאר תחומי החיים. פעמים רבות התהליך מלווה בהרגשה שזה לא פיר שזה קורה דווקא לי, אשמה כלפי בן הזוג והמשפחה המורחבת, רגשות נחיתות ביחס לאחרים, כעס על אי הצדק שבמצב, יאוש מהתהליך, רחמים עצמיים ועוד מגוון רחב של רגשות. בתוך כל אלה אנו מתבקשים למצוא תקווה, לחשוב חיובי ולא להיות בלחץ.
התהליך הרגשי הוא אישי לכל אחד ואין זה חשוב מה הוא טומן בתוכו. לכולם משותף הרצון להרות והרצון להרגיש טוב, וכולנו זכאים לכך.

רפואה באה מהמילה ריפוי. ריפוי הוא לא רק טכני ופיזי. ריפוי צריך להתרחש בכל הרמות, וקודם כל ברמה הרגשית כי לשם כך אנחנו רוצים ריפוי, כדי להרגיש טוב.
שיטת הניאו-פסיכולוגיה פונה ישירות לריפוי המקום הרגשי, מתוך ידיעה שהוא החולה וכך משפיע על הגוף ויוצר את הקושי הפיזי.
רופאים יכולים להבין המון בצד המדעי של המצב ולנסות לתקן משם, אבל הכרח הוא להקשיב לאדם שנמצא מולם כדי להבין כיצד מצבו הרגשי משפיע. הקשר בין הגוף לנפש ידוע לכולם, אך לא תמיד ידוע כיצד הוא פועל.
שיטת הניאו-פסיכולוגיה היא הוליסטית ומתייחסת לאדם כאל מערכת שלמה הבנויה ממוח, גוף ושדה אנרגטי.
האבחון והטיפול לכל בעיה מתייחסים למידע הקיים במוח המודע ובלא מודע, ולגורמים שיוצרים את התפקוד הפיזי. הביטוי הפיזי הוא השתקפות של דפוסי חשיבה, אמונות ומידע שקיים במערכת. הנפש עצמה שלמה ואין צורך לתקנה. היא שדה האנרגיה שלנו ותפקידנו ללמוד כיצד לשמור את השדה אצלנו. המצב הרגשי נובע מדפוסי חשיבה במוח היוצרים רגשות אותם אנו חשים בגופנו. רגשות הם הרכבים כימיקליים הנוצרים בהתאם לאותו דפוס חשיבה. כאשר הגוף מקבל אותם מסרים שוב ושוב הוא מפתח את אותה ההרגשה ברמה הפיזית שיכולה להתבטא במחלה או כשל פיזי.
קיים קשר ישיר בין המידע בתת המודע למציאות שאנו חיים בה. בכל מקרי אי הפריון ישנו מידע בתת המודע המשפיע על היכולת להרות. ההבדל הוא במידע הקיים והשפעתו על המצב הרפואי והרגשי. זכרונות מגלגולים קודמים נמצאים בתת המודע או מקושרים אליו ו"מתעוררים" בהתאם לנסיבות בחיים.
אי פריון תמיד קשור לזכרונות מגלגולים קודמים, שלעיתים גם מגובים בדפוסי חשיבה ואמונות מחיים אלו. הרצון להיות הורים מתעורר לרוב בגיל בוגר יותר ולא מלווה אותנו בילדות. ההתייחסות בילדות לנושא זה מועטת אם בכלל קיימת, ולכן ההשפעה של דפוסי חשיבה או מידע אחר המוטבע בילדות מועטה.( המידע המוטבע בילדות - עד גיל 12). לדוגמא: ילד שגדל בבית בו הוא שמע משפטים חוזרים ונשנים כמו" אין לי כסף", "הכסף לא גדל על העצים", "צריך לעבוד קשה בשביל להרוויח", יפתח התנהגות תואמת למידע זה בנושא כסף. כמובן שיש משפטים שקשורים גם להריון, לידה והורות שיכולים להשפיע, אך הם תמיד מלווים בזכרונות מגלגולים קודמים הקובעים את התבנית לתכנים אותם אנו קולטים בילדותנו. אחרת, כל אלה שגדלו באותו בית היו מפתחים את אותן בעיות או מעצורים בחייהם.
מקרים בהם המצב הפיזי מולד, נתון מראש, הם מקרים בהם המידע מגלגולים קודמים יושב בגרעין השקד במוח, בתבנית הקובעת את התכנים אותם נקלוט. בכל מקרה המידע הקיים במוח הוא המשפיע על חיינו וקובע את המציאות הרגשית, המשליכה על המציאות הפיזית.
רוב הזכרונות מגלגולים קודמים המשפיעים על הפריון קשורים לחוויות אובדן ילדים שהיה קשה מנשוא והפחד לחוות אותו שוב, זכרונות של הורים שהרגישו שילדיהם נפגעו באשמתם והם לא ראויים להיות הורים או זכרונות של כאלה שפגעו בילדים והסיקו שלא מגיע להם להיות הורים. אין זה משנה אילו זכרונות קיימים, הם אינם מעידים על האדם בחיים אלה אך עדיין יכולים להשפיע עליו.
שיטת הניאו-פסיכולוגיה מאפשרת קשר ישיר למידע זה ומחיקתו, מעבירה מידע חדשני על הדינמיקה בה עובדת המערכת האנושית ומלמדת כיצד לראות וליצור את המציאות הרצויה. כל זה נעשה ללא התערבות פיזית - הטיפול אינו כולל מגע או הילינג.
מחיקת מידע המשפיע עלינו באופן לא מודע מאפשר לנו להפסיק למחזר את אותם פחדים ורגשות שליליים, ומפנה מקום לקליטת מידע חדש וחיובי.
הטכנולוגיה הקיימת כיום לטיפול בבעיות פוריות היא מופלאה ומצליחה ואין בכוונתי לצאת כנגדה, אלא להוסיף לה מידע מההיבט ההוליסטי.
טיפול בשיטה זו יכול להתקיים במקביל לטיפול הרפואי וגם בפני עצמו, בהתאם להרגשה. יש לו ערך מוסף של התפתחות אישית בנוסף לפתרון של אי פריון, זירוז תהליכים, והוא כבר הוכיח את עצמו בתחום זה.
התוצאות בשיטת טיפול זו הן מהירות כיוון שהן מתייחסות באופן ישיר לגורם של הבעיה, הגורם הרגשי והתודעתי.

נטע פיש (חסיד)
בוגרת 3 שנות לימוד בשיטת טיפול ניאו-פסיכולוגיה. בעלת נסיון של 3 שנים. מטפלת באופן אישי ונעבירה סדנאות ע"פ השיטה.
052-2821727



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב