דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים - האם להשקיע בשתי שפות? 

מאת    [ 11/01/2011 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 1917 פעמים ]

את המאמר הבא אני כותב מניסיוני ומניסיון עמיתים למקצוע בו אנו עוסקים, בניית אתרים, בעקבות דרישת לקוחות נפוצה לבנות לעצמם גרסה נוספת לאתר – במרבית המקרים באנגלית. אין לראות במאמר זה תורה מסיני ויש לקחת אותו בעירבון מוגבל ולהתאימו לצרכים האישיים שלכם. עם זאת, רצוי להתייחס אליו ברצינות וכובד ראש משום שזה יוכל לחסוך לכם כסף רב.

אתחיל מהמסקנה הסופית: במרבית המקרים אין צורך בבניית אתר במספר שפות. הבנייה מתבררת לאחר תקופת זמן כבזבוז זמן וממון והלקוח מצטער על בחירתו השגויה.

מרבית בוני האתרים לא מייעצים ללקוחות כיצד לפעול ופועלים בראש ובראשונה מתוך רצון להרוויח כמה שיותר. לכן, כאשר מבקשים מהם גרסה נוספת של האתר הם עושים זאת ללא בעיה וכמובן בתשלום נוסף, גבוה במרבית המקרים... לכן לא רצוי להסתמך על חברות בניית אתרים בנקודה זו ולהכיר את היתרונות והחסרונות של הנושא עד כמה שניתן.

 

אין ויכוח על כך שאתר בשפה האנגלית יכול רק להועיל אם בנוי נכון ומעודכן בתכיפות כמו אחיו העברי. אם יש לכם כסף, זמן וכוח להשקיע לכו על זה – לא תצטערו. אבל, משום שרובנו לא זכינו בממון אינסוף וזמן פנוי רב כדאי לחשוב פעמיים לפני שמשקיעים. בניית אתרים, ככל שנעשית מורכבת יותר, מכילה יותר גרסאות ואפשרויות דורשת חשיבה ואנרגיה רבה יותר.

הצעד הראשון בקבלת החלטה נכונה יהיה מיקוד קהל היעד של אתר האינטרנט שלכם. הכוונה בכך היא לדעת מי ומהיכן נכנס לאתר שלכם: המיקוד החשוב ביותר יהיה ברמת המדינה ובשפה המדוברת בה, לאחר מכן נדרש מיקוד פרטני יותר, לקהילות השונות בתוך המדינה ולשפה המדוברת שלהם. דוגמא מצוינת לכך תהיה דווקא במדינתנו הקטנה: מרבית האוכלוסייה דוברת עברית אך ישנם לא מעט רוסים, עברית, אתיופים ועוד. המיקוד חשוב ואין לזלזל בו!

 

לאחר שמיקדתם והחלטתם למי מיועד האתר שלכם ומי נכנס אליו בפועל תוכלו לבדוק האם בניית אתרים בשתי גרסאות או יותר מתאימה למקרה הפרטי שלכם. במידה והגעתם למסקנה שמרבית קהל היעד שלכם דובר את אותה השפה אין טעם להשקיע. באם וזה לא המצב וחצי מהקהל שלכם דובר שפה נוספת תצטרכו להחליט באיזו דרך ללכת: האם לבנות אתר נוסף בשפה השנייה או לתת את האופציה להחליף שפות בתוך האתר עצמו. מה ההבדל? ובכן, בניית אתר נוסף מצריכה עבודה כפולה – לכל אתר חיים משלו, כל אחד מהאתרים דורש התייחסות מיוחדת ועדכונים נפרדים לחלוטין. זוהי למעשה האופציה הטובה ביותר על מנת ליצור מיקוד אופטימאלי לכל אחת מהאוכלוסיות המבקרות באתר אך הבעייתית ביותר מבחינה כלכלית ומבחינת כמות ההשקעה במונחי זמן ואנרגיה. בחירה באפשרות זו טובה בדרך כלל לאותן חברות המוכרות מוצרים הן בארץ והן בחו"ל ורוצות לפנות לכל מדינה בדרך במתאימה לה, בעיצוב שונה, גופנים שונים ועוד.

האופציה להחליף שפות בתוך האתר עצמו היא עולם שונה לחלוטין: בניית אתרים זו דורשת פחות עבודה ופחות השקעה מצד בעל האתר. בכל רגע נתון יוכל הגולש באתר להחליט באיזו שפה לצפות. החיסרון העיקרי בבחירה זו הוא שלא ניתן לייחס עיצוב או תכנים ספציפיים לכל גרסה.

קיימות אפשרויות ביניים אשר משלבות את יתרונות שני העולמות הנ"ל ומאפשרות עדכון פשוט, גמישות ועבודת בנייה מעטה יחסית. ניתן לבנות אתרים אשר נותנים את האופציה להחליף בכל רגע נתון בין שפות שונות ובמקביל מוסיפות או מורידות אלמנטים קבועים מראש. בצורה זו ניתן להגביל את רמת הפרטנות וליצור איזון כלכלי-עיצובי-פרטני המתאים לדרישות לקוח.

אורי ויסמן
www.luminalweb.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב