דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 עצות מעשיות לעסק המתחיל 

מאת    [ 12/01/2011 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 2732 פעמים ]

 

10 עצות מעשיות - לעסק המתחיל

1.      כדאי מאד להתנסות בתחום כשכיר תקופה מסוימת ,בכדי להכיר היטב את כל הקשיים וההזדמנויות,לדוגמה מי שמתעניין בבית קפה , או מסעדה , חשוב מאד להתנסות בתחום, כנ"ל סוכן ביטוח, מתווך וכדומה.

פגשתי עסקים רבים שהוקמו ע"י פנסיונרים של צה"ל, או משטרה ,ללא כל ניסיון בתחום אלא בכדי למצוא תעסוקה , רובם סגרו את העסק ולצערם חיסלו את רוב המענק/פנסיה.השיטה הטובה ביותר היא המודל היקי : ללמוד היטב כל מרכיב בעסק , לשפר ולהגיע למצוינות,מהיום הראשון להיות ממוקד וחסכן גם בימים שיש שפע להמשיך להיות כזה.דוגמה : בצפון הארץ לפני כ 10 שנים חנות שעסקה במכירת חומרי בניין  נאלצה לשנות כוון עקב פתיחת רשתות "קנה ובנה" , הבעלים בחן את האפשרויות והחליט לפתוח בחלק מהחנות דוכן פלאפל (ניצול מיקום  בסמיכות מוסדות חינוך )עפ"י המודל היקי , גם בתחום שנראה לכאורה פשוט צריך ללמוד היטיב את המרכיבים של העסק ואכן לאחר בחינה מעמיקה של הנושא  וניסיונות רבים שכללו בחירת פיתה מיוחדת , טחינה גולמית הטובה ביותר, מתכון לפלאפל מנצח ותכנון תוכנית הפעלה , נפתח העסק.העסק משגשג והקופה לא מפסיקה לצלצל.

2.      לבחור תחום שנוכל להביא לידי ביטוי את היכולות שלנו, רצוי תחום שקרוב לליבנו , בדרך כלל למי שיש מוטיבציה גבוה ,כישורי ניהול , התמדה, עקשנות, וגם קצת מזל (לא מזיק) , כמעט בכל תחום סביר שיבחר הוא יצליח , למעט תחומים שרופים כגון "ספרית וידאו" וכד'

3.      מיקום, יש נושאים שמיקום העסק הוא קריטי ויש נושאים שבכלל לא, מסעדות ובתי קפה הם פונקציה של תנועה באזור וחשיפה של העסק, כמובן חניה. עסקים שמתמחים במשלוחים בעיקר יכולים לנתב את עצמם למקום זול יותר רצוי עם נגישות נוחה ללקוחות בסביבה.
מחיר השכירות לא חשוב, יותר חשוב מה תהיה ההכנסה במיקום שנבחר והאם זה מוצדק

4.      בחירת רו"ח ועו"ד - חשוב מאד כבר בשלבים הראשוניים לא לחסוך ולהיעזר בטובים, בהמשך נחסוך מאיתנו כאב ראש לא קטן.

5.      הכנת תוכנית עסקית : זו מפת הדרכים של העסק , חשוב מאד להיות מצואתיים ולא לפנטז על מספרים בלתי סבירים, ככול שנשקיע מאמץ רב באיסוף נתוני אמת , נחסוך מעצמנו אכזבות בהמשך , התוכנית העסקית משרתת אותנו להבין טוב יותר את העסק בכל ההיבטים, לבחון את כדאיות הקמת העסק וכן את ההון הדרוש ,להציג בפני המשקיעים, הבנק וכ'.

6.      מימון עצמי לפחות 50% מהמימון הנדרש. הבנקים נותנים מטריה רק ביום שמש זה לא פתגם זה אמת ככול שנגייס יותר מימון ממקורות משפחתיים כך ייטב לנו. רצוי מאד שאת האנרגיה נשקיע בשיווק, ניהולו  ולא בריצות מטורפות לבנק.

7.      עובדים : המשאב החשוב ביותר בכל עסק והיקר ביותר, ההצלחה והכישלון של העסק תלוי מאד בבחירה נכונה של העובדים, רצוי לבצע סינון רציני לראיין מספר רב של עובדים עד מציאת אותם אלו שעונים על הקרטריוניים , ככול שנשקיע יותר במיון ובסינון נחסוך מעצמנו אכזבות, תחלופה והפסדים כספיים.

8.      רכש : השוואת מחירים זה א-ב , שופינג בין ספקים ופיצול קניות לפי הזול ביותר, ההבדלים הם עצומים לבחון תמיד לפי יחידות משקל אחידה את העלות ולנתח אחת ל..  , לנצל מבצעים ישנם מבצעים שבהם ניתן להוזיל את המחיר עד 50% ,  לנסות לבצע רכישות גדולות במחירים מוזלים ולמשוך מהספק במנות קטנות

. נושא הסעדה לנצל עונתיות ולהשתמש בירקות העונה , פירות העונה וכ' .

9.      תזרים מזומנים : לבנות תזרים  מזומנים  שמרני "כן להיות סקפטיים, לפחות בשלבים הראשונים
ניהול תזרים מזומנים ברזולוציה גבוה , תחסוך צרות רבות.

10. שווק : הנושא החשוב ביותר של העסק בלי קונים נסגור את העסק, היום נושא השיווק לעסקים קטנים קיבל תפנית רצינית , גם בתקציבים קטנים באמצעות הרשת ניתן לעשות עבודה טובה כמו של הגדולים.

ישנם מס' כלים חינמיים כגון  שגוגל סיטס, אתר של העסק ניתן בחינם) , פיסבוק מצוין , בלוגים, גוגל דוקס  וכ', בנוסף לכל תחום יש לבחון את הכלים המתאימים לפי פרמטרים כגון עלות גיוס לקוח, עלות פגישה, עלות מכירה וכ'

 

/

 

הכותב בעלים של : תובנות יעוץ עסקי 
יועץ בפרויקט חונכות עסקית של משרד התעשייה מסחר ותעסוקה, משנת 1998 
מומחה לייעוץ לעסקים קטנים , במהלך השנים ליוויתי מאות עסקים בתחומים שונים.


052-5654671
http://www.facebook.com/pages/twbnwt-ywz-sqy/174820839206425?ref=ts



http://tovanota.blogspot.com





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב