דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוג תיאטרון בובות 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 304   [ נצפה 2814 פעמים ]

אנשים רבים משחקים בבובות בילדותם, ובבגרותם מתפעלים ממסכות אשר נוצרו במזרח הרחוק, באפריקה או בדרום אמריקה. כל הבובות והמסכות יכולות ליצור עולם חדש ומופלא בתוך תיאטרון הבובות אשר מפיח בהן חיים.

חוג תיאטרון בובות הוא חוג במסגרתו לומדים המשתתפים כיצד לבנות ולהפעיל בובות תיאטרון. בחוג נלמדות טכניקות עיצוב, בנייה והפעלה של בובות תיאטרון אשר עשויות מחומרים שונים. בחוג תיאטרון קהל היעד הינו רחב ביותר וכולל מילדים קטנים ועד מבוגרים. מה שמשתנה הן הטכניקות הנלמדות במסגרת החוג, טכניקת אשר הולכות ומשתכללות עם העלייה בגיל.

מהו תיאטרון בובות?
תיאטרון בובות הוא תיאטרון לכל דבר אשר מציג מחזות והצגות שונות. אומנם בתפיסה תיאטרון בובות מיועד בעיקר לילידים, אולם, יש לא מעט הצגות למוגרים אשר עולות בתיאטרוני בובות. בנוסף, במהלך ההצגה ניתן להתרשם וליהנות גם ממגוון הבובות והיכולות שהן מציגות על הבמה ( בעזרת מפעיליהן כמובן). השימוש בבובות לשם העברת מסרים חברתיים ופולטים מהווה שפה שהתפתחה בעשרים השנים האחרונות ואכן הבובות מהוות ייצוג, דימוי ומטאפורה לחייהם של בני האדם.

אם אתם סבורים כי אין לכם נגיעה לתיאטרון בובות רק חישבו על העדלאידע הגדולה של ירושלים העוברת בפורים. עדלאידע זו היא למעשה קרנבל של בובות תיאטרון הנבנות חודשים מראש. בובות אילו לא נראות ילדותיות או פשוטות ובכדי לבנות אותן יש צורך באנשי מקצוע מנוספים ביותר.

מעבר לבניית הדמות לומדים בחוג תיאטרון בובות גם כיצד לשלוט בבובה שזה עתה יצאה לעולם. את השליטה בבובה עושים באמצעות מריונטה, כפפה, שולחן, מוט, פה וצללית. מכאן, שחוגים תיאטרון בובות מקנה ידע פרקטי בר יישום באשר לדרכי בנייה של הבובה, דרכי העיצוב והאפיון שלה (בובה מלכה תיראה אחרת לגמרי משודד ים ואפילו מפיה) ואופן הפעלתה ובחירת הקול עבורה.

חוג תיאטרון בובות פותח לילדים ולמבוגרים צוהר לעולם של חוויה חזותית, תנועה וצליל ומלמד כיצד להוציא החוצה דמויות פנימיות ולהפיח בהן חיים. החוג מאפשר המשך של יצירה בבית, חשיבה על הדמויות והבובות ועל משחקי התפקידים בניהם, כך שלמעשה החוג אינו מסתיים בחוג...

פורטל קורס הינו אתר אובייקטיבי המאגד בתוכו מגוון רחב של קורסים, לימודי תעודה ולימודי הנדסאים. הקורסים נוגעים בתחומי עניין שונים ומוצעים על ידי המוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר לגולשים לחפש קורסים שמעניינים אותם לפי מוסדות לימוד, איזור גיאוגרפי או תחום עניין וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב