דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נתינה וקבלה 

מאת    [ 10/07/2007 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 4708 פעמים ]

הסיפור שלי:

כל מערכת יחסים בנויה על תן וקח.  מאז היותנו ילדים מטפחים אצלנו את ערך הנתינה, מלמדים את רובינו שחשוב לעזור, לתרום, להשקיע... כי בסופו של דבר זה ישתלם, לתרום זאת אזרחות טובה, השקעה מובילה לקידום, ועוד משפטים רבים דומים  ששמעתי בבית הורי. אני הבנתי מאד את המשמעות האדירה של הנתינה.

את ערך הקבלה קצת... הזניחו, לא דיברו איתנו כמה חשובה הקבלה שלנו מהאחרים, איך אנחנו יכולים להיתרם מאחרים, איך בכלל מקבלים.

כילדה של הורה ניצול שואה, גדלתי על ברכי הפתגם "אם אין אני לי מי לי". למשפט הזה יש משמעות מאד רחבה עבורי; ראשית אפשר לסמוך רק על עצמי, ועל האחרים ממש לא, אם אני לא אעשה- שום דבר לא יקרה. הפתגם הזה שירת אותי כל חיי; הפכתי להיות עצמאית מאד, יודעת לעשות המון דברים (יחסית לאחרים), פיתחתי את יכולת החקירה שלי לדברים חדשים שאני לא מכירה, אני קולטת מהר כמעט כל דבר, וראיתי בזה חוזק שמילא אותי גאווה.

במהלך השנה האחרונה, שבה אני בתהליך של אימון וצמיחה אישית, תוך כדי גיבוש והקמת העסק שלי, למדתי כי האמונה הזו קיימת אצלי, ראיתי איך היא מנהלת אותי ואינה מאפשרת לי לפתח את העסק שלי כמו שהייתי רוצה.  הבנתי שהחוזק הוא הישרדותי, ושאינו משרת אותי יותר, ופעלתי לשנותו בעזרת אימון. התאמנתי בלבקש בקשות מאחרים, דבר שלא עשיתי עד כה, והרגשתי שאני על דרך המלך- זהו גמרתי עם זה....

אבל מה שקרה בפועל זה שהדברים לא הלכו בדיוק איך שרציתי. אחד הדברים שחוויתי היה אי נוחות לפנות ללקוחות פוטנציאלים  ואני בציפייה שהם יפנו אלי. ברור היה לי שיש כאן סוגיה אחרת והחלטתי להביא אותה למרחב האימון. נוכחתי, כי לא במודע, אני חשה  שאני לא זקוקה ללקוחות אלא הם אלה שזקוקים לי. לא ראיתי מה אני יכולה לקבל מהם, ולכן הרגשתי שאם הם רוצים שיתקשרו אלי. במהלך השבוע המשכתי להתבונן בתובנה הזו.

הבנתי שההרגל של לא להיות זקוקה לאף אחד ולהסתדר לבד שהיה עימי במשך שנים רבות, לא אפשר לי לראות איך אני יכולה להיתרם מאחרים. אני לא ידעתי לקבל

וכל ניסיון לתת לי משהו התפרש אצלי כלקיחת החופש שלי, חדירה לפרטיות שלי, ועוד פרשנויות דומות.  דבר זה השפיע עלי בפיתוח מערכות יחסים, הגדלת הלקוחות בעסק שלי הגדלת העסק,  הראייה עסקית שלי ועוד תחומים שכרגע אני לא נוכחת להם- לא במודע לפחות.

הלמידה שלי:

מחזור השפע בנוי על נתינה וקבלה. דמיינו גלגל ענק של אנשים שנמצאים בתוך מחזור השפע, יחסי הגומלין ביניהם הם של נתינה שמחוללת קבלה וקבלה שמחוללת נתינה. האנרגיה שמפעילה את גלגל הענק היא הזרימה השוטפת של הקבלה ושל הנתינה.

ואילו אני, שלא מאפשרת לאחרים לתת, ולא מאפשרת לעצמי לקבל לא יכולה לקבל כרטיס כניסה למחזור השפע, כי אי קבלה קוטעת את זרם האנרגיה ולא מאפשרת לגלגל הענק לפעול.

מכאן שהקבלה שלי מאפשרת לאחרים לתת לי, דבר המאפשר להם להצטרף לגלגל הענק של השפע. כמו כן הקבלה מאפשרת לי לתת יותר לאחרים, מאחר ויש לי יותר...

היום המודעות שלי היא להבחין איך אני יכולה לקבל יותר כדי שאוכל לתת יותר, להמשיך את הזרימה ולאפשר לגלגל הענק לפעול.

אני מזמינה אתכם להתבונן בכל ממשק שלכם עם חברים, מכרים, משפחה, האיש במכולת, הגברת בתור – מה אתם נותנים, ומה אתם מקבלים ואל לכם להגיד לא קיבלתי דבר, הבחינו ומצאו מה כן קבלתם.

לתת או לקבל יכול להיות פיזי, יכול להיות חיוך, מחמאה, תפילה, תובנה, עזרה.

ואם יש לכם קושי בלתת או בלקבל חשבו על התרומה הענקית שלכם לאחר כאשר אתם נותנים וכמובן על התרומה הענקית שהם מקבלים כאשר אתם מאפשרים להם לתת לכם!

ולכל המעוניינים לדעת מה קורה איתי; אני לומדת לקבל, מזכירה לעצמי בכל יום את היתרונות הרבים בקבלה. ללקוחות הפוטנציאלים התקשרתי וכמובן שיש לי מתאמנים. אני ממשיכה לקיים שיחות עם לקוחות פוטנציאלים ומרחיבה את העסק שלי, בנוסף אני פעילה במיזם שצפויה לו הצלחה אדירה, רואה את היתרונות הענקיים של השותפות, רואה את השילוב המדהים של להיתרם ולתרום- דבר שכלל לא יכולת לראות בעבר, ונהנית ממנו. מחוברת מאוד לגלגל השפע, ותורמת לתנופה המאפשרת לו לפעול.

בעלים של חברת אימון "כוכב הים" - מאמנת אנשים להגשמה מקצועית - יזמים, אנשים שרוצים להקים עסק, אנשים שיש להם רעיון ורוצים לממש אותו, שינוי קריירה, שינוי מעמד תעסוקתי משכיר לעצמאי, שינוי מקום עבודה, מחפשים את היעוד שלהם, מה מתאים להם לעשות, התקדמות במקום העבודה, והגשמה במשפחה הכוונה לזוגות צעירים שרוצים לבסס את היחסים ביניהם לפני הנשואים, זוגות או יחידים שרוצים לעבוד על היחסים שלהם במשפחה ולהובילם לרמה הבאה ביחסים. משפחות שרוצות לעצב את המשפחה לרמה הבאה.

כמו כן מנחת סדנאות אימון קבוצתיות ייחודיות (על פי נושא) והרצאות חד פעמיות
בוגרת שני בתי ספר לאימון,בעלת Bsc בהנדסת תעשיה וניהול ו-Msc בפסיכולוגיה ארגונית. http://www.seastar.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב