דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוגים לגיל הרך 

מאת    [ 11/01/2011 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 3020 פעמים ]

חוגי העשרה לגיל הרך

במאמר זה נתייחס למגוון החוגים לגיל הרך ולמחיריהם המשתנים בשוק, אך ראשית חשוב להבין כי בתחום החוגים לגיל הרך ישנם מספר עולמות שונים, נתייחס כאן לשניים מהם. הראשון - חוגים במהלך שעות הגן, בדרך כלל בבחירת הגננת. השני - חוגים בשעות אחר הצהריים אשר אליהם הולכים הילדים עם הוריהם. המגוון והמחירים משתנים בהתאם לסוג החוגים המדובר.

כאשר מדובר בשעות אחר הצהריים המגוון לילדי הגיל הרך הוא עצום. החל משעת משחק בג'מבורי דרך חוגי טבע ושחייה ועד חוגי ציור אנגלית ומוזיקה. קשת החוגים המוצעים במקרה זה אינו מסונן על ידי איש למעשה ומשאיר מקום לכל אדם החושב שיש בידו חוג העשוי לתרום לילדים להציע את מרכולתו, לעיתים קרובות ללא פיקוח. כמו מגוון החוגים כך גם מגוון המחירים, ניתן למצוא חוגים אשר התשלום עליהם הינו חד פעמי וכאלה אשר התשלום עליהם הוא חודשי. יש חוגים אשר יתומחרו נמוך עד כדי 30 ש"ח למפגש חד פעמי או אף 100 ש"ח לחודש ויש כאלו שיכולים להגיע גם עד כ400 ו-500 ש"ח בחודש.

בתחום החוגים של שעות אחר הצהריים כדאי לשאול מספר שאלות לפני שמפקידים את הילד אצל המפעיל. הראשונה והחשובה ביותר היא מיהו המפעיל, מהי הכשרתו ומה ניסיונו? במידה ומחיר החוג נמוך כדאי לשאול את עצמנו איך יתכן שהמחיר נמוך כל כך? האם ישנה התפשרות על איכות ההדרכה? החומרים? הבטיחות? גם במידה והמחיר גבוה כדאי לתהות מדוע ולהשוות לחוגים אחרים בתחום. לפעמים המחיר הגבוה נובע מטעמים אובייקטיבים כגון עלות חומרים גבוהה או תחום תוכן הדורש מדריכים איכותיים במיוחד. לפעמים אין שום הצדקה למחיר הגבוה וחבל לשלמו.

שונה כיום מלילה הוא תחום החוגים לגנים. בתחום זה, אשר לקוחותיו הם אותם הילדים בדיוק, המגוון כיום רחב הרבה פחות. הסיבה העיקרית לעניין הינה משרד החינוך אשר תומך כיום באופן גורף בחוגים משני סוגים בלבד - ריתמוסיקה ומוסיקה. במקרים חריגים יאשר משרד החינוך בגן אשר תחת פיקוחו חוג מסוג אחר. מאחר ומשרד החינוך מהווה חלק גדול משוק הגנים מרבית חברות החוגים שפועלות בתחום החוגים לגנים עוסקות בהדרכת תנועה כזו או אחרת, מוסיקה או דרמה. החוגים האחרים שפועלים בגני ילדים מופעלים בדרך כלל ע"י יחידים אשר יכולים לתת שירות למספר גנים מוגבל. חוגים כאלו יכולים להיות - טבע ובע"ח, בישול, גינון ואף מדע.

בתוך מציאות זו מובילה חברת "קטנטנים" מגמה שונה המציעה לגנים תוכניות שונות מהמקובל כיום בשוק. החוגים מבוססים על ההבנה כי חשובה יותר התפיסה החינוכית מאשר התוכן או במילים אחרות שימת דגש על הכישורים שרוכש הילד במהלך החוג במקום על תחום התוכן. מתוך ההבנה הזו מציעה חברת "קטנטנים" חוגים שונים אשר ביניהם תוכנית "חכם בגן" המבוססת על תיאוריית האינטיליגנציות המרובות של גארדר, המביאה לילדים שיעורים בעלי תוכן משתנה בהתאם לאינטיליגנציה המודגשת באותו שיעור ותוכנית "איך עושים?" השמה דגש על לימוד כישורי חיים בתחומי שונים. ניתן לקרוא יותר לעומק על התוכנית באתר החברה.

גם בתחום החוגים אשר מתקיימים בשעות הגן המחירים מגוונים מאוד וגם כאן ניתן למצוא חוגים חודשיים וחד פעמיים (נקראים בטרמינולוגיה המקצועית הפעלות). הפעלות חד פעמיות לרוב יעלו יותר מחוג חודשי ויכולות להיות מתומחרות בין 200 ש"ח ועד 2000 ש"ח ויותר. חוגים חודשיים מתומחרים לרוב לפי עלת מפגש ויכולים לנוע בין 100 ש"ח למפגש ולהגיע עד 500 ש"ח למפגש.

גם כאן, לפני שנבחר פעילות כדאי לשאול את עצמנו מספר שאלות. ושוב הראשונה והחשובה ביותר היא כמובן מי המפעיל? מאחר ומדובר בפעילות אשר מתרחש בתוך הגן השאלה השניה בחשיבותה היא - מה מרוויחים הילדים מהפעילות? חשוב לזכור שפעילויות זולות יתכן ויסתדרו טוב בתקציב שלנו אך עשויות להותיר את הילדים אחרי שנת פעילות ללא ערכים משמעותיים. כמו כן, במקרים בהם המחיר נמוך באופן חשוד כדאי לשים לב שאינכם מתפשרים על דבר מה בעל ערך כגון איכות ההדרכה, הבטיחות או איכות השירות. כמו בחוגים בשעות אחר הצהריים גם כאן כדאי לבדוק שוב לפני שמשלמים מחירים גבוהים ולהבין האם הינכם באמת מקבלים את התמורה בה אתם חפצים בהתאם למחיר.

בכל תחום שנבחר ובכל חוג שנשקול חשוב לזכור, הלקוח האמיתי אינו ההורה וגם לא הגננת. הלקוח האמיתי הוא הילד וחשוב לוודא כי הוא מתעניין, מרוצה ובטוח בפעילות בה בחרנו עבורו. בסופו של דבר - זה הכל בשבילו.

 

עמרי אימבר, בעל ניסיון של כ-15 שנים בתחום החינוך לגיל הרך והיסודי. בעליה של חברת "קטנטנים תוכניות העשרה".


קטנטנים - http://www.ktantanim.org.il/


מייל - omri@ktantanim.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב