דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על החיים שאחרי המוות 

מאת    [ 10/07/2007 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 4914 פעמים ]

האמונות שלנו בקשר למוות הן שמפחידות אותנו עד מוות", ביירון קייט, על בריאות, מחלה ומוות

בואו נתחיל בהבהרה, שעם המוות לא ניתן להתמודד.
זהו עיסוקם של המדע והרפואה מזה אלפי שנים אך הצלחתם חלקית ובכל מקרה, זמנית. כל מי שנולד, סופו למות. איכשהו, מתישהו. זאת העובדה הכי ודאית על החיים. כל אהבה שלא הסתיימה בפרידה, תסתיים במוות. כל מערכת יחסים בעצם התהוותה, כבר טומנת בחובה את צער הפרידה. כולם ילכו לעולמם ואיש לא ידע מראש מי יהיה הראשון ומתי ואיך זה יקרה. איננו רוצים להתמודד עם המוות, כי לא ניתן.

את המוות אנחנו רוצים ללמוד לקבל. אחרי שהוא התרחש, אדם שאהבנו נעלם לתמיד והשאיר בידנו רק גוף חסר משמעות, לקבור באדמה ולשים מעליו מצבה ועליה רמז למי שהיה ולמה שחשנו כלפיו. הוא נעלם ויחד עמו נגנזו לעולם אינספור פרטים שעם מותו, הפכו לסודות. מרביתם היו בעבר סתם עובדות פשוטות מחיי היומיום: סידורים שהוא היה אחראי להם במשפחה, מקומות, מספרים, חשבונות אנשים, המון שאלות שרצינו לשאול ולא הספקנו. אינספור סודות.

ואילו אנחנו נשארנו עם הזיכרונות. עם כל הזיכרונות: גם הנעימים, גם המרים. עם החוויה שרוצים לשתף, עם העצה שרגילים לקבל, עם המקום שבקרנו בו יחד ועכשיו לבד, עם האירועים שחסרונו בהם מאפיל על הריגוש שהם מציעים, עם המטלות ועם הקשיים שתמיד התגברנו עליהם יחד, עם הכעס, עם החרטה, עם רגשות האשמה, עם הגעגועים, עם כל מה שרצינו לומר ודחינו ועם התחושה הבלתי ניתנת לתפישה של מוחלטות: זהו. איננו ולא ישוב לעולם.

תהליך האימון ל"קבלת המוות" נועד לאותם אנשים שאבדו אדם אהוב ומחפשים את הדרך לבנות לעצמם ולמשפחתם חיים מאושרים ושמחים המכילים גם את הבכי והגעגוע ואינם סותרים אותם.
בשיחות האימון הם יתבוננו במציאות שלהם, בחיים אותם חיו עד לאובדן ובחיים שיש להם עכשיו ויבהירו לעצמם את האמונות ואת הערכים שלהם. המאמן יהיה שותף לתהליך ההתבוננות. יחד תגלו את הנוכחות של האדם האהוב בחייכם, ללא קשר לעובדה שנפטר. המאמן ינחה את התהליך ברגישות, בעדינות ובדיסקרטיות ומתוך מחוייבות להקשבה חסרת שיפוט או ביקורת. שיחות האימון תהיינה עבור המתאמן הפינה הפרטית המיוחדת עבורו בה הוא יוכל לעצור את המרוץ, לנוח מהמסכות ומהעמדת הפנים ולהיות המעצב של השלב הבא בחייו.

בתהליך האימון תלמדו לקבל באהבה את המחשבה שגם אחרי הפרידה מחכים לכם חיים נפלאים.
מאמנת אישית ומאמנת צוותים. בעלת ניסיון ייחודי בהובלת גישות חדשות בתחום החינוך ובניהול קהילה בקיבוצים. מילדותי למדתי שמה שקובע הינו ההקשר שאנחנו נותנים לאירועים ומה אנחנו בוחרים להפיק מהם ולא הנסיבות, שלרוב הן אינן בשליטה שלנו. עם האמונה הזאת חייתי, עם האמונה הזאת גידלתי את שלושת בני, עם הגישה הזאת אני חיה באושר גם לאחר שאישי האהוב הלך לעולמו והיא המשמשת לי בסיס לעבודת האימון.
במהלך האימון תחווה הנאה, שמחה, קלילות, ישירות, הוקרה, עניין, שותפות, כבוד רב לך ולנושאים העולים במהלך האימון ...וגם דמעות תתקבלנה באהבה. אני חברה ב"דרך השפע" ובאתר שלנו ניתן לקרוא בהרחבה עלי, על עבודתי כמאמנת ועל עמיתי בחברה. www.shefa.be



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב