דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם העסק שלך מוכן לחיים כפולים? 

מאת    [ 10/07/2007 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2166 פעמים ]

האם שמעתם על יקום מקביל שיש בו מעל 7 מיליון תושבים. התושבים האלה עושים כמעט כל מה שאנחנו עושים ואפילו יותר. הם יוצרים קשרים חברתיים, הולכים לאירועי תרבות, קונים ומוכרים ואפילו מעופפים. לא, לא מדובר בישראל. מדובר על העולם הווירטואלי סקנד לייף.  סקנד לייף הוא עולם וירטואלי מקוון תלת מימדי שהוקם בשנת 2003 על ידי חברת לינדן. בראשית הדרך הפרוייקט זכה לביקורת קשה  כשהטענה המרכזית היתה שהפרוייקט יהפוך במהרה לנחלתם הבלעדית של מספר גיקים מצומצם. בניגוד מוחלט לצפי של הביקורת  העולם של סקנד לייף זכה בשנתיים האחרונות לפריחה חסרת תקדים.  בכל זמן נתון מסתובבים בסקנד לייף כ-40 אלף "תושבים". בעולם זה משתמשים בכסף מקומי שנקרא לינדן דולר (השער הנוכחי: כל 1 דולר אמריקאי שווה כ-190 לינדן דולר). תושבי סקנד לייף מוצאים מדי יום כ-1.3 מיליון דולר בממוצע על כל מה שעולם יכול להציע: מכוניות, בגדים, מוזיקה, הימורים, פורנו ועוד ועוד. עסקים רבים הבינו כבר את הפוטנציאל העסקי הטמון בסקנד לייף. כיום יש למעלה מ 20 אלף עסקים בסקנד לייף כולל חברות ענק כמו IBM, ריבוק, אדידס, סיסקו , סוני,  נוקיה, טויוטה, ניסאן, סאן, אינטל, האחים וורנר ועוד. מעבר לערך הפרסומי ישנן חברות שהעבירו חלק מן הפעילות ה"אמיתית" שלהן לסקנד לייף. IBM, לדוגמא, משתמשת במתחם שלה בסקנד לייף כדי להכשיר את עובדים שלה ברחבי עולם. אבל לא צריך להסתכל רק על הענקים.  גם ליזמים והעסקים הקטנים סקנד לייף מציעה שלל הזדמנויות. דוגמא לכך הוא  נדל"ן וירטואלי. אנשי צ'אנג, היא מתווכת נדל"ן בסקנד לייף. הלקוחות שלה קונים או שוכרים שטחים, בונים עליהם בתים או עסקים. צ'אנג פשוט קונה משחקנים אחרים אדמות בזול ומוכרת או משכירה אותן ביוקר. כיום היא חולשת על שטחים בשווי כולל של 250,000 דולר אמריקני. אפילו המגזין הכלכלי הנחשב BusinessWeek הקדיש לה כתבת שער שעליו התנוססה הדמות (האוואטר) של צ'אנג. בסקנד לייף אפשר להתפרנס גם מעיצוב של פריטים לדמויות במשחק. מאיה הופנר, למשל, היא מעצבת אופנה בסקנד לייף. היא מעצבת ומוכרת ביגוד, אביזרים, נעליים ושיער לדמויות בסקנד לייף . היא אפילו פתחה חנות משלה בין כתלי המשחק.  אחרי שנתיים במשחק היא פרשה מהעבודה שלה כגרפיקאית כדי להתמסר אך ורק לחנות הווירטואלית.
עוד לא ברור מה התרומה האמיתית של סקנד לייף לעסקים. יתכן שמדובר רק באופנה חולפת. עם זאת חברת המחקרים גרטנר פירסמה באפריל מחקר שקבע שעד שנת 2011 יהיו ל-80% מהגולשים חיים וירטואליים ברשת, כאשר הכוונה היא למשהו דמוי סקנד לייף. האם העסק שלך מוכן לחיים כפולים?

 

הכותב הוא שותף במשרד ביט תקשורת המתמחה ביחסי ציבור לעסקים קטנים ובינוניים:
www.bitt.cc



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב