דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני - עם היד על הגאן 

מאת    [ 12/01/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2235 פעמים ]

וויליאם גאן, מי שמוגדר היום כאחד מגדולי הסוחרים, לפי שיטת הניתוח הטכני,  חי בין השנים 1878 – 1955, היה הראשון שעמד על טיבו של הקשר שבין מרכיב המחיר לבין מרכיב הזמן. בניגוד לענפים אחרים של הגישה הטכנית, השמים דגש רק על מרכיב המחיר, קשר גאן, שבא מבית דתי, בין התנהגות המחירים להתנהגות הזמן. לגבי דידו של גאן ולגבי דידם של רבים, מרכיב הזמן הוא החשוב מבין השניים כאשר הנחת היסוד גורסת שלא תהיה תנודה משמעותית בשווקים, אלא רק כאשר הזמן יהיה בשל.

בשמיעה או בקריאה ראשונה הדברים בלתי נתפסים. הבנת המושג של רמות תמיכה או התנגדות קל הרבה יותר, משום הוויזואליות שבעניין. איתור נקודת תמיכה או התנגדות, מצריכה שימוש בעיניים, מבט בגרף. אפשר לחוש ואפשר לראות. ניתוח מרכיב הזמן, דורש כישורים והבנה מסוג שונה לחלוטין. חלונות זמן משמשים בסיס לתמיכה ולהתנגדות, כשם שמספרים ומחירים עושים כן. לכן, ראש פתוח במקרה הנוכחי הוא כורח.

גאן אף לקח את אופי שיטת ניתוח טכני שלו כמה צעדים רחוק יותר, כאשר החל לעסוק בתנועות פלנטאריות והשפעתן על תנודות השוק. הגם שניתוח מסוג זה עשוי להישמע מיסטי למדי, הרי שהתוצאות שהראה גאן העמידו אותו ברמה אחת מעל לכולם. היות ובכתבה מסוג זה, לנוכח היעדר מקום, קשה יהיה לפרוס את מלוא היריעה, בחרתי להסתפק במספר דוגמאות פשוטות לחישוב יעדי זמן. כהערת אזהרה מקדימה, אומר שמי שאינו מכיר את הדינאמיקה של הזמן, את הדרך לחשב, להצליב מידע ולהשתמש כפרמטר זה במשקל הנכון שלו, מן הראוי שלא יסב לעצמו נזק מיותר וישאיר את הדברים ברמה התיאורטית בלבד ולא יעשה בהם שימוש פעיל לצורכי ניתוח שווקים.

ימי הולדת

גאן טען שימי הולדת, מהווים, כמעט תמיד, ימי יעד מעניינים. הכוונה אינה ליום הולדת שלך או של בני משפחתך, אלא לימי הולדת של נקודות מפנה משמעותיות בשוק בעבר. כדי לסדר טבלה תקנית, הציע גאן לרשום בצורה מסודרת את תאריכי נקודות המפנה העיקריות בשווקים בשנים עברו, כאשר הרישום יכול להגיע לנקודות בעבר הרחוק, של עשר שנים ויותר. הטכניקה פשוטה. הצלבה של מספר "ימי הולדת", המתכנסים לתאריכי יעד קרובים, עשויה להעיד על קיומו של חלון זמן בו צפוי מפנה.

השנה כמחזור

גאן יצא מנקודת הנחה שהשנה הקלנדארית מהווה את מחזור הזמן החשוב ביותר. חלוקה תת שנתית יוצרת פלחים של 45 ימים קלנדאריים כאשר כפולות שלהם עשויות להעיד על מפנה או על חלון זמן העשוי להיות משמעותי. למשל, אחת מהטכניקות של גאן גרסה שמהלך רציף בשוק/מניה/סחורה/מטבע, יטה להסתיים בתקופה שבין 42-45 ימים קלנדאריים ולכל היותר עשוי להימשך עד 52 יום. הידיעה הזאת, שהיא בסיסית ביותר בתורתו של גאן, מסייעת למשקיע לתכנן טוב יותר את נקודות הכניסה והיציאה.

איזון וחוסר איזון

גאן טען שכאשר השוק מגמתי, תיקונים טכניים נוטים לייצר זהות הן במחיר והן בזמן. נניח שוק עולה כאשר התיקון הטכני הראשון מסיג לאחור 10 נקודות וארבעה ימי מסחר. גאן מניח שגם התיקון הבא, יהיה זהה באופיו. אם אכן כך יהיה, תגדל ההסתברות לעסקה מוצלחת על רקע גל עליות נוסף. ברגע בו נותר תיקון הגדול משמעותית מ-10 נקודות או מארבעה ימי מסחר, מופר האיזון המגמתי וגדלה הסבירות להיפוך מגמה. עוד על גאן ותורתו, בכתבות נפרדות.


אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תוכנת ניתוח טכני היא כלי חובה לכל סוחר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב