דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדברות בהפקת סרטי תדמית 

מאת    [ 07/01/2011 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2982 פעמים ]

אחרי כמעט 20 שנה בחברות הייטק, במגוון תפקידים שיווקיים, ומעל עשר שנות הפקה של סרטי תדמית, אנסה לרכז את הדברים החשובים ביותר לדעתי, המומלצים לבעלי עסק לבצע לפני תחילת הפקה של סרט תדמית. יהיה נהדר אם תגיבו למאמר זה, ונוכל לעבות ולהרחיב אותו מניסיונכם.

הדברים החשובים ביותר לדעתי, לפני הפקת סרטי תדמית הם:

 

1.      הגדר את המטרה- סרטי תדמית משתנים על פי המטרה המוגדרת: סרט קידום מכירות, חשיפת מוצר חדש, סרט תדמיתי על העסק, סרט להצגה בתערוכה, וכו'. זכור- סרט תדמית הוא לא המטרה, אלא רק אמצעי שיווקי לקידום מטרה מוגדרת.

2.      למד את התחרות- כיום, לכל מוצר או שירות קיימים עשרות, אם לא מאות, מתחרים המציעים מוצרים או שירותים מאוד דומים. העסק שלך לא חייב להיות "הכי טוב בעולם". הוא צריך להיות יותר טוב מהתחרות. למד לעומק את המתחרים, ואת מה שהם מציעים.

3.      מה הבידול השיווקי שלך- הרבה מאוד עסקים דומים, אבל- במה נבדל העסק או השירות שלך מעסקים אחרים? במה הוא יותר טוב מהמתחרים? האפשרויות רבות, אך צריך לאתר אותן, כגון: מוצר טוב יותר, שירות 24 שעות ביממה, מיקום הפצה נוח, וכו'.

4.      למה לבחור בעסק שלך- דע להגדיר ללקוח בצורה ברורה, למה עדיף לו לפנות לעסק שלך, כמובן בהתבסס על הבידול השיווקי. עצה אישית, לעולם אל תתהדר בכך שאתה הכי זול. זו מלחמה שיש בה רק מפסידים. מטרת העסק היא להרוויח, אז תמצא את אותן נקודות חוזק בעסק שלך שיגרמו לי כלקוח לבחור בך.

5.      העזר ביועצי שיווק חיצוניים- למרות שאתה מכיר הכי טוב את העסק שלך, יועץ חיצוני יכול לראות בעין לא משוחדת דברים נוספים. אנחנו כבעלי העסקים נוטים "להתאהב" בעסק שלנו, ולא תמיד לראות את הבעיות.

6.      איפה סרט התדמית יוצג- נושא זה הנו מהותי להפקת הסרט. מיקום ההקרנה של הסרט יקבע את אופיו. ברור שלסרט שמוקרן באתר אינטרנט, או בחלון ראווה, או בכנס לקוחות, יהיו מאפיינים שונים לחלוטין.

7.      ייצג את העסק שלך- בעלי עסקים נוטים "להסתתר" מאחורי העסק, במקום להתייצב בחזית העסק. עסקים עושים בין אנשים, ולקוחות מצפים להכיר את בעל העסק, ואת תפישת עולמו. בניית אמון בבעל העסק, הוא מרכיב מהותי בתהליך קבלת ההחלטות לבצע קנייה מסוימת.

8.      מי קהל היעד- כל מוצר או שרות אמור לפנות לקהל יעד מסוים, כגון: עקרות בית, ספורטאים, אנשים טכניים, וכד. ברור שלכל קהל יעד, יש לפנות בשפה שלו (גם אם כולם מדברים עברית).

9.      היה לקוח בעצמך- בבואך לבחור חברת הפקה, שתבצע עבורך את סרט התדמית, פעל כלקוח. בדוק את חברת ההפקות ואת האנשים שעומדים מאחוריה, בכדי להיות משוכנע שתקבל את המוצר שהכי מתאים לך. וכמובן, בדוק מספר חברות, אל תנעל על החברה הראשונה שאליה פנית.

10.  זה לוקח זמן- הפקה מקצועית של סרט תדמית אורכת זמן רב (מספר חודשים). הזמן מאפשר התעמקות בצרכים שלך, והפקת מוצר איכותי יותר. אז- היה סבלן, הפעלת לחץ על חברת ההפקות יכול רק לפגוע בסרט הסופי.

 אין ספק, הפקת סרטי תדמית מקצועיים מחייבת מחשבה רבה, הכנה מדוקדקת ולימוד רב של הנושא, אבל- אם מקפידים על מספר כללים חשובים, ההפקה עונה על הציפיות, ומשרתת את מטרת העסק.

 

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את  יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העקרית של יהב הפקות וידאו היא בהפקת סרטי תדמית. יום בשבוע משמש עוזי יהב מנחה לקולנוע של קבוצות נוער בסיכון מטעם ראיה, בית ספר לתקשורת מקדמת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב