איך בוחרים יועץ שיווקי?
יועץ שיווקי הוא במובנים רבים שותף לדרך. אדם שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו, לשתף אותו ולהיתרם באופן משמעותי מהידע שלו.
אך לפני הכל- חשוב שתהייה לכם כימיה טובה. כמו בכל עבודה בין אנשים, גם עבודת הייעוץ השיווקי מושתתת על תקשורת, על דו שיח ועל אמון. תקשורת טובה הינה הבסיס למערכת יחסים מוצלחת שתביא להצלחת העסק שלכם.
אז מה כדאי לבדוק רגע ללפני שמחליטים עם מי לצאת לדרך?
בדקו את הרקע המקצועי של היועץ השיווקי. אל תתביישו לשאול מה הניסיון שלו, כמה זמן הוא כבר יועץ, באילו חברות עבד לפני כן, תחומי התמחות, וכל מידע רלוונטי נוסף. אתם רשאים וצריכים לדעת שהאדם איתו אתם בוחרים לעבוד מביא עימו את הניסיון שאתם מבקשים.
בקשו לשמוע על הצלחות וכשלונות. נסו לראות האם התחומים בהם הצליח רלוונטיים עבור העסק שלכם- אין זה חייב להיות תחום העיסוק הספציפי שלכם, אולם ניסיון עם מוצרים דומים, לקוחות עם אותם מאפיינים ועסקים עם קווי דמיון לשלכם עשויים ליעל את התהליך.
ערכו מחקר קצר באינטרנט- בידקו האם יש ליועץ השיווקי אתר ומהו המידע המופיע באתר, האם אתם מתחברים לשפה, לויזואליות ולאוירה הכללית השוררת בו. בידקו באילו הקשרים נוספים עולה שמו- ממשרות קודמות שעבד בהן או בהקשרים שונים לחלוטין.
בהחלט לגיטימי יהיה לבקש המלצות- לשוחח עם עסקים שונים עימם עבד ולשאול שאלות שיסיעו לכם לקבל החלטה לגבי מידת התאמתו של היועץ השיווקי המסויים אליכם ולעסק שלכם.
כמו במקצועות רבים אחרים, גם תחום הייעוץ השיווקי עתיר היצע, ומחובתכם לבחור את האדם הנכון ביותר לעסק שלכם. סימכו על האינטואיציות שלכם, אולם לא על חשבון בדיקה רציונאלית שתסייע לכם לקבל החלטה מושכלת.
וחשוב לזכור- זו לא חתונה קתולית. אם לא עובד- נפרדים לשלום וממשיכים הלאה. לפעמים אדם מסויים בזמן מסויים יתאים לכם בדיוק, ואותו אדם בנסיבות אחרות יתרום לכם פחות.
קרן מושעי, מייסדת ומקימת FLOW, ליווי שיווקי ואסטרטגי www.flowmarketing.co.il