דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לכתיבת מצגת 

מאת    [ 12/01/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 3429 פעמים ]

מצגות

מצגות יכולות להיות דרך מהנה ויעילה להעברת מידע, בין אם מדובר במידע רציני במהלך פגישת עסקים ובין אם מדובר בהרצאה קלילה לשעות הפנאי אשר משלבת הומור יחד עם תמונות משעשעות ואיורים מצחיקים.

העברת מצגות היא שיטה נוחה וקלה לביצוע, יחד עם זאת מעט הבנה וקצת ידע מקצועי יכולים להפוך מצגת רגילה למצגת מקצועית למראה שתשאיר את החותם שלה על כל מי שיצפה בה. ראשית כל, אם משתמשים בתמונות אשר צולמו באמצעות מצלמה דיגיטלית, לפני שמשבצים אותן במצגות בדרך כלל מומלץ לערוך בהן התאמות שונות כגון הגברת הבהירות והניגוד במעט. בנוסף על כך, אם הדבר אפשרי רצוי להפוך את התמונות לחדות מעט יותר מהרגיל.

מה אפשר לעשות כדי להפוך את המצגת לאיכותית יותר?

לאחר שהתמונות הוכנו ונערכו מעט לקראת השיבוץ שלהן במצגת, הדבר החשוב הבא שיש לקחת בחשבון הוא הסדר שבו התמונות ישובצו ויוצגו בפני קהל הצופים. הטיפ הטוב ביותר שאפשר לתת לאדם שצריך לקבוע את סדר הופעת התמונות במצגת הוא לנסות לספר סיפור באמצעות התמונות. הכוונה בכך היא שמומלץ – אם כי שבחלק מן המקרים אין זה הכרח – שהתמונות יוצגו ברצף הגיוני כלשהו. למשל, אם מדובר במצגת אשר כוללת תמונות מטיול על הר, מובן מאליו שכדאי לכלול את התמונות שצולמו למרגלות ההר לפני התמונות שצולמו על פסגת ההר וכיוצא בזה.

טיפ נוסף אשר יכול להפוך את המראה של המצגת למקצועי ואיכותי יותר, הוא להציג תמונות בהן רואים סצנות רגילות בצורה דרמטית. את האפקט הזה ניתן להשיג על ידי צילום הדרגתי אשר מציג התפתחות מסוימת, למשל כמו בצילום של חדר מלא באנשים: תחילה יש להציג את החדר מצדו האחד ואט אט לכסות את כל חלל החדר באמצעות תמונות מזוויות שונות.

בנוסף על כך, מומלץ לשנות את משך הזמן שבו מוצגת כל תמונה, כך שלא כל אחת מהתמונות תוצג במשך שתי שניות או חמש שניות. לעומת זאת, כדאי להעניק לתמונות המעניינות מעט יותר זמן מסך לעומת התמונות שנכנסו למצגת אך אשר משאירות פחות רושם. אחד מהגורמים שיכולים לסייע בקבלת החלטה לגבי משך הזמן שבו צריך להשאיר את התמונה הוא מספר האנשים אשר מופיעים בתמונה. זה עובד לפי חוק פשוט: אם מדובר בתמונה של אדם אחד, יש להציג אותה למשך זמן קצר. לעומת זאת, אם מדובר בתמונה בה רואים אנשים רבים יש להעניק לה זמן מסך ממושך יותר, על מנת שיהיה ניתן לסקור לעומק את כל אחד מן הפרצופים בתמונה.

לסיכומו של דבר, ניתן לומר שמצגות צריכות בראש ובראשונה לשבות את תשומת לבם של האנשים אשר צופים בהן. אם מדובר במצגות בעלות מסר, אז כמובן שהדבר החשוב ביותר לאחר השגת תשומת הלב הוא להעביר את המסר בצורה יעילה ומובנת. דבר אחרון, אך חשוב לא פחות, או שהמצגת תהיה מהנה ונעימה לצפייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב