דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת פאולה כמקדמת אורח חיים בריא וכטיפול במצבי קושי 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 2979 פעמים ]

ההכרות עם הצלחת שיטת פאולה כמקדמת אורח חיים בריא והיותה גם שיטה טיפולית המשפרת את תפקוד המערכות הפנימיות, הגב והשלד במצבי חולשה מזמינה הבחנה בין האפשרויות השונות להעזרות בה. תחומי הטיפול ודרכי התרגול הינם רצף הנע ממניעת בעיות, דרך החלשות חלקית ועד להחלשות מלאה. חשוב להכיר את השיטה בדרכי הטיפול במצבי קושי ובהשפעת השיטה על מצבים אלה. וכן להפריד בין השימוש בשיטת פאולה כמקדמת אורח חיים בריא ובהתאמת השיטה כדרך תנועה כוללת, המונעת שיבושים באיכות החיים בעקבות שינויים לטיפולים במצבי קושי. קידום אורח חיים בריא חשוב במצבי מעבר כגון: מעברים הקשורים בגיל אצל ילדים ומבוגרים, העלולים לעורר הפרעות תפקודיות. שינויים הנגרמים בעקבות לידה או החלמה מניתוחים. מניעת נזקים מצטברים עקב מיעוט תנועה, מניעת כאבים ותפקוד חלקי של מערכות פנימיות. בכל אחד מהתחומים שיוזכרו בהמשך המתאימים לתרגול שיטת פאולה יוסבר בין השאר אופן התאמת התחום  לקידום אורח חיים בריא או למצבי קושי.

 תחומי התרגול של שיטת פאולה

 

·                                  תרגול שיטת פאולה לצורך תנועת הגב והשלד מיועד הן לקידום אורח חיים בריא והן לטיפול בכאבים כרוניים וסימפטומטיים באזור הצוואר הגב והגפיים. התרגול מתאים גם למגבלות בתנועת מפרקים כולל מחלות פרקים.

·                                  עידוד תנועה עצמית של הגוף בהמשך לתרגול מכוון. התרגול נועד ללמד את המשתתפים לעתים בשילוב מוסיקה ולעתים על בסיס תרגילים מובנים להגיע לתנועה ספונטנית טבעית. ההנחיה מכוונת תחילה לתנועות קטנות שמקורן בהנעת השרירים הטבעתיים ובהמשך מאפשרת לכל אדם לבטא את צורכי גופו באופן שהוא מיטבי ליכולתו.

 

·                                  הפגת כאבים זמניים וכאבים כרוניים. הזמניים הם כאבים בשעת לידה, ביחסי מין, וכן בתקופת שיקום מניתוחים. הכאבים הכרוניים הניתנים לטיפול בשיטת פאולה קשורים בגב ובשלד, באי תקינות של מערכת העיכול או במערכת הגניקולוגית. קבוצה אחרת של כאבים קשורה למחלות כרוניות או נוירולוגיות כמו פיברומיאלגיה וטרשת נפוצה.

·                                  טיפול במערכת העיכול כולל תופעות כגון: עצירות כרונית, טחורים, פיסורה, קיבה עצבנית, צרבות. ריפלוקס וקשיי שליטה בסוגר. ההשפעה על מערכת העיכול כוללת שרירים רצוניים ובלתי רצוניים. זאת מאחר שלשיטת פאולה יש השפעה על שתי קבוצות השרירים.

 

·                                  טיפול במכלול התפקודי של רצפת האגן אצל נשים על פני רצף שנע מחולשה וחוסר שליטה ועד לכיווץ יתר. החזרת האזור לכיווץ המיטבי עבור האישה כוללת חיזוק ושיקום רצפת האגן ושחרור מכיווץ יתר. חיזוק ושיקום הם מושגים המופעלים בשעה שחלה החלשות המתבטאת בתופעות כגון: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים או קושי במתן שתן. שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך קשור ברוב המקרים לקשיים בתפקוד מיני.

 

·                                   

תרגול עם אנשים בגיל השלישי, לאחר ניתוחים או שיקום מארועים מוחיים הפעילות אינה כרוכה במאמץ. התרגול מעורר בגוף הרגשת חיוניות ורגיעה ומעלה את רמת הריכוז והמודעות הגופניים. המניפולציות התנועתיות מיועדות לכוון את המתרגל להכיר סודות בגופו או קשרים בין שרירים שמשיגים שיפור באיכות החיים הכללית דרך העלאת הקשר בין מקומות שונים בגוף, לאו דווקא בעזרת הפעלת כוח או התקדמות בחוזק השריר.

 


 

סמדר נבו מטפלת מוסמכת בשיטת פאולה מזה 14 שנים. עוסקת בטיפול בקשיים ובמניעת נזקים. מומחית בעבודה עם ילדים,נשים, הגיל השלישי והדרכת הורים. מנחה קבוצות וסדנאות. נושאי היטיפול מורחבים בבלוג


http://paulamethod.blogspot.com/


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב