דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היה כעלה על פני האגם, רוגע, נצחי ובוטח 

מאת    [ 10/07/2007 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2653 פעמים ]

חופש, שליטה,

"היה כעלה
על פי אגם.
רוגע, נצחי ובוטח"
קלפי הטאו של עומר פלג

לפני מספר שבועות הזדמנה לידי קופסת קלפי טאו. כבר פגשתי אותם, כאשר ענת, חברתי, פרסה אותם בפני הקבוצה בסיומו של קורס המאמנים. זו הייתה עבורי תקופה מאוד מרגשת. האיש שלי היה חולה מאוד. כל חיי באותה תקופה סבבו סביב הסיעוד והתמיכה בו, עד שהלך לעולמו. בצידו האחד של הקלף שבחרתי הופיעה המילה "סבלנות" ובצידו השני נאמר: "אין טוב ממתינות. קדם בגבורה את הצרה, והמתן שגם היא תעבור". אהבתי את הקלפים ואת העיצוב, ואני עדיין שומרת אצלי את הקלף שעלה אותו יום בידי.
הפעם, היה זה עומר פלג, יוצר הקלפים, שפרס אותם בפני הקבוצה. שוב בחרתי קלף שהיה קשור באופן ברור לסיטואציה בה הייתי באותה עת. המפגש היה של קבוצה בה השתתפתי במשך כמה שבועות כמחליפה של ידידה בשם גל. זו הייתה עבורי פגישת הפרידה, כי גל חזרה מנסיעתה להודו. על הקלף ששלפתי מהערימה היה כתוב: "שחרר שליטתך, רכוב על גל החיים, לווה את התפתחותו, היה גל". הקשר ביני לבין הקלף שבחרתי היה מדויק. פעם שנייה.
החלטתי לרכוש מעומר חבילת קלפים כזאת לעצמי. מאז, לפני כל אירוע או פגישה חשובה, בתחילתו של יום ובכל הזדמנות בה אני סקרנית לגלות מה מחכה לי, אני שואלת שאלה ושולפת קלף. המשפט שעל הקלף צובע את הדרך, המחכה לי, בצבע חדש ועמוק ומוסיף לה גוון משעשע
היום ישבתי לכתוב על החופש. כמנהגי החדש, שלפתי קלף שיכוון אותי לקראת הכתיבה. הבחירה אינה מכוונת. אני שולפת את הקלף מבלי לראות אותו. בצידו האחד של כל קלף יש רקע צבעוני המסמל אחת הצ'אקרות. הפעם הקלף היה אדום. זהו צבעה של צ'אקרת הבסיס, המתמקדת בקרקע, יציבות, בסיס, צרכי קיום, הישרדות, תמיכה ללא תנאי, משפחה, מזון, אינסטינקטים. על הרקע הצבעוני מופיעה מילה. הפעם, מתוך החיפוש שלי את החופש עלתה המילה "מנוחה". והמשפט שבצידו השני של הקלף אמר:

"היה כעלה
על פי אגם.
רוגע, נצחי ובוטח"

אז מה הקשר בין החופש לכל זה ולאימון?
זהו החופש להתנסות, החופש להיפתח, החופש לקבל משהו שנאמר וללכת איתו הלאה. החופש לנוח, החופש לוותר על ביקורתיות ועל שיפוטיות, החופש לקבל מה שבא וללמוד ממנו, החופש לוותר על דאגות, החופש ליהנות, להיות סקרן, להרגיש שייך ומחובר וכך גם נצחי ובוטח, כפי שנאמר על הקלף. זוהי האמירה שהחופש שייך לצרכים הבסיסיים ביותר שלנו כאנשים. החופש טמון בתוכנו וכל מה שנדרש הוא להרשות לעצמנו לחוות אותו.
האימון אינו, אלא, הכלי באמצעותו אנחנו מתחברים לחופש הזה ומאפשרים אותו בשפע לעצמנו ולמתאמנים שלנו.
מאמנת אישית ומאמנת צוותים. בעלת ניסיון ייחודי בהובלת גישות חדשות בתחום החינוך ובניהול קהילה בקיבוצים. מילדותי למדתי שמה שקובע הינו ההקשר שאנחנו נותנים לאירועים ומה אנחנו בוחרים להפיק מהם ולא הנסיבות, שלרוב הן אינן בשליטה שלנו. עם האמונה הזאת חייתי, עם האמונה הזאת גידלתי את שלושת בני, והיא המשמשת לי בסיס לעבודת האימון. במהלך האימון תחווה הנאה, שמחה, קלילות, ישירות, הוקרה, עניין, שותפות, כבוד רב לך ולנושאים העולים במהלך האימון ...וגם דמעות תתקבלנה באהבה. אני חברה ב"דרך השפע" ובאתר שלנו ניתן לקרוא בהרחבה עלי, על עבודתי כמאמנת ועל עמיתי בחברה. www.shefa.be



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב