דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקים קטנים , יזמים גדולים , איפה כדאי לך לפרסם ? פייסבוק ? או , גוגל? 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 776   [ נצפה 1986 פעמים ]

ריבוי ערוצי השיווק ברשתות החברתיות מעלה את השאלה: היכן הכי כדאי לי לפרסם? איזה ערוץ שיווק יכול לתת את המענה האופטימלי עבור המוצרים שלי? והאם כדאי להתמקד באפיק או ערוץ שיווקי אחד. השאלות אכן רלוונטיות ואני אנסה לתת את המענה הראשוני עליהן.
באינטרנט יש אפיקים פרסומיים מוצהרים ויש אפיקים שיווקיים ישכולים לשמש כפלטפורמות שיווקית ואף פרסומיות, חשוב לא לבלבל ביניהן שהתדמית שלנו לא תנזק ויתרה מכך שהפרסום ומאמצינו יישאו פרי. תחילה נתאר את האפיקים השיווקיים ואת האפיקים הפרסומיים .

רשתות חברתיות:
פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, דמרקר קפה,לינקדאין לכל רשת חברתית יש את הכללים שלה את הקהל שלה ות אופן ההתנהלות.
יש מדריכים ומומחים רבים לשיווק ברשתות החברתיות ואף אני לומד מהם המון, אך אני רוצה להתייחס לסוגי הכרטיסים שיש בפייסבוק .
הקבוצה, דף האוהדים והכרטיס האישי. הקבוצה- בפייסבוק מותאמת למכנה משותף. תחום תחביב, תחום עסקי , מטרה משותפת ועוד.
להציב חברה, מותג או אישיות מרכזית במרכז הקבוצה היא פחות אפקטיבית. הרעיון בקבוצה של פייסבוק היא יצירת המכנה המשותף ופחות פולחן מותגי. מאוד מפתה לפתוח קבוצה תחת מותג מסויים מאחר וברגע שחבר נרשם לקבוצה כל פעילות בקבוצה מדוורת לתיבת הדואר האישית שלו וכך זה חוסך לנו זמן לשלוח דואר באופן מייגע. כאשר במרכז הקבוצה עומד מותג זה מייגע לקבל הודעה כל פעם וכך יש שיעורי נשירה גבוהים מהקבוצה. לכן הקבוצה היא עניין משותף. לדוגמה, אם אני מוכר מזרוני ים כדאי לאפתח קבוצה בשם "אני אוהב את הים" וכך יגיעו הרבה אנשים שאוהבים את הים . אם אפתח קבוצה "מיזרוני רענן לים" סביר שיגיעו פחות.
דף האוהדים - זהו כרטיס מצויין שיש לו ערך קידומי בגוגל, גוגל סורק את הדף ומגיע לחשיפה על פי מילות מפתח וכך חשוב להיות ממוקד בשם הכרטיס. עם הפיתוחים האחרונים של פייסבוק, דף האוהדים יכול לשמש אותך בתחילת דרכך כמיניסייט, מעיין אתר חינמי שניתן להעלות אליו סרטונים, תמונות , מאמרים(בפייסבוק הם נקראים  פתקים) לכולם ערך קידומי בגוגל ויכול להזרים אליך פניות גם אם מחפשים את מילת החיפוש המובילה במאמר שלך בפתק בפייסבוק. אני ממליץ לפני שרצים לפתוח אתר לראשונה לעבוד עם דף האוהדים של פייסבוק כי הוא נותן לנו אפשרות לבחון את איכות החומרים ואת כמות העניין שאנחנו מצליחים לייצר בקרב חברינו.
הכרטיס האישי - כשמו כן הוא. כרטיס אישי. חוויות תחביבים, סרטונים מטיולים , מוזיקה שאתם אוהבים , בדיחות וכל אלה יתקבלו בברכה. זה המקום שמאפשר לחברים ומי שרוצה להיות חבר שלנו להציץ על האני האמיתי שלנו ללא מסיכות והעמדות פנים.
כן כן גם מי שמועמד לעבודה או למשרה מסויימת סביר להניח שמציצים ראשית בפיסבוק לבחון מי המועמד ביומיום.

מה לא כדאי לעשות בפייסבוק?

הטעות העקרית שעושים בפייסבוק היא התיוג. העלתי פרסום או משהו הדומה לפירסום במטרה להגיע לקהל שאינו נמנה על חברי בכרטיס האישי יש כאלה שמתיגים זרים או חברים וכך הפרסום שלהם מגיע גם לחברים של חברים . אך אבוי, הם כבר לא חברים , הם חסמו ודיווחו על פעולת התיוג ופייבוק נעל לך את הכרטיס לזמן מה.
אל תתייגו יש האומרים שתיוג תמונה על הקיר של חבריכם דומה לכניסה לביתו ותליית תמונה שלכם אצלו בסלון. לא נעים וכן נורא.

איך משיגים חברים בפייסבוק?

ממש כמו בחיים, לא ניגשים לאדם זר ושואלים אותו :רוצה להיות חברה שלי? יש ליצור תחילה מגע ראשוני בלתי תלוי וזה ניתן לעשות בשפע בפייסבוק כל יום כל היום. כנסו לקיר החדשות שלכם,או לקבוצות עם תחומי עניין שאתם אוהבים, תראו סטטוסים לרוב. בחרו את הסטטוס ואו את התגובה של האדם שאתם רוצים להתחבר אליו ותגיבו על דבריו רצוי לסמן LIKE על התגובה שלו, כך תיווצר אינטראקציה ראשונית. לרוב הוא יגיב על התגובה שלכם ותצאו למסע חברות מופלאה ונעימה(לרוב).
אל תשלחו בקשת חברות בלי סיבה, מצאתם מישהו שמצא חן בעיניכם או מעניין לכם לדבר איתוה . שלחו לו הודעה מקדימה: "שלום ראיתי את התגובה שלך , תמונה שלך , מאמר שלך ואהבתי אשמח להיות חבר ואוכל להגיב או לקרוא תכנים נוספים שלך בעתיד" מי יסרב לבקשה כל כך נעימה ומנומסת.

גוגל או פייסבוק איפה כדאי לפרסם?

גם לפייסבוק יש את האפשרות לפרסם ולשלם על פי הקלקה PPC נשאלת השאלה היכן כדאי לפרסם בפייסבוק או בגוגל? על כך אני עונה. אם אתה פונה ללקוחות קמעונאיים , לצרכן הסופי לך על פייסבוק. הוא שם כל היום הפילוח של פייסבוק הוא מדהים , הוא מכיר כל גולש על פי הכרטיס האישי והעדפותיו על פי הקבוצות ודפי האוהדים שרשומים בכרטיס של כל חבר שגולש בפייסבוק.
אם אני רוצה לערוך סדנת יוגה הפרסום בפייסבוק יזרים אלי את כל מי שקשור לנושא היוגה. פייסבוק יפרסם בכל קבוצה שמופיעה המילה יוגה את הסדנה שלי ( תלוי בתקציב שהעמדתי לרשותי) עוד עניין נוסף , הפרסום על בסיס הקלקה זול יותר בפייסבוק.
בגוגל כדאי לפרסם חברות או שירותים לחברות מאחר ויש חברות בהן העובדים בארגון, אינם מורשים לגלוש במהלך העבודה בפייסבוק אך מנועי החיפוש של גוגל זמינים עבורם כל היום.
ההמלצה שלי היא, אם יש אפשרות לשלב את הפרסום בשני האפקים המדהימים המדהימים הללו. התוצאות יהיו נפלאות. 

כלים עסקיים נוספים : www.bizmaster.co.il

בהצלחה

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב