דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה לכלבים - איך מתחילים ? 

מאת    [ 11/01/2011 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 2814 פעמים ]

קיימות עשרות אופציות לסוגי המזון לכלבים, ולכן הבחירה בסוג אחד שמתאים לכלב שלך יכולה להיות תהליך ארוך ולעיתים אף מתיש . הדעות לגבי תזונה כלבית משתנות בין וטרינרים, מגדלים, מאמנים ובעלי כלבים אחרים. השורה התחתונה: המומחים לא תמיד מסכימים על סוג אחד שמיטיב עם  הכלב, כי אין רק תשובה אחת.

בסופו של דבר, אתה זה שצריך להחליט מה המזון המתאים ביותר לכלב שלך. קיימים  שפע של מחקרים בנושא ברשת ומומלץ לעשות מחקר קטן משל עצמך כדי  שתוכל לקבל החלטה מושכלת. הנה כמה דברים לעשות לפני שאתה בוחר.

לקבל השכלה כללית על  תזונה לכלבים:


יש המון מידע על אוכל לכלבים שזמין ברשת. הייה זהיר - לא כל המידע שתמצא יהיה אמין. הווטרינר שלך הוא אחד המקורות הטובים ביותר שלך בנושא.  אם עדיין יש לך שאלות, מומלץ לבקש הפניה מתזונאי מוסמך.

באופן כללי, סוגי  מזון לכלבים מתחלקים לקטגוריות הבאות:


    * דיאטות הוליסטית על בסיס מזון טבעי
    * מרשם דיאטות מווטרינר
    * מוצרי פרימיום שמשווקים בחנויות
    *  מזון כלבים גנרי שמחקה מוצרי פרימיום
    * אוכל לכלבים תוצרת בית 


מזון  מסחרי קיים  בדרך כלל בצורה של אוכל יבש או רטוב. יש להחליט איזה קטגוריה המתאימה ביותר לכלב שלך, ואז להתחיל לחקור חברות המזון. גם כאן ההמלצה היא לבדוק ברשת על סוגי המזון לכלבים הקיימים.

 קרא את תוויות היצרן על האריזה :


רוב מוצרי האוכל לכלבים מגיעים עם תו תקן אמריקאי/אירופאי או מקומי אשר מציינים עמידה  בסטנדרטים מסוימים של איכות המרכיבים התזונתיים.. מידע זה ייתן לך מושג לגבי התוכן של מזון, אבל צריך להיזהר – התווית  יכולה להטעות. רק בגלל שהאוכל עומד בדרישות   מסוימות לא אומר כי הוא המזון הטוב ביותר עבור הכלב שלך. חפשו חברות מזון שעל התווית שלהם יש תווי תקן מעבר למקובל ושמשתמשים  במרכיבים באיכות גבוהה אם זה אפשרי. הימנעו ממזונות המכילים חומרים משמרים כימיים תופסי נפח כמו תירס, חיטה, סויה.

 

 


התייעצו עם אחרים  על מזון כלבים :


ברגע שיש לך מושג כללי ועשית מחקר ראשוני שבו "החלטת " על קטגוריית המזון הרצויה כדאי לשאול אחרים על דעתם על המותגים או מתכונים ספציפיים. הווטרינר שלך  הוא מקום מצוין להתחיל. אתה יכול גם לדבר עם מגדלי כלבים, מאמני כלבים ולבדוק  דעות נוספות. חנות לחיות מחמד המקומית שלך יכולה גם להיות לעזר, במיוחד אם היא קטנה יותר, חנות עצמאית שמוכרת מוצרי פרימיום איכותיים. אנשי מקצוע יכולים לתת לך המלצות אך יש לזכור כי לא כל המומחים מסכימים כשמדובר באוכל לכלבים וכדאי  להיות מוכנים לקבל עצות סותרות. כנ"ל לגבי התייעצות עם בעלי חיות מחמד אחרים. זכור כי כלבים שונים מגיבים באופן שונה לאותו  סוג מזון .השתמש במידע שאתה מקבל כדי לעשות הצלבות  ולצמצם או למקד את האפשרויות שלך, אך יש לזכור כי הדעות אינן אחידות.


איך להאכיל את הכלב שלך :

הצעה הנבונה ביותר תהיה אולי להביא בפעם הראשונה כמה סוגי מזון לכלב שלך ולראות לאיזה סוג הוא מגיע עם התיאבון הגדול ביותר .
ברגע שיש לך החלטה, רצוי בהדרגה לשנות את הדיאטה של הכלב שלכם, להוסיף מעט מזון נוסף חדש על האוכל הישן בכל יום במשך  כמה ימים.  התרגלות לדיאטה מסוימת עשויה לקחת פרק זמן של  3-4 שבועות לפני שניתן לראות  שינויים במראה הכללי של הכלב שלך. עם זאת, אם הכלב שלכם מפתח סימני מחלה, גשו לראות הווטרינר שלכם - ייתכן שיהיה צורך לשנות את הדיאטה שוב

לסיכום :

הכלב שלך זקוק לתזונה מאוזנת שתכיל גם מזון יבש וגם מזון שימורים  ותתאים לסוג שלו ולגיל שלו.

מומלץ להתייעץ עם בעלי כלבים מסוג דומה ובעיקר עם סמכות מקצועית כמו ווטרינר .

מוצרי פרימיום המכילים פרוטאין ואנזימים הם בד"כ המומלצים גם אם יקרים יותר מהמוצרים הגנריים אך לאורך זמן תגדל כלב בריא שפחות נזקק לטיפולים רפואיים ובטווח הרחוק הדבר יביא לך לחיסכון של זמן , כסף ובעיקר הנאה מחיית המחמד שלך.

שי שבו אתר כיף לחיות הוד השרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב